Gå til innhold

Fiskemiddager

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenkte å utvide horisonten litt utover Findus fiskegrateng, men er dessverre ingen mesterkokk for å si det pent. :forvirra: Har noen av dere tips om enkle og gode fiskemiddager som helst ikke tar så veldig lang tid å lage? Og som barn liker også...

Endret av pirjo
Skrevet

Her er det populært med "ubåt på seng" Den er rask og enkel og lage, men tar litt tid i ovnen..Skiv opp poteter og løk i en ildfast form. Legg en frossen seifiletpakke oppå. Hell over en boks hakket tomat tilsett salt, pepper og chilli. stekes i 50-60 min 200 grader

Gjest StoreSky
Skrevet

2 bokser med tomat

fisk

løk/purreløk

valgfrie grønnsaker (aubergine, squash feks)

ev. svarte oliven

Surr løk og grønnsaker, ha i tomat, la litt vann fordampe. Ha i fisk -trekk til fisken er ferdig.

Ha ris, hvitløks baguetter, eller slikt til.

Ellers er min favoritt kolje med eggesmør.

Gjest Eurydike
Skrevet

Fisk i form:

Ha litt olivenolje i ildfast form, legg i fiskestykker (500 g er nok til to, og fyller en vanlig ildfast glassform), Salte og pepre. Hell over fløte (1-1,5 dl) og presset saft av ¼ sitron. Ha så over finhakket vårløk, hvitløk og bladpersille, og dekk alt med hakkede friske tomater (gjerne klasetomater) og mozzarella, eller annen reven ost. Stek ved 225 grader i 20 min for fersk filet. Godt med ris til, feks basmatiris kokt sammen med litt surret løk og 1 ts gurkemeie.

Ellers er fiskekaker både lette å like og å lage - hvis du har en foodprocessor. For en ekstra rask middag kan de feks serveres i pitabrød med grønn salat, tomat, agurk etc og rømmedressing.

Mine fiskekaker

500 g fersk filet av hyse, lyr eller sei (jeg pleier å blande 50/50 sei og lyr)

2 ts salt

revet muskat

nymalt pepper

1/4 grovhakket løk

gressløk (kan sløyfes)

1 toppet ss potetmel

2 dl melk, evt med en skvett fløte i

Kjør fisk, krydder og løk i foodprocessor til massen er seig. Tilsett potetmel og kjør litt til. Spe sakte med melk mens maskinen går.

Legges med skje i panne og stekes i olje, oppskriften gir ca. 7 store fiskekaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...