Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk kontakt med en mann gjennom internett for omtrent to år siden. Vi traff hverandre noen ganger etter en stund, men det ble ikke noe mer da. Imidlertig har vi beholdt kontakten på MSN og chattet i perioder hver eneste dag. Før jul traff vi hverandre to ganger, og da var vi helt klart mer enn venner. Jeg trodde at vi hadde noe på gang og ble nok litt forelsket.

Etter jul har han imidlertid ikke vist noe initiativ til å ville treffe meg. Vi chatter fortsatt mye på MSN, og det er som regel han som tar kontakt. Jeg har sagt at jeg gjerne vil treffe han igjen, men vil jo ikke mase. Etterhvert ble jeg lei av å være usikker og spurte han rett ut hva han ville. Han svarte at han var usikker, men at han ville vi skulle snakke sammen om det. Da var han i utlandet og vi hadde ikke mulighet til å treffes. Nå er han tilbake og tar fortsatt kontakt, men vil tilsynelatende ikke treffe meg. Jeg har bestemt meg for å bryte kontakten, for det blir for vanskelig å stadig bli skuffet og jeg trenger litt tid for å komme over han. Men er det dårlig gjort mot han å bare bryte kontakten uten å forklare hvorfor? Vi har jo vært "venner" en god stund...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men han har jo ikke brutt kontakten når dere snakkes på msn. Kanskje han vil møte deg igjen etterhvert. Du får se hva du gidder å bruke tid på. :)

Skrevet

Hva hadde du selv tenkt om du var han? Skjønner ikke hvorfor man skal holde på med sånne spill. Kan du ikke sende ham en melding der du skriver at du er der hvor du egentlig har lyst til å teste ut om det kan bli noe mer enn vennskap mellom dere, at du ble litt småforelska i ham, og at det er best for deg å ikke ha så mye kontakt mer hvis han ikke er på samme bølgelengde? Altså være litt åpen og ærlig og fortelle litt om hvordan du tenker og føler og hva du trenger? Hvis du skremmer ham bort ved å si noe sånt har dere vel uansett ikke noe særlig framtid, og hvis han ikke gjengjelder ønske om å prøve "noe mer" så vet du hva du har å forholde deg til. Jeg syns ikke du taper ansikt med det - det er da ikke å tape ansikt å utvikle følelser for noen man har hatt noe på gang med en stund? Jeg syns ikke man trenger være flau over at man er i stand til å forelske seg i noen man har en sånn type kontakt med.

Gjest Gjest Julie
Skrevet
Han svarte at han var usikker.

Da er han ute av bildet, og kan avskrives.

Finn nye lekekamerater.

Skrevet

Han kan ikke ha funnet en annen jente da som han også liker godt og at han dermed er usikker på hva han skal gjøre...? :sjenert:

Skrevet

Uansett. jeg ville gått videre. Slikt tærer på altfor mye på selvtilliten.

Skrevet

Trådstarter her, takker for alle svar :)

Jeg uttrykte meg nok litt klumsete for jeg har bestemt meg for å gå videre. Jeg spurte han hva han ville, og han svarte at han var usikker. Når han ikke tar initiativ til å klare opp i det, tar jeg det som et sikkert tegn på at det ikke blir noe mer mellom oss. Derfor bryter jeg kontakten fordi det er det letteste for meg. Det jeg lurer på er om jeg burde gi han klar beskjed om dette, siden vi har hatt nesten daglig kontakt såpass lenge. Hvis det var meg ville jeg ønske en klar beskjed, men jeg har egentlig ikke lyst til å ha noe mer kontakt med han akkuratt nå.

Gjest StockDama
Skrevet

Bare si at du ikke får noe ut av dette, og at du nå takker for deg, enkelt og greit.

Skrevet (endret)

:kaffe:

Endret av Ginajannoo
Skrevet

Det koster deg ikke så mange kalorier å gi ham en kort beskjed om at du har håpet på en utvikling som ikke ser ut til å komme, og at du derfor vil avslutte kontakten nå/for en lang stund.

Skrevet

har vært litt fram og tilbake å vurdere den samme tanken selv. men har bestemt meg for å prøve litt til. men HVIS jeg skulle brutt kontakten ville jeg nok sagt ifra først, så slipper han å lure.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...