MBelucci Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Jeg har sjekket mange nettsider,bland annet.dermalogica facemapping.kk.no. om hvilken hutype jeg har.pA dermalogica sinde sider har jeg Combination hud.pa kk har jeg tOr hud. Det er da veldig vanskelig A finne riktige produkter nAr man kjOper krem for combination hud,nAr man har tOr hud. Noen sider dere kan hjelpe meg med a finne hvilken hudtype jeg har.Eller noen tips a komme med....
sweetdana Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Hvis du vil spandere på deg en tur til hudpleier er vel det det aller beste. Det koster ikke så mye, og mye bedre enn å kaste bort penger på dyre produkter som egentlig ikke er for din hudtype.
MBelucci Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2008 Hvis du vil spandere på deg en tur til hudpleier er vel det det aller beste. Det koster ikke så mye, og mye bedre enn å kaste bort penger på dyre produkter som egentlig ikke er for din hudtype. Hvor mye koster en hudpleie time da???
Saeria Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Jeg tror rett og slett jeg ville gått innom en hudpleiesalong og bedt om hjelp. De kan da saktens ta en titt og kjenne litt på huden din for å finne ut hvilke produkter du burde gå for. Kanskje de til og med har et par prøver liggende? Skal en ta en ansiktsbehandling (noe jeg regner som litt luksus en gang i blant), så ligger det fort på en 7-800 kroner. Men det er digg da. Hvordan oppfører huden din seg da? Er den bare fet i t-sonen? Får du lett kviser? Er den fet under og tørr i det øverste laget? Er det generelt bare tørr å ta på? Reagerer du lett på produkter?
Gjest Pupsilure Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 Jeg er hudpleier selv, og de fleste salonger tilbyr gratis hudanalyse. det er ikke noe fancy greier altså, de bare ser fort på huden din, og stiller et par spørsmål. Du kan jo bare gå innom et sted og si at du er så usikker på hva du skal bruke osv. Så hjelper dem deg sikkert Men da forventer dem ofte at du kjøper produkter med det samme, men hvis du ikke vil det kan du jo si at du vil tenke litt på det/be om prøver for å se om du reagerer eller noe sånt
Gjest Pupsilure Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 Du får billigere ansiktsbehandlinger enn 700-800. Der jeg jobbet tok vi 350 for lunsjpeeling (30 min) 550 for 1 times hudpleie, og 650 for 1,5 time hudpleie med massasje av ansikt/rygg/nakke. Det var i Oslo.
Gjest Grafica Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 pupsilure hvilken salong var det du jobbet for? (send pm kanskje om du ikke vil dele det med hele forumet ) 650kr for halvannen time med massasje og hudpleie hørtes nesten for godt til å være sant! Jeg vil ha! hehe.
MBelucci Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2008 Jeg tror rett og slett jeg ville gått innom en hudpleiesalong og bedt om hjelp. De kan da saktens ta en titt og kjenne litt på huden din for å finne ut hvilke produkter du burde gå for. Kanskje de til og med har et par prøver liggende? Skal en ta en ansiktsbehandling (noe jeg regner som litt luksus en gang i blant), så ligger det fort på en 7-800 kroner. Men det er digg da. Hvordan oppfører huden din seg da? Er den bare fet i t-sonen? Får du lett kviser? Er den fet under og tørr i det øverste laget? Er det generelt bare tørr å ta på? Reagerer du lett på produkter? Hvis jeg hadde vert hjemme i Oslo,hadde jeg nok spandert pA meg en hudpleie time.Men bor i syden.Litt skeptisk til de damene her,fordet om de sikkert er veldig dyktige:) Huden min er normal.Den kjennes ikke tOr A ta pA.Har litt olje i underhuden trur jeg.Den siste mnd har jeg alltid hatt en eller 10 kviser,spes pa haka.Og 2 pA hvert skinn.Irriterende:( Jeg reagerer ikke noe stort pA produkter.
Gjest Pupsilure Skrevet 26. januar 2008 #9 Skrevet 26. januar 2008 Hva slags produkter bruker du nå da? Renser du huden din?
Saeria Skrevet 26. januar 2008 #10 Skrevet 26. januar 2008 Ja, 650 hørtes ut som en drøm! Det kan jo tenkes at du har en blandingshud som er litt fetere i t-sonen og litt tørr i kinnene? Nå som jeg har begynt å få tørr hud i kinnene, har jeg også fått et par kviser der. Da jeg var fetere i huden, var det mest hudormer. Kviser på haka, nesen og i pannen da.
MBelucci Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. januar 2008 Hva slags produkter bruker du nå da? Renser du huden din? Jeg renser huden morgen og kveld.Essential cleansing solution,dermalogica.Toner fra clinque nr.1.Toneren har jeg ikke brukt pA 3 dager,sA ingen nye kviser dukker opp.Kanskje den er for sterkt for min hud. En fuktighets krem fra dead sea aloe vera.(garantert denne,som gir meg kviser)Noe billig jalla dritt:( Jeg peeler med gentle cream exflorant 2 ganger uken.Og multivitamin masken fra dermalogica 2 ganger i mnd. Noen gode rAd da..? Det er enda 18 crader her.Men rundt mars begynner gradestokken gA opp,og klimaet blir fuktigere.Da tenkte jeg A kjOpe dermal clay cleanser og oil control lotion.Min hud skinner aldri,om det er vinter eller sommer.sA jeg har ikke typisk olje hud.Men utsatt spesiellt pA haka.... Takk for gode svar alle sammen:)
Gjest Morgan le Fay Skrevet 27. januar 2008 #12 Skrevet 27. januar 2008 Det er veldig sjelden produkter som gir kviser; da merker du det veldig raskt, i løpet av få dager etter at du har begynt å bruke dem. "Dessverre" er kviser oftest hormonelt betinget, og da spesielt kviser på haken. Derfor er de ofte også vanskelige å bli kvitt bare ved produkter, og hvis det er ille, kan det lønne seg å få en lege til å se på problemet, og foreslå en kur. Hvis du for eksempel går på p-piller, kan det kanskje lønne seg å forsøke et annet merke, osv. Jeg ville kuttet Clinique-lotionen i 1-varianten, og heller prøvd den som heter Mild Clarifying Lotion. Dessuten er det kanskje slik at Essential Cleansing Solution ikke renser grundig nok for huden din siden du bor i et varmere klima, og kanskje bruker solfaktor til daglig. Kanskje du burde prøve en grundigere rens, men ikke noe aggressivt? Shiseido har for eksempel en mild, skummende rens som heter The Skincare Gentle Cleansing Foam, som jeg kan anbefale på det varmeste. Den gir et mykt skum, men tørker ikke ut huden. Av fuktighetskremer er min favoritt Dior HydrAction, som finnes i mange varianter for ulike hudtyper. Den gir sinnssykt med fuktighet, og selv den sensitive huden min tåler den godt. Til hudtypen som du beskriver den, vil jeg anbefale enten Sorbet Creme eller Rich Creme. Selv har jeg ultratørr hud, og bruker den som heter Extreme Creme, men den vil nok være i meste laget for deg. Det er veldig vanlig å ha hud som produserer endel fett, men som er veldig uttørket i overhuden, og dette kan føre til den typen problemer du beskriver.
MBelucci Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. januar 2008 Det er veldig sjelden produkter som gir kviser; da merker du det veldig raskt, i løpet av få dager etter at du har begynt å bruke dem. "Dessverre" er kviser oftest hormonelt betinget, og da spesielt kviser på haken. Derfor er de ofte også vanskelige å bli kvitt bare ved produkter, og hvis det er ille, kan det lønne seg å få en lege til å se på problemet, og foreslå en kur. Hvis du for eksempel går på p-piller, kan det kanskje lønne seg å forsøke et annet merke, osv. Jeg ville kuttet Clinique-lotionen i 1-varianten, og heller prøvd den som heter Mild Clarifying Lotion. Dessuten er det kanskje slik at Essential Cleansing Solution ikke renser grundig nok for huden din siden du bor i et varmere klima, og kanskje bruker solfaktor til daglig. Kanskje du burde prøve en grundigere rens, men ikke noe aggressivt? Shiseido har for eksempel en mild, skummende rens som heter The Skincare Gentle Cleansing Foam, som jeg kan anbefale på det varmeste. Den gir et mykt skum, men tørker ikke ut huden. Av fuktighetskremer er min favoritt Dior HydrAction, som finnes i mange varianter for ulike hudtyper. Den gir sinnssykt med fuktighet, og selv den sensitive huden min tåler den godt. Til hudtypen som du beskriver den, vil jeg anbefale enten Sorbet Creme eller Rich Creme. Selv har jeg ultratørr hud, og bruker den som heter Extreme Creme, men den vil nok være i meste laget for deg. Det er veldig vanlig å ha hud som produserer endel fett, men som er veldig uttørket i overhuden, og dette kan føre til den typen problemer du beskriver. takk:) Jeg bestiller disse produktene pA sn nu.Men ang den kremen,er det denne?Er den drOy i bruk? http://www.strawberrynet.com/productDetail...87&goChar=C
Gjest Morgan le Fay Skrevet 27. januar 2008 #14 Skrevet 27. januar 2008 takk:) Jeg bestiller disse produktene pA sn nu.Men ang den kremen,er det denne?Er den drOy i bruk? http://www.strawberrynet.com/productDetail...87&goChar=C Dette er ikke den samme kremen; jeg mener den versjonen uten solfaktor, som kun heter HydrAction Rich Creme. Min erfaring er at den er veldig drøy i bruk. Egentlig har jeg nesten alltid brukt produkter fra salongmerker, men nå bruker jeg både rens, ansiktsvann, øyensminkefjerner, fuktighetskrem og øyenkrem fra Dior, og det sier litt om hva jeg synes om produktene. Jeg tenkte på denne, for tørr hud, eller denne for en mer normal hudtype (jeg ser nå at jeg tok litt feil av navnet i det forrige innlegget).
MBelucci Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 27. januar 2008 Dette er ikke den samme kremen; jeg mener den versjonen uten solfaktor, som kun heter HydrAction Rich Creme. Min erfaring er at den er veldig drøy i bruk. Egentlig har jeg nesten alltid brukt produkter fra salongmerker, men nå bruker jeg både rens, ansiktsvann, øyensminkefjerner, fuktighetskrem og øyenkrem fra Dior, og det sier litt om hva jeg synes om produktene. Jeg tenkte på denne, for tørr hud, eller denne for en mer normal hudtype (jeg ser nå at jeg tok litt feil av navnet i det forrige innlegget). Jeg vil helst ha en med solfaktor.Jeg har rOyk,aircontion og sol rundt meg stort sett,sA vil ha solfaktor:)Men den er vel det samme,bare med solfaktor
Gjest Morgan le Fay Skrevet 27. januar 2008 #16 Skrevet 27. januar 2008 OK. Jeg liker ikke så godt kremer med solfaktor selv, og bruker heller separat solfaktor, men det er klart at det blir litt annerledes når du lever i mer sørlige strøk.
MBelucci Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #17 Skrevet 27. januar 2008 OK. Jeg liker ikke så godt kremer med solfaktor selv, og bruker heller separat solfaktor, men det er klart at det blir litt annerledes når du lever i mer sørlige strøk. Hva skal man gjOre da pA kvelden...!Bruke fOrst en krem uten faktor,oxo solfaktor,oxo make up. Alle sier at nAr du er rundt 25,burde du bruke en fuktighetskre mmed solfaktor. Takk for tips:)
Gjest Morgan le Fay Skrevet 27. januar 2008 #18 Skrevet 27. januar 2008 Om natten bør man ikke bruke solfaktor på huden, så hvis du da har en krem med solfaktor til bruk på dagen, bør du ha en separat nattkrem. Hvis du derimot har en separat solfaktorkrem, kan du bruke samme krem natt og dag. Jeg er i tillegg sensitiv overfor kjemiske solfiltre, og stort sett er det kjemiske filtre som er tilsatt dagkremer med faktor. Derimot likte jeg denne solfaktorkremen veldig godt; den er lett, har spf40, og er basert på fysiske filtre. Ulempen er at den er ganske dyr. Men nå skal jeg slutte og spamme tråden din.
MBelucci Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #19 Skrevet 27. januar 2008 Om natten bør man ikke bruke solfaktor på huden, så hvis du da har en krem med solfaktor til bruk på dagen, bør du ha en separat nattkrem. Hvis du derimot har en separat solfaktorkrem, kan du bruke samme krem natt og dag. Jeg er i tillegg sensitiv overfor kjemiske solfiltre, og stort sett er det kjemiske filtre som er tilsatt dagkremer med faktor. Derimot likte jeg denne solfaktorkremen veldig godt; den er lett, har spf40, og er basert på fysiske filtre. Ulempen er at den er ganske dyr. Men nå skal jeg slutte og spamme tråden din. Inegn fare,bare du som skriver inn sA:) Du,jeg har samme problem som deg.Alltid om sommeren,uansett hvilken ansikt solfaktor jeg bruker,fAr jeg kviser. Sa jeg skal prOve clarins da...
Gjest Pupsilure Skrevet 27. januar 2008 #20 Skrevet 27. januar 2008 Dermalogica har dråper med solfaktor som du kan tilsette hvilken som helst krem og få solfaktor i den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå