Gå til innhold

Når mailer ikke kommer fram...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestejente
Skrevet

Jeg har sendt en mail til en venninne, men hun sier hun ikke har fått den. Har sjekket "sendte-boksen" min, og der ligger den, med riktig adresse og alt, men hun har altså ikke mottatt den. Hvor blir det av slike mailer? Det var litt personlig innhold i den, så det er litt ekkelt om f.eks it-ansvarlig snapper den opp... Har de lov til å lese andres mail, forresten?

Videoannonse
Annonse
Gjest StoreSky
Skrevet

Har du sjekket at adresse var helt riktig?

(hvis den er helt riktig, så vet jeg ikke)

Skrevet

Det hender det er forsinkelse på mailer, kan være en feil hos deg eller hos mottakeren. Hvis man skriver feil adresse pleier den komme i retur (hvis ikke en annen har akkurat den adressen du skrev inn da). Man bør ikke sende mailer med privat innhold fra jobbmailen, (litt sent med det tipset nå, men) :)

Jeg fikk nylig en viktig mail jeg trodde var blitt borte, den hadde blitt forsinket i et døgn (fra hotmail). Så det er fortsatt håp hvis det ikke er så lenge siden mailen ble sendt :)

Skrevet

Den kan ha gått i spamfilteret dersom dette var til en jobb-mailadresse. Dette kan skje om du bruker ord som typisk blir brukt i spammail.

En engelsk kamerat av meg sendte en e-post som aldri kom fram til meg selv etter flere forsøk. Det han gjorde da var å zippe e-posten og sende den som et vedlegg i en ny e-post. Den kom fram. Vi har ikke funnet ut hvilket ord som gjorde at den ble stoppet for det var ingen typiske spamord i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...