Fam Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Ser at det rett som det er kommer inn spørsmål mht Mineral makeup. "Den lyseste, den mest dekkende, den mest holdbare, for fet hud, for tørr hud" osv osv. Jeg, og flere andre her på forumet har flere ganger listet opp de forskjellige merkene, holdbarhet, farve og farveutvalg, pris... Men hva jeg syns er bra betyr ikke at det er en fulltreffer for andre. Kommer jo ann på hudtype. Vel, jeg føler for en liten oppdatering. Det kryr jo av produkter der ute, og fler blir det ser det ut til. Ser det er diskusjon på gang ang lyse nok farver. Noen har nevnt Everydayminerals. Det var mitt favorittmerke inntil et par mnd siden. Everyday er rimelig og farveutvalget er temmelig bra. Makeupen smelter godt på huden og resultatet blir bra. Eneste aberet er at den er ikke så holdbar. Etter ett par tre timer så blir man blank, og foundationen er liksom litt "spist opp". Jeg ble litt lei dette. Kissme minerals, der fant jeg ingen farvematch. Og jeg likte heller ikke konsistensen på foundationen. "Store kuler" som jeg måtte mose selv. Lillylolo, for gul ellers ok. Finishing pudderet klødde dog på huden,og det var ikke ok. Alima, relativt bra foundation. God farvematch. Signature minerals. Litt så som så syns jeg. Alima er faktisk bedre. I.d , det var der det begynte, for en "evighet" siden...før man/jeg forsto at man slett ikke trengte å skinne så mye av mineral sminke. To shiney! Og der er bismuth. Monave minerals. Veldig bra! Dekker det den skal og holder godt. Bra farveutvalg. De selger også "adjuster" slik at man kan justere farven på foundation selv. Er den for mørk så ordner du det fint. Og sist, det desidert beste hittil: Meow minerals. Utrolig godt farveutvalg. Det skal godt gjøres å ikke finne sin farve her. Foundation kommer i tre forskjellige utgaver (dekkevne). Meow er veldig holdbar. Ikke problem med blankhet etter få timer her. Dette har blitt min favoritt.
Nabodama Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Så bra at du deler dine erfaringer med oss andre Har du link til den siste og beste?
Nabodama Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 (endret) Fant forresten en selv: http://meowcosmetics.com/ Men det var jo litt av et fargekart! Tror jeg må ha endel prøver før jeg bestiller større ting. Kan jeg spørre hvilke farger du har på hår/hud, Fam? Endret 26. januar 2008 av Nabodama
Fam Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2008 Fant forresten en selv: http://meowcosmetics.com/ Men det var jo litt av et fargekart! Tror jeg må ha endel prøver før jeg bestiller større ting. Kan jeg spørre hvilke farger du har på hår/hud, Fam? Heisann! Jeg er ganske så lys i huden. Ikke overvekt av hverken rosa eller gul. Håret er mellomblond/gullblond. Ganske mye rødt i. Ja det er litt av et fargekart på meow. Jeg har funnet mer enn èn som kan passe til huden min. Du må nesten bare bestille en del prøver.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 Har ikke hatt helle med meg med Meow dessverre. Den dekker dårlig og er alt for puddrete og jeg har prøvd nesten alle fargene i min skala. Den klør også men jeg er ikke helt sikker på hvorfor da jeg ikke reagerer på noen av de andre merkene. Eyelinerne eller Feliners som de kaller dem derimot er fantastiske.
Fam Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2008 Jeg har sensitiv hud, men reagerer ikke på meow sin foundation. Bruker pampered puss som er tilsatt zinc oxide.
Fam Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. januar 2008 Her er foresten nok et mineral makeup merker. Vet mange som er fornøyd med Lumiere. Selv har jeg ikke kommet så langt at jeg har fått testet det enda. Kanskje noen andre her gidder å ta seg bryet med å teste det
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #8 Skrevet 26. januar 2008 Hei. Et par spørsmål, Fam: 1. Hvilken formula brukte du hos EM? 2. Hva var negativt med Signature Minerals, etter din mening? Tenker på å bestille gratis prøvesett hos disse to, derfor ble jeg litt nysgjerrig
Fam Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. januar 2008 (endret) Hei. Et par spørsmål, Fam: 1. Hvilken formula brukte du hos EM? 2. Hva var negativt med Signature Minerals, etter din mening? Tenker på å bestille gratis prøvesett hos disse to, derfor ble jeg litt nysgjerrig Hei! Jeg brukte semi matte og matte. Prøvde også intensiv formula, den skal jo være "oil controling". Men semi matte og matte er mye bedre faktisk. Intensiv var på en eller annen måte ikke så fin på huden. Lest i ettertid at flere er av samme oppfatning, de med rynker opplever at intensiv formula'n legger seg i linjene. Original glo er som id sin formula, syns jeg da. Signature Minerals, vel den er ikke så fin på huden. Fikk litt følelse av , hmm..billig!? Nei jeg vet ikke. Jeg fant heller ikke perfekt farvematch i signature m. Men som jeg tidligere har sagt, bra for meg betyr nødvendigvis ikke bra for "deg" Endret 26. januar 2008 av Fam
Fam Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. januar 2008 Foresten..mens jeg husker det, og mens jeg fortsatt er logget inn her. En ting jeg har glemt i denne tråden: For dere som ikke er så kravstore og vanskelige som jeg tydeligvis er...ehmm kan være. Og for dere som liker å få valuta for pengene. Mineral makeup wholesale For alt jeg vet så er kvaliteten like god om ikke bedre enn mye annet. Har ikke testet...enda.
Gjest Morgan le Fay Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 @Fam: Hvordan i huleste klarte du å finne en farge hos Meow? Det er så mange som ser veldig like ut i mine øyne? Shippingen virker dyr? Hvilken konsistens tror du passer best for tørrere hudtyper? Selv om jeg er fornøyd med GloMinerals, er det jo greit å teste flere, men jeg mister pusten av fargekartene, og det hele renner ut i sanden, spesielt etter tabben med Lily Lolo, hvor alt var veldig gult for meg. Og jeg trenger definitivt en foundation med gult i seg, men ikke så gul som endel mineralfoundationer er. Hos Glo bruker jeg Honey Light, som beskrives som egnet for olivenfarget hud.
Fam Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 5. februar 2008 @Fam: Hvordan i huleste klarte du å finne en farge hos Meow? Det er så mange som ser veldig like ut i mine øyne? Shippingen virker dyr? Hvilken konsistens tror du passer best for tørrere hudtyper? Selv om jeg er fornøyd med GloMinerals, er det jo greit å teste flere, men jeg mister pusten av fargekartene, og det hele renner ut i sanden, spesielt etter tabben med Lily Lolo, hvor alt var veldig gult for meg. Og jeg trenger definitivt en foundation med gult i seg, men ikke så gul som endel mineralfoundationer er. Hos Glo bruker jeg Honey Light, som beskrives som egnet for olivenfarget hud. Hahahaha godt spørsmål! Jeg bare satset, tok en sjans og endte opp med, ja hva var det nå...6 eller 7 prøver. Og ut av dem så var det mer enn 1 jeg kunne bruke. Jeg bestilte alle i utgaven pamp.puss, den er sånn "midt i mellom" dekkende, og inneholder zink oxide(roer ned sensitiv hud). Huden min kan reagere på så mangt, sensitiv, ingen kviser men blir fort blank. Meow passet huden min bra, den holdt seg fin langt utover dagen. Noe som desverre ikke er tilfellet med den jeg liker best finishen på: everyday. Meow er "tørrere". Men når det er sagt, og som jeg også tidligere har sagt: det som passer meg er ikke sikkert passer "alle" andre. En annen ting å vurdere også: Hvor dekkende vil "du" at foundation skal være? Vil tro (etter hva jeg har lest, har ikke testet Glo selv) at Meow er mindre dekkende enn Glo M. Den er også mindre dekkende enn Everyday. Ellers: Farvesammenligningen med Id (som du finner inne på siden til Meow) er ikke helt borte. Stemmer ganske bra.
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 24. februar 2008 #14 Skrevet 24. februar 2008 Hei! Dere som har prøvd en del og har litt peiling på mineralsminke og de forskjellige merkene...jeg leter etter en ganske lys blush...en lys rosa for eksempel. De blushene jeg har prøvd har for mye brunt i seg...har prøvd kissme, everydayminerals og lily lolo. Vet dere om noen gode merker? Har sett litt på alima og meow også...men har ikke bestilt...noen som har prøvd blushene derifra?
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #15 Skrevet 25. februar 2008 Hei! Dere som har prøvd en del og har litt peiling på mineralsminke og de forskjellige merkene...jeg leter etter en ganske lys blush...en lys rosa for eksempel. De blushene jeg har prøvd har for mye brunt i seg...har prøvd kissme, everydayminerals og lily lolo. Vet dere om noen gode merker? Har sett litt på alima og meow også...men har ikke bestilt...noen som har prøvd blushene derifra? Vi bare nevne Pure Luxe. Kanskje Babydoll, Tender eller Giddy? Giddy skal visst være ganske lik B.M. sin rouge med samme navn. Har dessverre ikke prøvd hverken Alima eller Meow.
Gjest Morgan le Fay Skrevet 26. februar 2008 #16 Skrevet 26. februar 2008 En annen ting å vurdere også: Hvor dekkende vil "du" at foundation skal være? Vil tro (etter hva jeg har lest, har ikke testet Glo selv) at Meow er mindre dekkende enn Glo M. Den er også mindre dekkende enn Everyday. Ellers: Farvesammenligningen med Id (som du finner inne på siden til Meow) er ikke helt borte. Stemmer ganske bra. Jeg liker ikke et veldig dekkende resultat, og Glo dekker cirka like mye som ID, i hvertfall sånn som jeg påfører den. Nå har jeg testet KMM i en ukes tid, men der er dekkevnen så stor at jeg flere ganger har endt opp med maskelook, og dessuten ser det ikke ut til å finnes noen optimale farger for meg; Carla er grei nok, men for lys. Nå har jeg fått prøver av Anya, Tina og Tora, så vi får se. Neste blir vel Everyday Minerals. Jeg har lest masse negativt om kundeservicen hos Meow, og at foundationen er veldig "støvete", og det får meg til å nøle. Men hvis jeg vil ha et naturlig resultat, helst uten bismuth, er vel Everyday Minerals et sted å starte, i hvertfall?
Handis Skrevet 26. februar 2008 #17 Skrevet 26. februar 2008 Hei! Svar til deg som lurte på god mineral-blush med mye rosa i (jeg er ikke så god på å ta ut sitateter fra andre innlegg; hvordan gjør jeg det?): I.D.s blush i fargen Hint er veldig bra!!! Jeg er ganske lys, både i hud og hår (medium blond, egentlig), og til meg er dette en veldig flott blush/rouge. Ser kjempenaturlig ut. Som du akkurat har gått deg en liten fjelltur, liksom:) Handis
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #18 Skrevet 26. februar 2008 Jeg liker ikke et veldig dekkende resultat, og Glo dekker cirka like mye som ID, i hvertfall sånn som jeg påfører den. Nå har jeg testet KMM i en ukes tid, men der er dekkevnen så stor at jeg flere ganger har endt opp med maskelook, og dessuten ser det ikke ut til å finnes noen optimale farger for meg; Carla er grei nok, men for lys. Nå har jeg fått prøver av Anya, Tina og Tora, så vi får se. Neste blir vel Everyday Minerals. Jeg har lest masse negativt om kundeservicen hos Meow, og at foundationen er veldig "støvete", og det får meg til å nøle. Men hvis jeg vil ha et naturlig resultat, helst uten bismuth, er vel Everyday Minerals et sted å starte, i hvertfall? Min erfaring med Kissme er at du kun må bruke halvparten av hva du bruker hos de andre merkene. Prøvde Kissme rett etter Everyday og gikk fram på samme måte med samme mengde og fikk også en maske look. Etter nesten å ha halvert mengden pudder derimot dekker den perfekt og ser kjempenaturlig ut. Det er utrolig hvor lite du pudder du trenger!
Gjest Morgan le Fay Skrevet 26. februar 2008 #19 Skrevet 26. februar 2008 Min erfaring med Kissme er at du kun må bruke halvparten av hva du bruker hos de andre merkene. Prøvde Kissme rett etter Everyday og gikk fram på samme måte med samme mengde og fikk også en maske look. Etter nesten å ha halvert mengden pudder derimot dekker den perfekt og ser kjempenaturlig ut. Det er utrolig hvor lite du pudder du trenger! Takk for feedback! Det er nok lett å bruke for mye, ja. Bare jeg finner riktig fargematch, kommer jeg nok til å forsøke Kiss Me, men hittil ser alle fargene jeg har testet ut til å være i kategorien "OK, men ikke mer".
California Skrevet 26. februar 2008 #20 Skrevet 26. februar 2008 Neste blir vel Everyday Minerals. Jeg har lest masse negativt om kundeservicen hos Meow, og at foundationen er veldig "støvete", og det får meg til å nøle. Men hvis jeg vil ha et naturlig resultat, helst uten bismuth, er vel Everyday Minerals et sted å starte, i hvertfall? For bismuth-fri mmu er everyday minerals et godt utgangspunkt ihvertfall. Jeg liker godt de (nesten) gratis prøvene man får, mine varer lenger enn de oppgitte 3-6 påføringer også. Liker i tillegg at nettsiden deres ser profesjonell og seriøs ut, jeg blir litt skeptisk til mmu-sider som ser for hjemmesnekret ut (særlig mtp. betaling/gi ut kortnummeret mitt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå