Gå til innhold

Om det og ha oppdiktede personer som idol.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere i et inlegg kritiserte jeg en eller annen for og ha den fiktive figuren Carry Bradshaw som ideal. Dette syntes jeg rett og slett var patetisk!!

Dette har jeg tenkt litt på i etterkant, og.....vel, det er kanskje ikke så dumt allikevel?

Det er jo en konstruert person, med allikevell med positive og negative sider som alle oss andre.

Etter og som sagt tenkt litt på dette, har jeg funnet ut at det er kanskje ikke så dumt allikevell?

Man gjør jo slik man gjør med virkelige personer, man henter ut de positive sidene, og prøver og tillegge disse til seg selv!

Så....de personene jeg fornærmet:

UNNSKYLD!!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har ikke alle et håp om noen egenskaper fra noen kjendiser. Tror nok kjendiser og rollefigurer blir framstilt på slike måter, som gjør at andre mennesker ønsker seg litt av denne figuren.

Det er nok flere figurer som jeg kunne tengt meg å plukke litt egenskaper fra..... :D

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg tror jeg beundrer deg litt, MarianneE, selv om du vel ikke er noen oppdiktet person :wink:

Ønsker deg en strålende uke!

Gjest Starya
Skrevet

Supermann er nå mitt ideal. Ikke at det er relevant her da, siden han eksisterer i aller høyeste grad! :briller:

Skrevet
Jeg tror jeg beundrer deg litt, MarianneE, selv om du vel ikke er noen oppdiktet person  :wink:  

Ønsker deg en strålende uke!

HÆ????? :forvirra:

Gjest Embla s i.i.
Skrevet

HÆ????? :forvirra:

hvafforno hæ?? Jeg syns du skrev et bra innlegg, du virker oppegående og grei. Likte veldig godt ressonemanget ditt og det at du beklaget at du har vært "krass" mot noen. Derfor beundrer jeg deg litt (bare litt da :wink: ). Men jeg beundrer andre også (inklusive et par romanfigurer)!

Håper det var oppklarende!

Gjest eminel
Skrevet

Oppdiktede personer er ikke dumt! Vet ikke om dette har med saken å gjøre, men jeg hadde omtrent bare fantasivenner da jeg var liten :lol: Det er bare i fantasien det finnes feilfrie mennesker. Så hvorfor ikke bruke de som ideal?!

Gjest Embla S i.i.
Skrevet
Oppdiktede personer er ikke dumt! Vet ikke om dette har med saken å gjøre' date=' men jeg hadde omtrent bare fantasivenner da jeg var liten :lol: Det er bare i fantasien det finnes feilfrie mennesker. Så hvorfor ikke bruke de som ideal?![/quote']

Ikkesant! Det er fint å ha en liten Skybert i livet sitt :wink:

Men jeg er ikke enig i at disse idealene nødvendigvis skal være så feilfrie. Mine litterære idealpersoner er langt fra feilfrie, de er tvertimot fulle av menneskelige svakheter og feil. Det som gjør de til idealer er at de ikke fornekter sinde svakheter, blandt annet. (i motsetning til.. for eksempel meg selv..) Det er derfor jeg er så glad i dem..

Gjest eminel
Skrevet
Men jeg er ikke enig i at disse idealene nødvendigvis skal være så feilfrie. Mine litterære idealpersoner er langt fra feilfrie, de er tvertimot fulle av menneskelige svakheter og feil. Det som gjør de til idealer er at de ikke fornekter sinde svakheter, blandt annet. (i motsetning til.. for eksempel meg selv..) Det er derfor jeg er så glad i dem..

Mine var bort i mot perfekte :ler: Akkurat sånn jeg selv ønsket å være :ler: Sikkert bedre for selvbilde å ha en med feil og mangler, en litt mer vanlig, dødelig :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Mine var bort i mot perfekte :ler: Akkurat sånn jeg selv ønsket å være :ler: Sikkert bedre for selvbilde å ha en med feil og mangler, en litt mer vanlig, dødelig :P

He he, man lærer etterhvert! Da jeg var liten, var nok mine ganske uoppnåelige og perfekte (prinsesse utgave av Skybert).. Hvor skal det ende!! (Tør ikke tenke på hvor listen ligger når jeg er feks 80 år :o )

Gjest Embla S i.i.
Skrevet

He he, man lærer etterhvert! Da jeg var liten, var nok mine ganske uoppnåelige og perfekte (prinsesse utgave av Skybert).. Hvor skal det ende!! (Tør ikke tenke på hvor listen ligger når jeg er feks 80 år :o )

(måtte bare få med navnet mitt! Jeg er da ingen anonym gjest)!!

Gjest sexysadie
Skrevet
Supermann er nå mitt ideal. Ikke at det er relevant her da, siden han eksisterer i aller høyeste grad! :briller:

Og ditt idol er Mortiis?? :P

Gjest Anonymous
Skrevet

hvafforno hæ?? Jeg syns du skrev et bra innlegg, du virker oppegående og grei. Likte veldig godt ressonemanget ditt og det at du beklaget at du har vært "krass" mot noen. Derfor beundrer jeg deg litt (bare litt da :wink: ). Men jeg beundrer andre også (inklusive et par romanfigurer)!

Håper det var oppklarende!

Takker, bukker, neier og rødmer meget kledelig..... :rodme:

Det var da veldig pent sagt, Embla! Nå ble jeg glad...... :D

Skrevet

Ooops.....glemte hvist og logge meg inn!

Sorry, men det var meg ovenfor, asså!!!

Gjest eminel
Skrevet
Hvor skal det ende!! (Tør ikke tenke på hvor listen ligger når jeg er feks 80 år  :o )

Det tør ikke jeg heller :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...