Gå til innhold

Må vi male?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet

Jeg og samboer leier en leilighet. Noen måneder før jul så spurte vi huseier om å få male om stua. Fargen der var grusom og vi ønsker noe mer nøytralt. Dette fikk vi beskjed om var ok. Vi sparklet hull og gjorde klart for å male. Så sa huseier at vi burde vente fordi han skulle skifte vinduer. Dette skulle skje i god tid før jul. Intet har skjedd. Vi vurderer å si opp kontrakten og flytte. Må vi da male stua før vi flytter selv om huseier ikke har skiftet vinduene ennå? Nå er den gul med grå sparkelflekker.

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

må vel ikke om annet male over sparkelflekkene i samme farge som veggene er fra før av?

Skrevet

Synes ikke dere trenger det, er jo bare service for han at dere tilbød dere å gjøre det. Siden han ba dere vente i utgangspunktet kan jeg ikke forstå at han har problem med det.

Skrevet
Jeg og samboer leier en leilighet. Noen måneder før jul så spurte vi huseier om å få male om stua. Fargen der var grusom og vi ønsker noe mer nøytralt. Dette fikk vi beskjed om var ok. Vi sparklet hull og gjorde klart for å male. Så sa huseier at vi burde vente fordi han skulle skifte vinduer. Dette skulle skje i god tid før jul. Intet har skjedd. Vi vurderer å si opp kontrakten og flytte. Må vi da male stua før vi flytter selv om huseier ikke har skiftet vinduene ennå? Nå er den gul med grå sparkelflekker.

man forlater vel den i slik stand den var da dere kom. Kansje vanskelig å få lik farve til å male over sparkel,men istedefor å vente på huseier så kjøp en farve og mal over. mling er ikke så dyrt.

Gjest Gjest_Tinka_*
Skrevet

Jeg hadde kanskje spurt om det var OK at vi kjøpte malinga,så kunne den trekkes fra på husleia...

Jeg og samboeren min leide ei leilighet en gang hvor vi gjorde en del oppussingsarbeid. Huseier betalte alt av materiell mens vi gjorde jobben. Så fikk vi litt og litt billigere husleie. Syns det var rett og rimelig.

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet

Vi fikk lov av huseier å male, men må bekoste malingen selv. Dette var helt ok. Problemet er jo at vi ble bedt om å vente med å male etter at vi hadde startet med sparklinga. Vinduene skulle skiftes snart fikk vi beskjed om en stund før jul, men det drar veldig ut i tid.

Skjønner jo at når man flytter ut så skal leiligheten være i tilsvarende stand som da vi flyttet inn. Nå er det jo huseier som har bedt oss vente og han vet jo heller ikke at vi tenker på å flytte.

Det enkleste for oss er å prøve å finne en gulfarge som er tilnærmet den som er der nå, male over sparkelflekkene og så et strøk over alle veggene. Må vel det siden vi nok ikke finner helt riktig farge. Litt dumt da for gule vegger er ikke særlig in i dag.

Får kanskje høre med huseier hva som er greit. Vi har uansett 3 mnd oppsigelsestid.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Dra på maxbo eller hvem det er som har reklame på tv med 10 liter maling til 229 kr. kjøp en nøytral farge dere liker og mal veggene to strøk. da er dere kvitt gulfargen og problemet for 230kr. så får no denne husverten skifte vindu når han finner det for godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...