Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjærsten i 2 mnd. nå, og vi har enda ikke truffet hverandres foreldre. Er i midten av 20-årene, om det skulle ha noe å si.

Er det på tide? Når traff du kjæresten/ex'en din sine foreldre?

Blir jo noe annet om kjæresten bodde hjemme når dere ble sammen, noe ikke min kjæreste gjør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden han ikke bor hjemme så tenker jeg meg at det kan drøye før du treffer hans foreldre. Man drar ikke hjem kjærester som man kun har hatt i 2 mnd. Kjærester kan komme og gå. Noen ganger er det en naturlig hendelse som gjør at dere treffes. Hvis ikke så blir det kanskje ikke før han vet om det er alvorlig mellom dere.

Skrevet

Jeg traff foreldrene hans etter ett halvt år, men det hadde noe med at de bodde litt langt vekk, og vi skulle feire nyttårsaften der. Mine foreldre traff han vel etter 4 mnd tror jeg det ble! Sånn ca :)

Skrevet

Når dere er sikker på at dere blir sammen lenge, og klarer å tenke utenfor forelskelseståka. Jeg var ikke fan av å dra med hjem å presentere "halvårsforhold" :ler:

Ei bekjent av meg tror jeg presenterte familien for 8 forskjellige partnere på noe samme antall år. Ikke mange dèt sånn sett, men .. det er egentlig litt mange for familien, og man fremstår vel som ganske så vinglete.

Slik jeg hører slekt prater om andre i slekta, så bør man passe seg :ler:

Det er kjedelig på enkelte familieselskap, folk har lite å prate om.

Skrevet
Når dere er sikker på at dere blir sammen lenge, og klarer å tenke utenfor forelskelseståka. Jeg var ikke fan av å dra med hjem å presentere "halvårsforhold" :ler:

Ei bekjent av meg tror jeg presenterte familien for 8 forskjellige partnere på noe samme antall år. Ikke mange dèt sånn sett, men .. det er egentlig litt mange for familien, og man fremstår vel som ganske så vinglete.

Slik jeg hører slekt prater om andre i slekta, så bør man passe seg :ler:

Det er kjedelig på enkelte familieselskap, folk har lite å prate om.

Tja, hvis foreldrene mine hadde sittet og sladret om meg i familieselskaper og fortalt om ev kjærester jeg har hatt tror jeg også jeg ville ventet med å presentere dem. Men hvis jeg hadde sånne foreldre ville jeg nok ikke involvert dem noe særlig i mitt liv i det hele tatt.

Når man presenterer dem for foreldrene tror jeg jo også har med hvor tett forhold man har til foreldrene sine. Jeg har et godt forhold til mine foreldre og treffer dem ofte, og forteller hva som skjer i livet mitt. Så det ville jo uansett kommet fram at jeg hadde truffet noen, og da heller ikke så unaturlig at foreldrene fikk treffe ham.

Skrevet

Utsett å treff foreldre i det lengste!!

Holder meg langt unna egne og hans foreldre når vi involverer oss i langvarig og seriøst forhold, bl.a ved å bo skikkeligl langt unna.

Skrevet

Vi hadde vel vært sammen 2-3 måneder da jeg traff mannens foreldre for første gang. Da reiste vi til hjembyen hans og det var jo omtrent slektstreff med alle som skulle komme å hilse på meg. Synes i grunnen det var ganske koselig. Husker ikke når han traff mine foreldre første gang, var vel et halvt år inn i forholdet kanskje? Mine bor betydelig lenger unna da.

Gjest Gjest_Tinka_*
Skrevet

Jeg traff hans mor (foreldrene er skilt) og bror m/familie etter var første natt sammen. Da bar det rett på søndagsmiddag med "svigers"!! :fnise:

Var vel ikke helt planlagt og jeg var vel mildt sagt tatt på senga!

Men dette er snart 9 år siden og vi har nå 3 barn! Så sånn kan det gå.

Så da blir vel mitt råd: BARE HOPP I DET! :ler:

Gjest ¨champ5
Skrevet

Traff hverandres etter et par dager. Vi traff hverandre i juletiden så det føltes helt naturlig. Det ville det nok gjort uansett.. Har ingen problem med det. Glad det ble sånn :)

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Møtte faren hans før vi ble sammen, men dette siden min utkårede da bodde i leilighet i farens hus. Så det var naturlig..

Moren møtte jeg etter rundt 3 uker..

vi for vår del kunne ikke vente med å treffe de til vi hadde vært sammen i 4 mnd som andre, siden vi da hadde bestemt å flytte ilag.. :) Mamma og pappa ville iallefall møte mannen jeg skulle flytte ilag med før de hjalp til med flyttelasset.. ;p

Han møtte min bror før han møtte mine foreldre, men det var vel snakk om 3 uker, så hadde han møtt familien min også.

En koselig tid

Skrevet

Jeg moette halve slekta hans litt over to uker at vi ble et par offisielt. Men vi hadde jo vaert venner i 1.5 aar foerst, saa foreldrene hadde hoert om meg som venninne foer.

Men det var koselig, feiret bursdagen til en av tantene hans, og overnattet hos foreldrene :)

Han har ikke truffet mine enda, av den enkle grunn at de bor i Norge og vi i UK.

Gjest Gjest_Oline_*
Skrevet

Jeg traff mannen min da jeg var på besøk hos hans mor :ler: så jeg kjente henne før jeg kjente han :ler:

Skrevet

hmm, eksen traff foreldrene mine første gang han var hos meg og vice versa.. men der er jo forklaringen at jeg var 15, han 17 og vi bodde begge hjemme..

har bestemt meg for at neste gang jeg får meg type skal det gå minst 6 mnd før han må møte foreldrene altså!

Skrevet

Vi ble sammen i romjulen og jeg traff foreldrene hans i påsken, passet bare slik siden jeg skulle være hos min kjære hele påsken (vi hadde et langdistanseforhold). Han traff mine foreldre etpar måneder etter.

For meg var det helt naturlig å ville treffe familien hans, synes det er viktig å se hvor han var fra og hvem de som hadde oppdratt han var. Jeg har i dag et veldig godt forhold med mine kommende svigerforeldre selv om man selvsagt ikke er like enig om alt :fnise:

Gjest Tigress
Skrevet

Han traff mine etter nokre månader, eg traff hans etter nokre år. Vi tok det når det passa. Stikkordet er avstand.

Skrevet

Vi har vært sammen i fem år og gifter oss til sommeren. Våre foreldre har ikke truffet hverandre enda... Vi innser at det begynner å bli på tiden, men vi bor i Oslo - foreldre i Kristiansand, så har bare ikke passet.

Skrevet
Jeg traff mannen min da jeg var på besøk hos hans mor :ler: så jeg kjente henne før jeg kjente han :ler:

Märtha??? :overrasket:

Gjest Pupsilure
Skrevet

Vi hadde vel vært sammen i ca tre mnd før han møtte mine. Han ble med hjem til foreldrene mine for å hente noe. Jeg møtte hele hans familie etter kanskje 4-5 mnd, da hadde de mast lenge om å få møte meg. Men foreldrene har ennå ikke møtt hverandre. Gruer meg litt til det. Kan ikke helt se for meg hvilken setting...

Skrevet

Er det å møte foreldrene hans/dine etter 2 måneder et målestokk for seriøsiteten i forholdet?

Er du blind eller kanskje definisjonen på blond?

Skal du la et livsløp avgjøres av dine kunstige oppfatninger av hva som er normen?

La det gå sin gang så vil du fort erfare hva som beveggrunnen i ditt forhold!

Kids altså!!!!!

Skrevet

Hmmm.. Her gikk det faktisk ganske lang tid og det gjorde ingenting for meg. Tror faktisk det nesten gikk et år. Dette til tross for at foreldrene hans bor i samme by og alt mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...