Gå til innhold

Tvillingvogn/søskenvogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter englebarn nr 2 i slutten av mai. Da er førstemann 18 mnd gammel. Han går i barnehage, og det blir da aktuelt for meg å gå og hente han når jeg er hjemmeværende med nestemann. Da er det store spørsmålet, noen som har erfaringer med hvilken vogn som er mest egnet? Disse vanlige tvillingvognene er jo så breie. Blir det et problem å komme seg rundt i butikker etc? Finnes det vogner der de sitter/ligger etter hverandre eller imot hverandre?

Søskenbrett er uaktuelt siden han er så liten, og det er ca 3 km til barnehagen (og det meste er oppoverbakke.. ) :dåne:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg fikk 2 med 14mnd mellomrom. Kjøpte Phil&Teds søskenvogn og den er helt GENIAL!! Den er smalere enn ei vanlig vogn, tar veldig liten plass i bilen, lett å manøvrere og enkel å gjøre om fra 1 barn til 2. Eneste minuset er at bagen de ligger i når de er nyfødt er litt liten. Den er også litt dyr. Men absolutt verdt prisen. Nå er eldste 2 år og den minste snart 1 år og jeg klarer meg ikke uten den. Når 2 åringen er ført i bhg så tar jeg av det ekstra setet og den fungerer som en vanlig vogn. Stabil er den også.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har samme aldersforskjell som deg på mine, og jeg endte opp med OTH sin urban jungle søskenvogn.

Den er lett, enkel å slå sammen, og har ingen problemer med å komme inn gjennom vanlige dører.

Og så synes jeg den er fin!

Skrevet (endret)
Hei

Jeg fikk 2 med 14mnd mellomrom. Kjøpte Phil&Teds søskenvogn og den er helt GENIAL!! Den er smalere enn ei vanlig vogn, tar veldig liten plass i bilen, lett å manøvrere og enkel å gjøre om fra 1 barn til 2. Eneste minuset er at bagen de ligger i når de er nyfødt er litt liten. Den er også litt dyr. Men absolutt verdt prisen. Nå er eldste 2 år og den minste snart 1 år og jeg klarer meg ikke uten den. Når 2 åringen er ført i bhg så tar jeg av det ekstra setet og den fungerer som en vanlig vogn. Stabil er den også.

Lykke til :)

Den vognen så jo genial ut da, lett er den også. Det eneste jeg reagerte litt på er at den bakerste ungen ikke ser noen ting?? Har kun sett bilder av den ennå, så det er ikke sikkert det er så ille som jeg tror...

Noen som vet hvor de selger slike vogner i Trondheimsområdet?

Endret av Salt'n
  • 2 måneder senere...
Skrevet
Den vognen så jo genial ut da, lett er den også. Det eneste jeg reagerte litt på er at den bakerste ungen ikke ser noen ting?? Har kun sett bilder av den ennå, så det er ikke sikkert det er så ille som jeg tror...

Noen som vet hvor de selger slike vogner i Trondheimsområdet?

Litt treg å svare ;)

Den er å få kjøpt på babyshop. Det at den bakerste ikke ser fremover er ingen problem (iallefall har ikke minsten uttrykt sin missnøye - på den andre siden så er han jo vant å sitte der - he he) MYE å se på på sidene for en liten verdensborger :)

Har hatt min nå i over 1 år og akkurat like strålende fornøyd!

Skrevet

Jeg også har en phil & teds. Har vært veldig fornøyd med den. mine barn er nå 3,5 og 2 år (18 mnd i mellom de også). Vogna fungerer også greit når du skal handle og har med bare en unge. har varene i det andre setet.

-Det som kan være problematisk er at barnet bak rekker ned til hjula.

-Bagen vokste minsten fort ifra. den var i korteste laget.

-Kan være litt trang for litt brede barn slik at de ikke sitter skikkelig i hoveddelen (sitte på skrå).

-Annet problem er at eldstemann gjerne ikke vil sitte stille i vogna og da kan den tippe hvis minsten sitter igjen bak. Løsningen på det er å flytte minsten frem. Kan bli litt styrete. Da får heller største mann krype inn bak. max kilo grense bak 13kg mens foran 25 kg.

det viktigste for meg var at den var liten når den ble slått sammen og at jeg kom meg frem i vanlige butikker uten å måtte sette igjen vogna utenfor, og at jeg fikk den ut og inn av døra hjemme uten for mye styr. Greit også at den kan gjøres om til singelvogn. Vi har hatt mye glede av den.

Bruker ikke så mye vogn nå, men greit å ha med når en skal ut med trøtte og slitne unger.

Skrevet

Jeg har vært og sett på vogna flere ganger på Barnas Hus i Trondheim nå, og har nesten bestemt meg for å kjøpe den... Men jeg har lest om den nye modellen som skal komme snart, Vibe, der det bla er håndbrems, lettere rammeverk, kan slå sammen vogna med søskensete på,bedre muligheter for å justere håndtak osv. Men Barnas Hus skal ikke ta den inn pga prisen. Tror bare vogna kommer seg på 7000-8000.- I tillegg kommer ekstra sete, bag, regntrekk, insektsnett osv.

Prøver å lete etter andre steder på nettet om det går an å handle ifra utlandet, men intet hell enda. Fant P&T hos babyjungle.nl men heller ikke der var den nye modellen kommet enda. Men har hørt rykter om at det går an å skaffe den i USA, er det noen som vet om noen bra nettsider å handle ifra der?

Skrevet
Jeg har vært og sett på vogna flere ganger på Barnas Hus i Trondheim nå, og har nesten bestemt meg for å kjøpe den... Men jeg har lest om den nye modellen som skal komme snart, Vibe, der det bla er håndbrems, lettere rammeverk, kan slå sammen vogna med søskensete på,bedre muligheter for å justere håndtak osv. Men Barnas Hus skal ikke ta den inn pga prisen. Tror bare vogna kommer seg på 7000-8000.- I tillegg kommer ekstra sete, bag, regntrekk, insektsnett osv.

Prøver å lete etter andre steder på nettet om det går an å handle ifra utlandet, men intet hell enda. Fant P&T hos babyjungle.nl men heller ikke der var den nye modellen kommet enda. Men har hørt rykter om at det går an å skaffe den i USA, er det noen som vet om noen bra nettsider å handle ifra der?

Åh den hørtes flott ut da. Har savnet litt at man kan slå den sammen MED søskensetet..men man venner seg til alt da :)

Har du søkt på ebay.com? Har ikke sett etter selv - men har funnet det meste jeg søker etter der.

Lykke til i jakten!!

Skrevet
Åh den hørtes flott ut da. Har savnet litt at man kan slå den sammen MED søskensetet..men man venner seg til alt da :)

Har du søkt på ebay.com? Har ikke sett etter selv - men har funnet det meste jeg søker etter der.

Lykke til i jakten!!

Takker for tipset, e-bay må sjekkes! :lete:

Fikk dessuten Foreldre og Barn idag, og der var det reklame i fra Barnas Hus. Nå koster den kun 3998.- inkludert søskensete.. Blir fristet til å bare handle nå ja... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...