Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hei!

Må bare fortelle problemet mitt før jeg blir gal.

Jeg er nygift med nydeligste mannen i hele verden:) Men som alle andre unge par så har vi møtt en del hindringer når det gjelder økonomi.

Det som er bra er at vi fikk bo hos svogeren min fordi han har en leilighet som han leier ut. Og det fikk vi leie.

Så vi bor i underetasjen og svogeren bor oppe.

Svogeren er ålreit fyr, men hans kona er den som gjør at jeg blir så stressa og kvalm.

Hun er ganske stor konkurranse menneske, spesielt nå etter at jeg har kommet i familien.

Min mann har bare den ene broren og de er kjempe nære. Gjør alt sammen og er skikkelig sammensveiset. Vi er ikke norske, noen av oss,og kommer fra Øst Europa.

Men la meg fortelle om henne. For det første er hun vant til luksusliv å på grunn av henne har de gjeld på over 1 million kroner. Mannen jobber ganske mye, mens hun har ikke fast jobb.

Men hun må ha ny bil med skinnsetter, fordi hun sier at hun er bare vant til sån

e ting. Bruker uffatelig mye penger på ting hun ikke trenger.

Noen av dere skal kanskje si at at jeg er sjalu, men det er ikke saken. Det som gjør meg forbanna er at de bruker hele lønnen opp i løpet av noen dager og etter det kommer og ber meg for lån på noen tusen kroner, fordi de må ha mat for barna.

For noen måneder siden, kommer de og spør om å låne 500 kr for mat, dagen etter våkner jeg og ser gjennom vinduet splitter ny mercedes og en toyota ved siden av hverandre.

Svigemora kommer på besøk, og sviggerina mi gjør alt for svarte meg foran henne.Sier at jeg er rotete og lager ikke mat, som er ikke saken i det hele tatt. Jeg er kanskje smårotete av meg selv, men maten lager jeg hver eneste dag.

Etterhvert er det mange spydige kommentarer fra henne om alt jeg gjør.

Det verste er at hun har tre småbarn som hun rett og slett bryr seg ikke om.

Så for to måneder siden begynte den virkelige konkurranse fra hennes side:

For det første, måte jeg kjøpe ny bil. Så gikk jeg og mannen min og svogeren og hun til bilforhandler. Jeg så en bil jeg likte, det var Mercedes, men det var billig og passet fint for meg. Men da ble det kaos. Nei, hun skulle ha den bilen, fordi den passa så fint for henne. Til slutt, så mannen min sa, vi kjøper den bilen og basta. HUn ble skikkelig furten.

Etter det hver enneste gang hun blir kjørt med vår bil, er det alltid noen feil hun finner. Den har ikke skinnsetter, den har ikke mange ting som hennes bil.

Så plutselig en dag sitter jeg ved siden av henne, og hun begynner å kommentere at vi kan ikke forvente at hun betaler for vår kirkelige bryllupet som jeg og mannen min planlegger. Og jeg ble overassket fordi ingen har engang nevnt at de skulle gi penger til det.

Så overhørte mannen min henne snakke til svogeren min at hvorfor hjelper han så mye broren hans, dvs. mannen min. Jeg vil at du heller skal hjelpe min familie, sa hun.

Hver enneste gang det skjer noe nede hos oss ringer hun svigemora for å fortelle. Mannen og jeg prøver å få barna og hver enneste gang mensen min kommer, ringer hun svigemora for å fortelle at nå er jeg ikke gravid.

Alt toppet seg da vi skulle ha en felles sammenkomst for flere mennesker. Hun sa at jeg skulle lage kaker, mens hun skulle lage mat. Da var det bestemt, trodde jeg.

Hun begynte å masse om aat jeg skulle begynne å lage kaker noen uker før festen. Men det var altfor for tidlig. Hun gikk rundt og klagde til alle vennene hennes at jeg var lat og ville ikke hjelpe med noe.

Tre dager før festen begynner hun selv å lage kaker, fordi hun orker ikke å se at festen blir ødelagt på grunn av meg. Men da ble jeg sinna og laget 5 forskjellige kaker og to store tårter:) Det ble en suksses.

Siste saken hun gjorde var at hun skulle låne meg hennes bryllupskjole sånn at jeg trenger ikke å bruke penger på å kjøpe ny til kirkelig bryllup. MEn kjolen var tydeligvis 3 nummer for stor, men hun sa at det passa veldig fint. Alle andre sa at den var ikke for meg. Da jeg spurte henne om å få den sydd inn, hun nekta. Til slutt gikk jeg å kjøpte splitter ny kjole, og hun ble faktisk sinna på grunn av det.

Jeg tror ikke at jeg orker mer av alle hennes påfunn. Jeg blir skjelven bare ved å tenke på alt hun har gjort.

PS: Forleden dag knuste de sin mercedes, måte låne av oss 5000 kr, og i morra går de å kjøper ny bil 400 000 kr. Kommer sikker om noen dager og ber om penger til mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv og finn en annen like billig leilighet, og flytt!:)

Gjest StockDama
Skrevet
prøv og finn en annen like billig leilighet, og flytt!:)

Amen to that

Gjest Gjest_Dragana_*
Skrevet

O, jo da, vi leter etter leiligheten nå, men med tanke på at vi er i familie, så må jeg holde med henne resten av livet mitt:(

Gjest utlogget bruker
Skrevet

Uff, så dumt at du har fått en så slem svigerinne..håper dere finner en annen leilighet sånn at dere kan flytte, da vil du i alle fall ikke måtte se henne hver dag, og kanskje det kommer til å gjøre det litt lettere å forholde seg til henne om du ikke ser henne og må snakke med henne hver dag. Vet ikke helt hva slags andre råd jeg skulle gi, men håper at det ordner seg, og at du klarer å heve deg over henne. Hun er nok rett og slett sjalu på deg siden hun prøver å trekke deg/dere ned..Lykke til med bryllup og baby, og flytting :) Og kanskje mannen din kunne snakke med broren sin om pengeforbruket dems, er jo helt forferdelig at de må låne av dere hele tiden, særlig når dere planlegger både bryllup og baby..kjenner at jeg ble skikkelig irritert bare av å lese om den svigerinnen din altså..

Jeg synes også synd på mannen hennes..

Gjest Gjest_Dragana_*
Skrevet

Takk for oppmuntringen:) Jeg er ikke så veldig opprørt over det at at de bruker pengene, men tanken på at de har tre små barn, den minste er ikke mer en 5 måneder, men at de ikke tenker på at de barna trenger mat. Mannen min har prøvd å snakke om pengeforbruket, men for døve ører. Han har gitt opp.

Og jeg er helt sikker at jeg eksploderer og komenterer noe tilbake snart.

Skrevet

Håper dere finner ny leilighet så fort som mulig.

Har du pratet med henne om at du synes hun oppfører seg dårlig mot deg? Det hjelper ikke å alltid holde ting inne, og håpe at ting forbedrer seg. Tror du må sette denne personen skikkelig på plass en gang, slik setter du deg selv i respekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...