Gå til innhold

Jeg skuffer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marita_*
Skrevet

Jeg skuffer veldig grun av oppusing foregårs. Det var foregårs men jeg skuffer nå enn nå. Jeg sliten etter bare mye ved. Jeg snikrer på veden på veggen. Men hva er lettest? ingenting nei fordi alle sniker hvis alle vil ha ved til fint hus. Dere hvet hvor jeg finne meg en bedre ved for exsempel? Det er lettest det. Beklager at jeg snakke norsk men jeg må det.

Dere vet hva jeg gjøre for sånn det går fort og bli ferdig ett øyeblikk da? Jeg krangle med min mann grun oppusing. Jeg har ikke lys.

Så fortiden jeg skuffer veldig. Jeg liker meg bli ferdig nå. Men vi aldri aldri i livet blir ferdig. Han si til meg jeg går på bær tur, han forstår ikke meg. Men hva alle dager da? Vi er gift! Hva jeg gjøre da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jeg starte
Skrevet

Men hvorfor han si til meg jeg må gå? Jeg vil ikke gå på tur nå i vinter. Jeg ikke talen om skal ta ut bær i vinter. Det går ikke det. eller?? Han mener jeg gå til nornorge og ta ut bær der? Hvorfor jeg skal ta ut bær når jeg oppusing her? Det er ikke lettest. Beklager meg.

Men han er slem når han si sånn til meg ja. Han kan ikke gjøre sånn.

Gjest Jeg starte
Skrevet

Jeg sitte nå her hjemme av min vennine og skuffer. Henne si til meg jeg skrive her på forumen og må snakke med dere og snakke norsk. Jeg sa nei det nytykke. Henne sa jeg må. Folkens hjelpe her inne de som skuffer veldig godt men jeg må lese norsk og jeg gjøre det ja.

Jeg fåhåper dere hjelpe meg å finne meg svar i problem min.

Skrevet

Jeg kan nok dessverre ikke hjelpe deg da jeg virkelig ikke forstår hva du mener.

Men jeg skjønner du har problem med din mann, enten at du gjør mye hjemme og han forlanger mer. Men er veldig usikker.

For enten så er du skuffet over din mann, eller så har du skuffet, som i så skuffe snø for eksempel.

Dere krangler på grunn av opp pussing der dere bor? Men du har ikke lyst til å pusse opp, eller du har ikke lyst til å krangle.

Er mange par hvertfall som krangler når det kommer til renovering av hus, jeg og min samboer har og krangla litt om farger når vi skulle male gangen. Men det er jo noe som går veldig fort over når vi først klarer å bestemme oss :)

Kan ikke si noe annet enn lykke til dessverre :klem:

Gjest Jeg starte
Skrevet

Tusen herteligg takk så mye for du har tid å svar meg nå. Jeg vet vi krangle. Vi krangle mange ganger jeg kan ikke telle. Jeg si til ham ikke si til meg mer jeg må gå på bær tur igjen. Han si til meg noe som jeg høre kokos og jeg er bær tur. Han snakke til meg noe som kokos og bær. Jeg si til ham snakke ikke så fort fordi jeg ikke forstår han. Han svare til meg hopelose sjkæring. Men jeg forstår han når han bli irriterttert av meg grun av jeg ikke forstår alt han sa. Men han snakke så han snakke fort fort fort. Jeg ikke forstår da når han si om bær og kokos til meg. Jeg tror da han tulle med meg ja. Hele tiden jeg kom hit. Jeg elsker ham av alle min hjertet. Men hele tiden vi oppuser vi krangle jeg tror jeg ikke vil elske han mer da. Han vil ikke ha feil ved. Jeg vet ikke. Jeg går på butikken her og kjøpe han sier jeg skal kjøpe. Jeg kommer hjem og så han blir sint. Han si feil feil feil! Feil ved, feil malin, feil blå, feil snikrer, feil rundbørste ja. Nei, jeg vet ikke! Jeg føle det er samme. Jeg kan bruke det. Det er bra for meg da.

Men han si til meg han er slitt. Veldig slitt fra jobb og jeg hjemme og feil feil feil alt!

Han trenge ikke snakke som han snakke til meg da!

Jeg ikke svarer bare. Jeg liker ikke krangle.

Hva jeg skal svare han da?

Å, jeg er nå utgitt. å. :(

Jeg skuffer da igjen da.

Skrevet

Vil gi deg kompliment for at du er så flin k til å skrive stort sett riktige ord. Også så langt du kalrer å skrive da gitt. Ikke dårlig det av en som ikke skal kunne norsk. ;)

Skrevet

Ååååå nå skjønte jeg litt mer. Så han er norsk og du er fra ett annet sted. Da ga det litt mer mening.

Så han er sliten etter jobb og mener at du skal gjøre alt i huset. Så er det litt komunikasjonsproblemer fordi dere ikke forstår hverandre. Du er nok ikke den eneste som har en mann som forventer mye av sin kone/kjæreste. Og når de ikke får det slik de forventer blir de sinte og kjefter egentlig uten grunn.

Det med å være på bærtur er noe man sier når noen ikke forstår, samme gjelder å være kokos.

Har du bodd i Norge lenge?

Jeg vet jo ikke helt hva du skal gjøre med mannen din, men jeg syns det er bra du reagerer, for du skal ikke finne deg i å bli behandlet sånn. Selv om du er hjemmeværende vil det ikke si at man har tid til alt i huset. Jeg hadde ikke klart å bare være hjemme å vaska hus, tror jeg hadde blitt deprimert da.

Har du snakka med han om at det sårer deg at han kjefter hele tiden? For det kan jo være en ide kanskje å spørre om å få snakke rolig med han og fortelle hvordan du opplever han når han blir sint, og hvordan du føler deg da.

Masse lykke til :klem:

Skrevet

Det høres ikke så lett ut for deg, hvis problemet er at dere misforstår hverandre og han blir irritert over dette.

Hvis han sender deg for å kjøpe ting til opp pussingen eller ting til huset, kan du jo få han til å skrive ned på en lapp hvilken maling du skal kjøpe, eller hvilke planker, slik at det blir lettere for deg å finne det.

Han må også lære seg å snakke litt senere til deg, slik at du forstår hva han prater om. Er jo selvfølgelig ikke så lett for deg å få med deg hva han mener hvis han snakker for fort. Bra som Amalie sier og snakke med han om dette når han ikke er sint. Si at du ikke ønsker å krangle med han, men at når han snakker for fort er det vanskelig for deg å forstå hva han mener. Kanskje ikke snakke med han om det når han kommer hjem fra jobb og er sliten, men i helgen når han er mer opplagt?

Høres ut som om du har en god venninne der, hva sier hun til dette?

:klem:

Skrevet

Tråden ryddet.

Scorpina

-mod-

Skrevet
Tråden ryddet.

Scorpina

-mod-

Veldig unødvendig å fjerne det trådstarter skrev om amo-kurs Scorpina. For det var bekreftelsen for at dette er en tulletråd.

Ingen er tjent med at alle disse tulletrådene får stå. Det som skjer da, er at folk rett og slett ikke gidder å svare i tråder mer, og holder seg i dagbøkene. (Så får vi se hva du gjør da, om du svarer på innlegget, sletter det eller flytter det).

Skrevet
Veldig unødvendig å fjerne det trådstarter skrev om amo-kurs Scorpina. For det var bekreftelsen for at dette er en tulletråd.

Ingen er tjent med at alle disse tulletrådene får stå. Det som skjer da, er at folk rett og slett ikke gidder å svare i tråder mer, og holder seg i dagbøkene. (Så får vi se hva du gjør da, om du svarer på innlegget, sletter det eller flytter det).

syns ikke det virka som om det var samme person som skrev. Og hvis TS er ett troll så får det så være. Jeg ser på det her like seriøst når de som skriver korrekt norsk klager over mannen sin som kjefter og klager!

Så problemstillingen ser ikke jeg på som tull.

Skrevet

Til dere som har svart seriøst i denne tråden;

Jeg bøyer meg i støvet for dere. At dere tar høyde for at det faktisk kan sitte et menneske i en livskrise og rekke ut en hånd gjennom forumet har, til tross for den relativt hyppige forekomsten av troll her inne, viser at dere er empatiske mennesker med over gjennomsnittet godt omløp i toppen.

Til deg som skrev først;

Her i Norge har du rett til mye gratis hjelp hvis du ikke har det bra sammen med mannen din. Dere kan få hjelp til å lære å snakke bedre sammen, slik at du skjønner bedre hva han vil og han respekterer dine behov.

Kanskje venninnen din kan hjelpe deg med å ta kontakt med familievernkontoret?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...