Toblerone Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 (endret) Vi har bestemt oss for å kjøpe kjøkkenmaskin, og da antakelig en eller annen Kenwood. Er det noen som har tips om hvilke modeller som er bra? Og hvor man kan få ta i det til en fornuftig pris? Jeg må ha en som er kraftig nok til å tåle brøddeig og stor bolledeig hvertfall På forhånd takk! Endret 26. januar 2008 av Toblerone
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Hei, jeg har en Kenwood Major, veldig fornøyd. Har ikkje kjøpt brød siden den kom i hus. Den tar opptil 4 brød i en gang. To store boller følger med, en i plast og en i stål og mange kroker og utstyr. Jeg betalte 1495, men det var på tilbud, den koster 1995 til vanlig. Den er knallgod!
Toblerone Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2008 Ok. Nå ble jeg litt overraska, for jeg trodde de kosta 2-3000 mer jeg Kanskje jeg har sett på feil? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Hei, jeg har en Kenwood Major, veldig fornøyd. Har ikkje kjøpt brød siden den kom i hus. Den tar opptil 4 brød i en gang. To store boller følger med, en i plast og en i stål og mange kroker og utstyr. Jeg betalte 1495, men det var på tilbud, den koster 1995 til vanlig. Den er knallgod! Jeg har også den og er ikke veldig begeistret. Den sliter som et uvær når den skal elte en brøddeig til tre brød. Hvordan klarer du å få en brøddeig til fire brød oppi der? Hvor mye væske bruker du da? :klø: Jeg bruker ca 1,2 l væske - og det har den skikkelig problemer med. Skulle jeg kjøpt ny nå, så hadde jeg kjøpt den majoren med størst motorkapasitet, og den har jeg aldri sett på tilbud til en lavere pris enn 2.995,-.
Gjest den litt misfornøyde gjesten Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 Ok. Nå ble jeg litt overraska, for jeg trodde de kosta 2-3000 mer jeg Kanskje jeg har sett på feil? :klø: Det er forskjell på prisen avhengig av hvilken type major du velger. Nå er det til og med forskjell på motorkapasiteten på de forskjellige majorene. Før var Major en type (Chef en mindre og annen type). Da hadde den høy motorkapasitet, og så god kvalitet at den holdt i to generasjoner. Sånn trodde ejg det var ennå da jeg kjøpte min hvite som jeg altså angrer på. Skal du ha en skikkelig kjøkkenmaskin må du kjøpe den dyreste.
Gjest den litt misfornøyde gjesten Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 Her ser du oversikt over de forskjellige Kenwood kjøkkenmaskinene. Når du klikker på bildet, så får du opp spesifikasjoner på hver enkelt. Er kun Titanium Silver Line som har 1200watt, og jeg angrer som en hund at ejg ikke kjøpte den. Ok, at den er kr. 1000,- dyrere enn den med 800 watt kapasitet, men styrker er så mye bedre.
Toblerone Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. januar 2008 Den du snakker om fant jeg på Elkjøp - til 5995... Håper kanskje på et tilbud en plass snart...
Gjest den litt misfornøyde gjesten Skrevet 26. januar 2008 #8 Skrevet 26. januar 2008 Den du snakker om fant jeg på Elkjøp - til 5995... Håper kanskje på et tilbud en plass snart... Hm - den bruker å koste 2995,- på tilbud.
Gjest den litt misfornøyde gjesten Skrevet 26. januar 2008 #9 Skrevet 26. januar 2008 Kan jeg ha tatt helt feil da? Her er en Kenwood major fra Expert på tilbud til kr 2.995,-. Den har 900 watt. Vet ikke om det holder, men 800 watt er for lite til tre brød.
Gjest den litt misfornøyde gjesten Skrevet 26. januar 2008 #10 Skrevet 26. januar 2008 Her har Expert den beste til. 4.999,-.
Toblerone Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. januar 2008 Her har Expert den beste til. 4.999,-. Er det den samme som Major Titanum da? Den (sistnevnte) heter KM005, mens den du linker til heter KMM760... :klø:
Gjest den litt misfornøyde gjesten Skrevet 26. januar 2008 #12 Skrevet 26. januar 2008 Er det den samme som Major Titanum da? Den (sistnevnte) heter KM005, mens den du linker til heter KMM760... :klø: Sjekket bare wattstyrken jeg. Se i linken under, så ser du spesifikasjonene på den dyreste ejg linket til hos Expert. http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=KMM760
Toblerone Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 26. januar 2008 De ser jo unektelig litt like ut da :jupp: Kanskje det har noe med tilleggsutstyr å gjøre da? :klø:
Gjest den litt osv.... Skrevet 26. januar 2008 #14 Skrevet 26. januar 2008 De ser jo unektelig litt like ut da :jupp: Kanskje det har noe med tilleggsutstyr å gjøre da? :klø: Aner ikke, ejg har bare vært opphengt i wattstyrken. Jeg har som sagt en major på 800 watt. Når den elter brøddeig med litt over 1 liter væske, hender det til og med at den stopper å gå rundt fordi den ikke har kraft nok til å dra. Hvis den får stå sånn en stund, så brenner hele motoren seg. Når den elter brøddeig, beveger den øverste delen av maskinen seg langt på utsiden av den nederste fordi det er så tungt. Jeg synes det er lureri å lage en så stor kjøkkenmaskin med så liten wattstyrke. Jeg regner med min går addundas snart, og da skal jeg garantert ha en på 1200 watt.
Gjest Gjest_Eivind_* Skrevet 12. desember 2008 #15 Skrevet 12. desember 2008 Hei Jeg skal kjøpe en Kenwood kjøkkenmaskin i julegave, men det er to forskjellige typer butikken har. Hva er forskjellen på en Kenwood Major Premier (eller Premium), og en Kenwood Major Classic? Forøvrig koster Classic'en 2999 kr og Premium'en koster 3499 kr.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #16 Skrevet 20. desember 2008 Jeg har slitt ut min lille major med 800W... Det kommer noen lyder ut av den nå, som tyder på at den begynner å bli veldig "syk". Den har holdt godt i 8 år, men nå sliter den veldig når jeg baker glutenfritt, som er en god del tyngre enn vanlig brøddeig. Nå må jeg over på den største typen (1200 eller 1500 W). Mitt råd til alle som skal ha seg en major: gå for en av de største med en gang. De er litt dyrere, men er også kraftigere, og det er ikke nødvendig å bytte selv når behovet endrer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå