Gå til innhold

Gave til forlovere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler det er mye forloverzilas her også... :fnise:

Er jo ikke ALLE forlovere som gjør så mye ut av det da, skal de da få en gave pga av alt "stresse" ?

Og hvis kjolen du som forlover skulle ha var såååå viktig kunne vel hun spandert den på deg, eller leid en.. Føler det er så mange der ute som skal overdrive tingene så mye... Og det virker ikke som du rikkerikke var noe fornøyde med at du måtte ofre hele tre ettermiddager og en søndag(!!!?!!) på vennina di sitt utdriknigslag..Det er lov å si nei.... men men....

Til TS:

Jeg hadde tenkt å la forloverene våre få ett bildet hver fra fotograferinga, hadde aldri hørt om forlover gaver før jeg kom på KG. ..Dessuten så bor de og spiser gratis under hele oppholdet og har ikke deltatt noe i planleggingen. :)

Skrevet

Jeg må si at rikkerikke hadde et ganske heftig forloveroppdrag jeg da...

Jeg måtte også ut med mye av egen lomme til utdrikningslaget, men hadde ikke så mye ellers slik rikkerikke hadde...

Ble ganske skremt at hennes innlegg jeg; det viser hvor mye pes det kan være...

Innlegget over her MÅTTE jo komme fra en brud...

Gjest rikkerikke
Skrevet

Takk frysepulver for litt støtte.

Føler det er mye forloverzilas her også... :fnise:

Er jo ikke ALLE forlovere som gjør så mye ut av det da, skal de da få en gave pga av alt "stresse" ?

Og hvis kjolen du som forlover skulle ha var såååå viktig kunne vel hun spandert den på deg, eller leid en.. Føler det er så mange der ute som skal overdrive tingene så mye... Og det virker ikke som du rikkerikke var noe fornøyde med at du måtte ofre hele tre ettermiddager og en søndag(!!!?!!) på vennina di sitt utdriknigslag..Det er lov å si nei.... men men....

Etter middagene og søndagen var til planleggingen, og nei da, det var ikke mer enn hva jeg kunne avse av tid. I tillegg kom helgen med utdrikningslaget som var en lørdag med forberedelser før og rydding etter. Om du har lest hele tråden, så har jeg hverkan klaget over dette eller ment at jeg ble pålagt en jobb jeg egentlig ønsket å si nei til. Poenget mitt var i grunnen bare å svare på hva en forlover kan bruke av tid, og si noe om at det er hyggelig med en oppmerksomhet for jobben. Jeg forventet ikke gave, og fikk ikke gave, og synes det er helt greit. Men når det nå faktisk er noen som lurer på om de skal gi, så svarte jeg over her på hva som kunne vært en hyggelig måte å gi en ekstra oppmerksomhet på i tillegg til en takk.

Og, for ordens skyld, jeg og bruden er svært gode venner fortastt, mange år etterpå.

Skrevet

Nå er jo jeg en brud.. og har jo ikke giftet meg ennå.. men slik tenker jeg..

Jeg har valgt en venninne av meg, som forøvrig bor i danmark..

Når jeg gjorde det var jeg klar over at det medfører at hun ikke kan hjelpe til med alt som noen krever... Men jeg synes egentlig det var greit..

Hennes oppgaver er utdrikkningslaget, og dagen før bryllupet pluss selve dagen... utover det sender vi noen mail til hverandre fordi jeg har lyst til å holde henne oppdatert og fordi det er hyggelig med litt tilbakemelding..

Hun skal da selvsagt komme opp dagen før og hjelpe meg med div. som pynting og den slags, og være med til frisør og sånn dagen før... Hun bor da gratis hjemme hos meg hele helgen, men hun må jo betale reisen opp, noe hun måtte ha gjort uansett..

Hva hun har på seg bryr jeg meg veldig lite om...

Når det gjelder utdrikningslaget så vet jeg lite om dette.. men blir organisert med hjelp av søsteren min som bor i oslo..

Alt i alt forventer jeg lite "økonomisk" fra henne, synes ikke det er ritktig å kreve ting fra andre som koster penger fordi jeg har bestemt meg for å gjøre noe..

I tillegg til at hun er student.. ikke forventer jeg en dyr gave.. har tross alt mye gaver i prisklassen 100-200...

For å komme til poenget etter den enorme avsporingen så skal jeg kjøpe en forlovergave til henne.. Jeg synes det er hyggelig å vise at jeg setter pris på henne..

Hva jeg skal kjøpe er jeg ikke helt sikkert på.. men tenkte kanskje ett helt enkelt smykke.. armbånd kanskje..

Skrevet

God ide å gi dem bilde synes jeg! Men har ikke fått med meg at det er vanlig å gi gave..

Skrevet

Jeg skal gi henne et lommetørkle jeg har sydd selv. Med brodering på, hvor det står at jeg er glad for at hun ville dele den dagen med meg som min forlover.

Når jeg spurte om hun ville være forlover`n min, hadde jeg skrevet et fint brev på rosa papir til henne, hvor jeg skrev litt om at vi har opplevd så mye sammen, og at hun er min beste venn og at det ville bedtydd mye for meg om hun bville være min forlover. Brevet festet jeg på en prinsesse tiara, og hun fikk det dagen vi skulle ut å se på brudekjoler. Hun ble kjempe glad og rørt.

Hun skal selfølgelig få bilder av oss to på dagen,( har fotograf som skal være med heelt fra vi står opp) og brudeparet og henne selfølgelig.

Får se om jeg kjøper noe...men vi begge er mer glade i gaver som er laget selv, som betyr mer for oss.-)

Skrevet (endret)

Jeg har heller ikke hørt før at det er vanlig å gi forloverne en gave som takk for hjelpen, det er faktisk noe jeg har klart å tenke ut helt selv!

:fnise:

Ellers må jeg si at det høres ut som om noen bruder forventer seg litt vel mye fra forloverne. I mitt hode er forloveroppgaven å arrangere et utdrikningslag og å signere på et papir. Alt det andre tar jeg som en bonus. Jeg er ikke avhengig av å ha noen til å "støtte meg på" på bryllupsdagen og jeg kommer heller ikke til å kreve at forloverne kommer til å ha en bestemt farge på kjolen f.eks. For min del kan de godt stille opp i kjole i Pippi Langstrømpe-stil hvis de foretrekker det... Mitt ønske i forhold til utdrikningslaget er å ha en koselig/morsom jentekveld, det trenger ikke være dyrt i det hele tatt.

Når det er sagt så setter jeg selvfølgelig pris på alt forloverne gjør for meg og ikke minst entusiasmen de viser når det gjelder bryllupet. Men - jeg forventer det ikke.

:)

Endret av Betsy
Skrevet
Jeg må si at rikkerikke hadde et ganske heftig forloveroppdrag jeg da...

Jeg måtte også ut med mye av egen lomme til utdrikningslaget, men hadde ikke så mye ellers slik rikkerikke hadde...

Ble ganske skremt at hennes innlegg jeg; det viser hvor mye pes det kan være...

Innlegget over her MÅTTE jo komme fra en brud...

Tja brud og forlover kan man vel heller si....... :lur:

Skrevet
Takk frysepulver for litt støtte.

Etter middagene og søndagen var til planleggingen, og nei da, det var ikke mer enn hva jeg kunne avse av tid. I tillegg kom helgen med utdrikningslaget som var en lørdag med forberedelser før og rydding etter. Om du har lest hele tråden, så har jeg hverkan klaget over dette eller ment at jeg ble pålagt en jobb jeg egentlig ønsket å si nei til. Poenget mitt var i grunnen bare å svare på hva en forlover kan bruke av tid, og si noe om at det er hyggelig med en oppmerksomhet for jobben. Jeg forventet ikke gave, og fikk ikke gave, og synes det er helt greit. Men når det nå faktisk er noen som lurer på om de skal gi, så svarte jeg over her på hva som kunne vært en hyggelig måte å gi en ekstra oppmerksomhet på i tillegg til en takk.

Og, for ordens skyld, jeg og bruden er svært gode venner fortastt, mange år etterpå.

Kan ikke se at jeg har sagt at du klaget over det eller at du ønsket å si nei til jobben, var liksom litt generelt. Bare dårlig skrevet. Så slapp helt av... :)

• 2 år senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir en goodiebag til mine to forlovere. Så får brudepikene (har 8 venninner som er som 1 person. Greier ikke å velge, og utgiftene er minimale!) og forloverne bilde av hele jentegjengen sammen etter bryllupet :) Jeg er selv fotograf og det er vel den mest vanligste gaven et brudepar gir til forloverne. Det inngår som regel i pakken med 2 forstørringer i 13x18. Vi skal også gi et bilde av brudeparet og forloverne til min manns (or soon to be!) forlovere :) Et godt minne er en fin gave synes jeg.

Jeg er ikke kravstor i det hele tatt hehe.. Eneste jeg har sagt til brudepikene er at jeg ønsker at de går i en blånyanse siden det er fargetemaet vårt (alle er veldig close så de snakker jo med hverandre). Ellers krever jeg ingenting, men ønsker å gi de en liten oppmerksomhet. I goodiebagen til forloverne (mine to venninner) kommer jeg til å gi de noen øreringer/smykker (ikke noe kjempedyrt) og noe sjokolade som jeg får fra en venn av meg som eier Cielo. Womens two bests friends? ;) Cielo kan lage personlige sjokolader (Trondheim), anbefales!! Med foto på de og alt. Kjempemoro :) Og evt. et kort som takk for at de er den de er :)

Skrevet

Her i området er det vanlig at bruden betaler frisøren til forloveren.

Jeg forventer overhodet ingenting av min forlover, verken tale eller at hun bruker mye penger på utdrikkingslag. Men for å vise henne at jeg setter pris på henne kommer jeg til å gi henne en personlig gave som takk for at hun ville være forloveren min :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk gavekort på velvære da jeg var forlover.Noe jeg satte stor pris på.

Jeg brukte vel rundt 10000kr tilsammen.Kjole,sko,sjal,veske,gave,utdrikningslag og frisør/makeup.Betalte en del mere enn de andre på utdrikningslaget.Noe jeg valgte selv slik at det ikke ble alt for dyrt for de andre.

Bruden er en av mine beste venninner og kan vel kalles en typisk bridezilla.Så jeg måtte legge listen litt høyt da jeg var redd for å skuffe henne.Men på den andre siden så er hun nok verdt hver en krone jeg måtte bruke.

Jeg brukte masse tid til planlegging,mange telefoner for å roe ned en små "gal" brud.Mange kjøreturer hit og dit og var ofte barnevakt for hennes barn slik at hun fikk gjort en del ærend.

Lærte en ting da,at når jeg selv skal gifte meg så skal jeg gjøre det på en helt annen måte.Enkelt og greit med minst mulig stress.

Skrevet

Å bli spurt om å være forlover er en ære i seg selv.Veninnen min og jeg var forlovere til hverandre,med få mnd mellomrom.Jeg fikk et stort bilde av meg,der jeg spretter sjampisen.Hun fikk innrammet bilde av oss og begge forloverne.

Synes bryllup og forberedelser har tatt litt vel av..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mine får frisørtimen, et hjemmelaget smykke og forstørret bilde i ettertid.

Skrevet

Jeg har min søster og en venninne som forlovere og jeg synes det er hyggelig å vise dem at jeg setter pris på deres engasjement i min store dag. Krever ikke noe av dem og er bare kjempe takknemlig når de har tilbudt seg å hjelpe med enkelte ting.

Jeg betaler for frisøren også har jeg kjøpt en liten gave til dem hver for å signalisere hvor glad jeg er i dem! En figur fra Willow Tree serien.

post-30930-1274039291,6231_thumb.png

• 8 år senere...
Skrevet

Til min forlover skal jeg gi bort et fint smykke, samt et bilde vi tok sammen på bryllupsdagen. Hun gjorde så mye for meg for å gjøre dagen min spesiell, så det syntes jeg absolutt at hun fortjente. Det er så viktig å vise folkene rundt seg at man setter pris på dem ❤️Man kan ikke ta gode venner for gitt! Fant for øvrig mange flotte tips til forlovergave på denne siden: https://gavehjelp.org/gave-til-forlover/

Anonymkode: 49205...d82

Skrevet

Vi tok med begge forlovere med partner på langhelg til Barcelona. Det var det minste vi kunne gjøre etter alt de gjorde for oss.

Jeg ville helst at min forlover skulle ta bort noen små rynker og ta litt filler i leppene før bryllup og bilder, og det dekte jeg.

Selvsagt fikk de dekt frisør, solarium og bilder og alt det der også, men det er jo selvfølgeligheter.

Anonymkode: c6961...7a3

Skrevet

Jeg fikk ikke det ikke. Men det hadde absolutt vært hyggelig! Hadde satt veldig pris på det. 

Var forlover i fjor høst og det tar jo enormt mye tid. Være med rundt og se på kjoler i andre byer, arrangere utdrikningslag(tar mye tid og penger), jeg skrev innbydelsene som ble sendt ut. 

Dagene før dekket jeg på bord i lokalet, brettet servietter osv, pyntet gavebordet, ordnet lydanlegg og mye småtterier  

Så er det selve dagen hvor det er de selvsagte oppgavene. 

Dagen derpå var det rydding i lokalet noe som tar mye tid. 

Brukte også mye penger. Hår, sminke, kjole, overnatting på hotell.

Nå ble nesten dette et klageinnlegg, men jeg følte det mer som en jobb enn en glede. Og håper jeg aldri blir spurt av noen om å være forlover igjen🙈 Kan være at det er meg det er noe «feil» med altså og at det ikke er normalt å føle det sånn  

Poenget mitt var hvert fall at jeg syns det er en god ide å gi forloveren enn oppmerksomhet😅

Anonymkode: bee80...b8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...