minienthe Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 har et par arbeidssko i skinn som jeg synes lukter død og fordervelse til tider, det er kvalitetssko men når man trasker rundt i disse daglig over flere timer så kan det bli en smule varmt. mener å ha hørt noe om en spray man kan bruke som fjerner lukta ? har forsøkt å putte de i fryseren men det er ikke holdbart i lengden da jeg bruker disse daglig.
Gjest itla Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Vi har noen kuler med luktegreier i til å legge i sko som lukter - kjøpt i vanlig skobutikk. Ellers kan sammenkrøllet avispapir hjelpe på sikt, da det suger opp fuktigheten slik at det ikke blir så mye stink.
minienthe Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2008 avispapir er liten vits, pendler til jobb og når jeg kommer hjem så er skoa tørre, kun lukten som sitter igjen. de kulene, hvor effektive er de ?
Kamikatze Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 (endret) Skinnsko? Bruker du daglig, kan det være ok å skaffe seg et par eller to til, slik at de får luftes en dag eller to, etter bruk. Bytt sko på jobb, og umiddelbart etter. Føttene føles freshere. Skaff deg innleggsåler. Helst den typen med aktivt kull, som suger i seg lukt. Hvis skoene er for trange til det, så kjøp i hvertfall noen førtikroners tynne skinnsåler (jeg kjøpte mine på eurosko). Så kan du i det minste bytte innleggsåler. Disse er fine om du går i tynne strømper. Frottéliknende innleggsåler krever tjukkere saker på foten, ellers begynner det å svi under fotbladene. Du kan forsøke å vaske dem innvendig med ei klut fuktet med eddik, som gnis godt inn. Dette bør gjøres i forbindelse med helg eller fridager, da de bør stå kjellerkaldt et døgn, for å tørke. Men dette funker best når du gnir dem inn med eddikfilla umiddelbart etter at du tar dem av deg. Før de får tørke. Yuccapalme-ekstrakter er fine luktfjernere i sko. Yuk-air, og sånne. Tror du kan bruke X-it også, men den har jeg ingen erfaring med i sko. Derimot hjalp det med vanlig tolvkroners nøytral luftrenserspray fra europris. Tok lukta, men jeg er usikker på om skinn og sko har godt av det i lengden. Det fungerte i alle fall utmerket som en nødløsning, og tørket relativt raskt. Du ønsker ikke for fuktige sko, da de kan miste formen, når de tørker. Sportsbutikkene selger en skospray til litt under hundringsen, som er ypperlig til sportssko. Antar at der også finns lærsko, og at den må være henimot det ultimate. Sannsynligvis får du også en fotspray der også, som kjøler ned, fjerner odør, og får føttene glade igjen, i lunsjen. Ja, for du tar vel av deg skoene i pausen? Skinnsko er utmerket, men de må behandles med respekt, dersom de skal behandle deg med respekt : ) Håper du fant noe nyttig her. Endret 27. januar 2008 av Kamikatze
minienthe Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2008 (endret) Skinnsko? Bruker du daglig, kan det være ok å skaffe seg et par eller to til, slik at de får luftes en dag eller to, etter bruk. Bytt sko på jobb, og umiddelbart etter. Føttene føles freshere. jobben sponser kun ett par sko og jeg kommer ikke til å bruke 1000 kroner på nye sko kun til jobb før de endrer refunderingsreglene. Skaff deg innleggsåler. Helst den typen med aktivt kull, som suger i seg lukt. Hvis skoene er for trange til det, så kjøp i hvertfall noen førtikroners tynne skinnsåler (jeg kjøpte mine på eurosko). Så kan du i det minste bytte innleggsåler. Disse er fine om du går i tynne strømper. Frottéliknende innleggsåler krever tjukkere saker på foten, ellers begynner det å svi under fotbladene. bruker vanlige sokker men jeg tviler på at jeg får plass til vanlige såler + gelsåler som jeg snart må investere i. Du kan forsøke å vaske dem innvendig med ei klut fuktet med eddik, som gnis godt inn. Dette bør gjøres i forbindelse med helg eller fridager, da de bør stå kjellerkaldt et døgn, for å tørke. Men dette funker best når du gnir dem inn med eddikfilla umiddelbart etter at du tar dem av deg. Før de får tørke. skal testes Yuccapalme-ekstrakter er fine luktfjernere i sko. Yuk-air, og sånne. Tror du kan bruke X-it også, men den har jeg ingen erfaring med i sko. Derimot hjalp det med vanlig tolvkroners nøytral luftrenserspray fra europris. Tok lukta, men jeg er usikker på om skinn og sko har godt av det i lengden. Det fungerte i alle fall utmerket som en nødløsning, og tørket relativt raskt. Du ønsker ikke for fuktige sko, da de kan miste formen, når de tørker. he he, jo jeg har merket det med vann og skinn, legg til litt veisalt så blir det så lekkert så. Sportsbutikkene selger en skospray til litt under hundringsen, som er ypperlig til sportssko. Antar at der også finns lærsko, og at den må være henimot det ultimate. Sannsynligvis får du også en fotspray der også, som kjøler ned, fjerner odør, og får føttene glade igjen, i lunsjen. Ja, for du tar vel av deg skoene i pausen? har dessverre ikke mulighet til å ta av meg skoene i pausen så det blir ofte 10 - 13 timer i strekk med skoene på. Skinnsko er utmerket, men de må behandles med respekt, dersom de skal behandle deg med respekt : ) Håper du fant noe nyttig her. det gjorde jeg... takker Endret 27. januar 2008 av minienthe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå