Rapitap Skrevet 27. april 2003 #1 Skrevet 27. april 2003 Hvem er det på denne jord, som frivillig jobber i eksempelvis Trygdeetateen....?...De må da være onde av natur. Det MÅ finnes enklere måter å hjelpe kunder (oss) som kommer inn for ett skadet kne eller noe, og trenger hjelp? Nei, trygdeetateen er som vårkåte speidergutter når det kommer til å være lojal mot Staten, som er deres reelle arbeidsgiver - istedet for å hjelpe en person !!! :evil: Kilde: "Jeg har ved to anledninger vært i kontakt med Folkeregisteret det siste året. I begge tilfeller har det vært skremmende opplevelser. Jeg ville melde flytting for en datter. Hjem til meg. Jeg fikk et skjema som jeg fylte ut til punkt og prikke. En måneds tid etterpå fikk jeg beskjed om å innfinne på deres kontor, sammen med min datter. Da jeg påpekte at jeg fakturer hver time med rundt 1000 kroner og at jeg lite gjerne tok min datter ut av skolen for å fylle ut skjemaet deres en gang til, ble jeg oppfattet som idiot. De viste seg at skjemaet jeg hadde skrevet på var blått, men jeg skulle ha skrevet på et grønt. Det var de som hadde sendt meg feil. Du tror sikkert jeg overdriver, men dette er fakta. Med den største selvfølgelighet forlanger en altså at jeg skal ofre to timer av min tid, med parkeringsproblemer og det hele, for at de skal kunne drøye jobben det tar å registrere en flytting mest mulig. Hun er fremdeles ikke registrert flyttet hit, til tross for at hun går i offentlig skole. Hun kommer heller ikke til å bli det. "
Gjest gurimalla Skrevet 27. april 2003 #2 Skrevet 27. april 2003 Staten er arbeidsgiver for de som jobber i Trygdeetaten. Skal en dårlig opplevelse med Folkeregisteret (som for øvrig er samme etat som Skatteeaten) være en troverdig kilde når du ønsker å dokumentere at de som jobber i Trygdeetaten er onde mennesker? Beklager, men dette var et skrekkelig dårlig begrunnet innlegg.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 27. april 2003 #3 Skrevet 27. april 2003 Kanskje de hadde behandlet deg med større høflighet hvis du ikke hadde vært så nebbete Anafugia? "Min dyrbare tid" du liksom Minnie
Gjest Scampi Skrevet 27. april 2003 #4 Skrevet 27. april 2003 Mener du seriøst at du fortalte dem at du skulle fakturere dem 1000 kroner timen for den tiden du brukte for å fylle inn skjema som var til din vinning? At det tar tid på offentlige kontorer vet vi alle, på lik linje som å vente på legetimen på venterommet, men å true dem med at de skal bli fakturert i ettertid - sorry den var for drøy......
@lfa Skrevet 27. april 2003 #5 Skrevet 27. april 2003 Jeg har flyttet og meldt flytting flere ganger, og har aldri opplevd det som noe problem... Får du feil skjema, er det jo bare å få tilsendt nytt, eventuelt laste ned fra nettet. Ligger nemlig der også. :blunke:
Gjest salma Skrevet 28. april 2003 #6 Skrevet 28. april 2003 Skjønner ikke hva problemet bunner i. En gang ble det noe feil på skjemaet da jeg meldte flytting. Da ringte en hyggelig dame til meg fra Folkeregisteret, og skrev inn de riktige opplysningene for meg. Tok meg fem minutter, så hadde hun ordnet det for meg. Og etter å ha spart meg for turen nedover for en feil JEG hadde gjort, takket hun meg for hjelpen. Og snakket senest med trygdekontor og aetat i dag. Hyggelige mennesker møtte meg begge steder. Er peonget litt hvilke signaler EN SELV sender ut også, kanskje?
Gjest Starya Skrevet 28. april 2003 #7 Skrevet 28. april 2003 Har hatt dårlige erfaringer med en saksbehandler èn gang. Da jeg var tilbake hos ham noen år senere kunne jeg smurt ham på brødskiva (og det uten at jeg hadde fått silikon eller no'). Ellers synes jeg det stort sett er kjekke folk, selv om systemet kan være tungrodd. Tror ikke alle som jobber der elsker systemet heller...
bluesky Skrevet 29. april 2003 #8 Skrevet 29. april 2003 Har vært i hygppig kontakt med alle nevnte etater. Fikk til og med retur på et skjema med beskjed om at min sønn måtte undertekne sjøl ofrdi han er over 12 år. Jeg fortalte at han var funksjonshemma og ikke kunne skrive, da fikk jeg beskjed om at det ikke var noe problem og at jeg kunne skrive under for ham. Har ingen negative opplevelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå