sørgekåpen Skrevet 26. april 2003 #1 Skrevet 26. april 2003 vet ikke helt om dette innlegget passer her...men vet ikke hvor jeg kan skrive det ellers. det er jo om kropp. jeg har en venninne av meg som jeg tror har spiseforstyrrelser. hun er blitt så veldig tynn. og i og med at jeg ikke ser henne så ofte kan jeg ike følge med på hva hun gjør og hva hun spiser ect. jeg vet godt hva jeg skal se etter for jeg har selv hatt spiseforstyrrelser, en slags blanding av anorexia og bulimi. ( spiste ikke,men kunne ved noen anledninger få spisekick og spy det opp igjen ) men jeg kom meg gjennom det og er helt frisk idag. problemet er bare hvordan jeg kan få henne til å skjønne at hun har et problem.
Linee Skrevet 27. april 2003 #2 Skrevet 27. april 2003 Det beste kan jo være å spørre henne rett ut, og si at du er bekymra. De jeg har kjent med spiseforstyrrelser, har også vært veldig deprimerte og noen suicidale, så det kan hende at hun trenger litt hjelp for å bli kvitt dette problemet, så prøv å vær en god venn, still opp for henne og pass litt på, og ikke bli sint hvis hun sprekker. Og sier hun at hun ikke har noen spiseforstyrrelser, er det nok lurt å passe litt på for det. Lykke til (uansett hva du gjør!)
AUF Skrevet 27. april 2003 #3 Skrevet 27. april 2003 enig... snakk med henne, men vær litt forsiktig. Det du sier kan gjøre det verre...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå