Gjest antigartner Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 (endret) Jeg kjøpte Se&Hør idag og der var det en artikkel om en mann som levde sammen med to kvinner; sin kone og sin kjæreste. Hele artikkelen gikk ut på hvor enormt flott dette var for dem, og at det var heeeelt naturlig. De hadde så mye kjærlighet å gi og stor trygghet på seg selv og de andre, og synes de fikk mer enn de gav. Det var snakk om kjærlighetsforhold, ikke trekantsex. (Dvs sexlivet var ikke omtalt i artikkelen, men det var i alle fall snakk om mer enn sex...) Måten de lever på er helt lovlig, og de trivdes med det Jeg kjenner ikke noen som lever slik, kunne ikke levd slik selv, og tror nok jeg ville synes det var pussig hvis noen av våre vennepar fikk seg en ekstra kjæreste/samboer. Det jeg lurer på er om noen her kjenner til hvor vanlig dette er. Kjenner du noen som lever slik? Kunne du levd slik selv? Eller kanskje du gjør det allerede? Hvordan ville du reagert hvis noen i vennekretsen gikk inn i et polygamt forhold? Endret 25. januar 2008 av antigartner
Eline1986 Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 hmm.. nei jeg kunne aldri levd slik. de fleste mennesker (inkludert meg selv) er vel for sjalu til å dele på den måten.. hadde nok stusset litt hvis noen i min vennekrets hadde fått seg "en ekstra" gitt..
Gjest Cataliina Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Tror ikke dette er så veldig vanlig i Norge akkurat, nei! Kunne ALDRI delt kjæresten min med noen!
Gjest ¤J¤ Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Kunne nok ikke levd slik selv og kjenner ingen som gjør det. Jeg har heller ikke lyst til å leve i seriemonogami. I Vesten blir det sett som galt å være sammen med flere samtidig, men ikke flere etter hverandre.
Nabodama Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Kunne forsåvidt vært fint å ha to menn....men så er det problemene som oppstår når man skal forholde seg til dem da, eller de skal forholde seg til hverandre osv. Det ville ikke vært greit å være den ene av to damer som delte på en mann, nei. Så konkusjonen er at ingen av disse mulighetene passer for meg. Hadde noen andre gjort det, så ville jeg først og fremst lurt på hvordan de fikk det til relasjonsmessig.
Gjest mørk Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 Det er da mange som lever slik ubevisst....... og det går jo helt fint helt til den utroe i forholdet blir tatt på fersken. Har lest mange tråder her inne hvor mange har både kone og elskerinne over mange år. Jada ser at man da ikke er med frivillig. Tror faktisk det er mange som lever i en slik trekant men ikke annonserer dette til resten av omverdenen. Tenk deg at partneren din er lei sex men ikke vil skilles...... da er det enkelte som har avtaler om at en tredjepart er ok. Men det at alle tre bor under samme tak.....det tror jeg er mer uvanlig.
Mirabella76 Skrevet 26. januar 2008 #8 Skrevet 26. januar 2008 Aldri i livet!!! Det er fullstendig uaktuelt å dela den eg er sammen med, med nokon andre.
W. Wallace Skrevet 26. januar 2008 #9 Skrevet 26. januar 2008 Jepp, har gjort, og kommer nok til å gjøre det igjen, men kommer nok aldri til å gifte meg med noen av de. Det får være hans tabbe.
Gjest Gjest Julie Skrevet 26. januar 2008 #10 Skrevet 26. januar 2008 Det er jo en del som lever slik i all hemmelighet. Det er ikke uvanlig å ha en elsker/elskerinne på si i perioder uten at partneren er informert. Er det bedre? Selv kunne jeg ikke tenke meg å dele en mann med andre kvinner - men vi har ingen garantier for hva som skjer i det skjulte.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #11 Skrevet 26. januar 2008 Nei, vil leve med en mann, ikke med en mann og en kvinne eller to menn. Jeg kunne selvsagt levd slik i en annen kultur, men er fornøyd med at det ikke er aktuelt her.
Gjest Gjest_Lady_* Skrevet 26. januar 2008 #12 Skrevet 26. januar 2008 Nope! Jeg krever oppmerksomhet og vil ikke dele den med en annen kvinne. Om jeg føler meg oversett eller at mannen min ikke bruker nok tid på meg, tolererer jeg ikke. Hvordan skulle det gått med en kvinne til? HA! Catfight!
Gjest Bond Skrevet 28. januar 2008 #13 Skrevet 28. januar 2008 Jeg kan ikke forestille at det skulle være noe for meg, i det minst for den personen jeg er nå. Kanskje jeg forandrer meg gjennom årene - hvem vet? Men hvis det funker for dem - hvorfor ikke? Hva som sier at forholdene mellom mennesker skulle bare være basert på parforhold? Så langt det gjelder voksne samtykkende mennesker, har jeg ingen protester i mot det.
Gjest Petter Falch Rasmussen Skrevet 6. februar 2008 #14 Skrevet 6. februar 2008 Fantastisk at noen tør stå frem! Men det er trist at en av dem ikke har lov til å være en del av det formelle ekteskapet. Skjerpings, Norge, her må noe gjøres! Litt uheldig å velge et polyamorøst kjærlighetsforhold bestående av kun én mann og flere kvinner, som sikkert bare fyrer opp under folks fordommer. Selv er jeg en mann som lever sammen med min kvinnelige samboer som har andre kjærester, og det er helt all right. Dette er nok ikke særlig vanlig i vår kultur, som programmeres inn til instinktene at det i noen tilfeller er slemt å elske, men at det finnes noen, det er jo altså bevist.
Gjest StockDama Skrevet 7. februar 2008 #15 Skrevet 7. februar 2008 Jeg kunne ikke klart det, jeg vil ikke dele samboeren min med noen, han er "min" =p Og ikke har jeg lyst på noen andre enn han heller, så da er jo den saken såre enkelt.
Liskat Skrevet 7. februar 2008 #16 Skrevet 7. februar 2008 Nope. Vet om par som har proevd slike ordninger, og det funker daarlig over tid for de fleste (med noen unntak der det funker utmerket). Baade jeg og min kjaere er monogame, heldigvis.
Suzy Skrevet 7. februar 2008 #17 Skrevet 7. februar 2008 Det hadde kommet mye an på om jeg var en av to kvinner eller om jeg hadde hatt to menn
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #19 Skrevet 7. februar 2008 Jepp, har gjort, og kommer nok til å gjøre det igjen, men kommer nok aldri til å gifte meg med noen av de. Det får være hans tabbe. Kan du forelle littmer om det?
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #20 Skrevet 7. februar 2008 Sjalusi er vel den mest utbredte psykiske lidelsen som finnes. Å forsøke og normalisere psykiske krefter som kan føre til vold og drap, er bare kvalmt. Skjerp dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå