Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 hei.. skla ha kylling til middag idag og trenger en oppskrift.. noe enkelt og godt.. er hel kylling som ikke er grillet forresten.. på forhånd takk.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 går det ann og koke kylling sammen med karri eller no for og få litt smak på den???
Gjest Eurydike Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Her er en tråd om tilberedning av hel kylling. Jeg liker selv å skjære kyllingen i serveringsstykker (lår, klubber og bryst), marinere i presset sitron og hvitløk, evt med urter som feks rosmarin eller timian, og steke i ovnen. Og så koker jeg kraft på skroget, med løk, hvitløk, purre, selleri, gulrot, larubærblad og persillestilker. Kok opp, fjern skum med en øse og la småkoke i halvannen time før du siler fra kraften. Hvis du vil bruke karri sammen med kyllingen, ville jeg ikke hatt den i selve kokevannet, men i saus/gryte med kyllingkraft som basis. Her har jeg ikke noen oppskrift, men søk på "kyllinggryte karri" så får du masse svar.
Gjest Fjellsippa Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Enig med Eurydike. Noe av det beste som finnes er stekt kylling marinert i sitron, hvitløk og rosmaring. Jeg bruker i tillegg å ha litt olivenolje og salt i. Ellers er hvitløkskylling med ost godt. Jeg la nylig ut en oppskrift på mat og drikke på det. Du får lete litt, så finner du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå