Kitsune Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Tror jeg bytter bank, da gebyrene totalt i min bank ligger på litt over 1000 kr i året. Men hvem skal jeg velge av Scandiabanken og B. Norwegian? Har du byttet? Har du erfaringer fra begge? Hvor har du lånene dine og hvor finner jeg en bra lånekalkulator for boliglån? Hva ville/har du valgt og er du fornøyd?
Titta Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 (endret) Jeg har hatt Skandiabanken i flere år og er godt fornøyd der. De gangene jeg har lurt på noe eller det har oppstått problemer har jeg fått god hjelp, og stort sett finner en svar på det meste hvis en gidder gruke ett par minutter for å søke etter svar på sidene deres. Bank Norwegian har bedre innskuddsrente enn Skandiabanken, så skal du spare ett større beløp vinner gjerne de. Men de har ett vesentlig dårligere kredittkort og tilbyr (hvertfall sålangt) ikke boliglån. Ellers er det vel mye likt. Jeg anbefaler deg å ta en titt på den nye Finansportalen hvor du lett kan sammenligne de ulike bankene ut fra ditt behov. Endret 26. januar 2008 av Titta
Østlandet Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Anbefaler veldig Skandiabanken. Hele familien har hatt den i mange år. Nesten siden den startet. Tror den er best totalt sett. Ikke helt i teten, men bra lånebetingelser. Enkelt å søke lån. Ikke helt i teten, men bra rente. Absolutt beste kredittkort, om du bruker kreditten. Absolutt beste debetkort til bruk i utlandet. (Norge også, for den del) Veldig greit å få hjelp på mail, eller telefon. Oversiktelige sider. Jeg handler også aksjer og fond og der er den bra og har et stort tilbud. NB Skandiabanken er Svensk og dermed med i det Svenske sikringsfondet og garanterer derfor for SEK 250.000 (ca 220.000 NOK) De fleste Norske banker er med i det Norske sikringsfondet som garanterer for NOK 2.000.000. Derfor, om du har MYE penger, så kan du jo opprette høyrente (6%) i Norwegian og bruksbank hos Skandiabanken? Ikke at det er noe fare for at bankene nå, skal gå konkurs ,men verdt å vite. Norwegian har et alt for dårlig totaltilbud (enda) Spør gjerne om det er noe du lurer på.
Sol79 Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 Er du ung og i etableringsfasen skal du være forsiktig med å bytte til disse bankene da det vil være en god del vanskeligere for deg å få lån.
Østlandet Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 Er du ung og i etableringsfasen skal du være forsiktig med å bytte til disse bankene da det vil være en god del vanskeligere for deg å få lån. Siste innlegger har faktisk et poeng. Det stilles større krav her. Her gis ikke noe "subprime lån" (alle har vel hørt om disse nå?) Dette på grunn av at disse banker er mye billigere. Men jeg har hatt både lån og annet i Skandiabanken. Ingen problem. Og... Jeg har en sønn som har BSU (boligsparing for unge) til en veldig god rente. Blant markedets aller beste. Med andre ord og totalt sett.... Veldig fornøyd med Skandiabanken. "østlandet"
Supramundane Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Jeg har Skandiabanken, og er veldig, veldig fornøyd med det. Føler de har en meget god kundeservice, og en veldig enkel og grei nettbank. Jeg prøvde også Norwegian Bank, men føler (som enkelte har nevnt ovenfor) at de ikke har et godt nok tilbud.
Kitsune Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. januar 2008 Neida, det med lån er ingen problem. Men dette gjelder forbukskontoen, og jeg synes det er unødvendig å betale et par støvletter i året i gebyr for å bruke kortet deres, for å si det slik. (Ingen tvil om at jeg er jente, hehe...) Har meldt meg inn i Skandiabanken takket være deres gode råd og tips:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå