Gå til innhold

Forretter

Anbefalte innlegg

Gjest Cataliina
Skrevet

Jeg lurer på om noen har forslag til forrett til meg. :) Jeg skal lage middag til kjærestens bursdag, og har litt lyst til å ha med forrett for en gangs skyld.

Problemet er at han er ikke glad i grønnsaker, supper, reker/sjømat. Han er veldig enkel - det beste han vet er kebab, pizza, kjøtt og pommes frites.

Jeg har jo litt lyst til å lage noe mer romantisk/gourmet. Noen som har forslag? Vært inne på flere sider og lett, men har ikke funnet noe som kan være aktuelt...

Har ikke bestemt meg for hovedrett enda heller, blir nok kjøtt eller fisk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fjellsippa
Skrevet

Noe som jeg synes er veldig godt og veldig enkelt er spekeskinke og melon. Det vil si spansk eller italiensk spekeskinke. Ikke kjøp norsk. Den er for salt og seig.

Del melonen i båter og lag et snitt langs skallet nesten helt igjennom (du skiller melonen fra skallet). Surr spekeskinke rundt melonbåten og la den ligge i skallet. Server gjerne musserende vin til.

Håper kjæresten din liker dette.

Skrevet

Varmrøkt ørret med asparges og god rømmedressing er min favoritt! Enkelt og lage og smaker helt fantastisk!

Skrevet

Om han er av den typen så kan du jo lage en bitteliten porsjon av noe han liker godt?

Bittelitt nachos med takokjøtt og div ? I en liten ildfast skål?

Det hadde jeg syntes vært kult i alle fall... Trenger ikke være så innmari fancy?

Og båtpoteter i stedet for chips til hovedretten sammen med en entrecote, eller fløtegratinerte poteter...

Gjest rikkerikke
Skrevet

Hva med carpaccio (fås kjøpt ferdig oppskåret i butikker med større utvalg), eller en liten tapasarett. Kanskje litt spekeskinke med litt ruccolasalat og parmesanost (han kan jo droppe å spise salaten :-). Eller hva med et lite fint brødstykke (skjært ut av en loffskive med et glass som mal/ form) med litt roastbiff og pynt. Man må ikke nødvendig vis lage noe man tradisjonelt forbinder med en forrett, det er like mye mengden og måten man legger det det opp på som bestemmer.

Skrevet (endret)

.......

Endret av Asti
Skrevet

Spyd med kylling eller svinekjøtt, med sataysaus? Litt grønn salat ved siden av.

Litt finere kan være en carpaccio med roastbeef, hvis han ikke er tøff på rått kjøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...