Sjanten Skrevet 26. april 2003 #1 Skrevet 26. april 2003 .....eller bare føles det sånn? Dere sjønner, jeg skulle så gjerne ha lagt på meg noen kilo, men får det ikke til. Samme hva jeg gjør eller spiser, viser badevekta akkurat det samme. Så jeg lurte på om det er noen som har noen gode råd til meg om hva jeg skal gjøre, eller hvor jeg kan finne noe om denne problemstillingen. Slanking får man jo gode råd til overalt, men ikke om å legge på seg.... Noen råd??
Petruska Skrevet 26. april 2003 #2 Skrevet 26. april 2003 Trening stimulerer apetitten! Om ikke du legger på deg fett får du i alle fall lagt på deg muskelmasse og det er faktisk like nyttig for en som er undervektig som en som er overvektig. Trening regulerer apetitten slik at man lettere når normalvekten enten man er over- eller undervektig.
Gjest Lottemor Skrevet 27. april 2003 #3 Skrevet 27. april 2003 Noe vi lärte på skolen om dette er at du kan pröve å drikke sånne sjaker som de som slanker seg gjör rett etter måltidene. Det hjelper magne gå opp i vekt. det kan väre litt ubekvemt for selv om du er mett så skal du helle i deg en sjake og fölelsen av at det ikke er plass og overmetthet er vanelig at oppstår. om du trener så kan du drikke proteinsjake i steden for,men detter er kjemisk protein og det er faktisk ikke alle som tar dette opp,da er eneste lösningen for å få i seg mer protein å få det fra matvarer. Jeg vet at mange som driver kropps bygging drikker hele råe egg pga det er et av de råvarer som inneholder mest naturlig fremstilt protein. Så protein sjake eller råe egg sammen med trening,da ikke så mye utholdenhets trening for der forbrenner du mer,men heller styrke trning så kan du legge på deg. Men det tar tid og du vil sikkert ikke se resultater för etter 3 månder. ellers så kan du spise mye andre matvarer som inneholder en del protein og pröv å ungå å spse ofte og lite..... Noen mener at om man faster en uke og bare drikker så vil kroppen bli så utsultet at når du först da spiser igjenn så vil kroppen suge til seg allt det fettet det kan for å lagrde det. Dette er en teori jeg ikke er helt sikker på og anbefaler ikke,du kan jo unndersöke dette og höre fra mennesker som kan mer om det enn meg. Lykketil
Petruska Skrevet 27. april 2003 #4 Skrevet 27. april 2003 Lottemor:Det er ikke noe som heter kjemisk protein! Proteinet som kroppsbyggere (m/flere) tar som kosttilskudd er fremstilt av henholdsvis: eggeprotein (fins pulver med rent eggeprotein), melkeprotein (kasein og/eller myseprotein), eller soyaprotein. Planteprotein tas dårligere opp i kroppen enn animalsk protein. Disse proteintypene har forskjellige egenskaper. F.eks. er myseprotein (whey) tas raskt opp i kroppen og er best egnet f.eks. etter trening. Kasein tas opp langsommere i kroppen og forsyner kroppen med aminosyrer over lengre tid. Selv tar jeg såkalt designerprotein som er en blanding av begge deler. Slike proteinpulver er faktisk lettere å oppta for kroppen enn mat m/protein da maten må fordøyes og spaltes først. pulverproteinet er klart til å tas opp av kroppen. Proteintilskudd i aminosyreform er selvsagt lettest opptagelig da proteinene er spaltet til aminosyrekjeder. Når man trener er det selvsagt viktig å spise riktig mat men for å få i seg nok proteiner ved tung vekttrening er det lurt å ta tilskudd. Vi jenter som trener mer eller mindre seriøs vekttrening inntar ca. 1,5 gram med protein per kilo kroppsvekt. Det er delte meninger om hvorvidt det er nødvendig med slike mengder protein, men i kroppsbyggermiljøene er dette "opplest og vedtatt". Jeg synes det kan være lurt å sjekke "kunnskaper" man sitter inne med hvis man ikke er helt sikker på at disse er riktige. Informasjon som legges ut på nettet når frem til mange og misinformasjon kan således spre seg fort. En annen ting er at å kun ta proteintilskudd hvis man ønsker å gå opp i vekt er ikke så effektivt. Det kan faktisk være lurt å ta proteintilskudd hvis man vil gå ned i vekt (da bytter man ut noe karbo med protein). Vil du legge på deg så finnes det såkalte Gainers som er en blanding av karbohydrat og protein. men jeg anbefaler deg ikke å begynne med det hvis du ikke trener samtidig. P.S. Lottemor skriver at du bør unngå å spise lite og ofte. Det er så feil som det kan få blitt. Åspise lite og ofte for å holde blodsukkeret jevnt gjelder enten man ønsker å gå opp eller ned i vekt. D.S.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå