estrella Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Jeg bor nå i en leilighet hvor jeg egentlig har kontrakt på for 2 år, men som jeg kan si opp etter 1 år hvis jeg ikke fortsetter på skolen her oppe, noe som jeg har valgt å ikke gjøre. Hvordan skal jeg egentlig skrive oppsigelsen? Men, jeg deler leiligheten med ei annen, som er oppført på meg. Framleie eller noe slikt? Hvordan blir det for henne når jeg sier opp i og med at hun vil nok fortsette å bo her? Når vi flyttet inn satte han opp en vegg, og ei skyvedør. Som han mener kostet 7500 kr pr person. Er ikke det egentlig veldig urimelig, at han skal ha 15 000 kr for denne veggen(som egentlig ikke koster mer enn et par tusen)? Ikke at det gjør noe, det siste, for jeg bare gir han depositumet..Jeg synst bare det høres så rart ut(jeg fikk ikke vite noe om at summen var på 7500 kr før etter 3 mndr, frem til da var det bare at han trakk fra depositumet det han betalte for veggen hvis vi flyttet før tiden).
Kamikatze Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 (endret) Her var det mange ønsker på en gang. Vel du har jo en oppsigelsesfrist i kontrakten din, som angir hvor lang tid du er ansvarlig for, dersom du flytter før tiden. (Varierer fra to uker til tre måneder, etter type bolig, om den er umøblert etc.) Hvis jeg antar rett, er dere to som deler på leia. Da blir det greiest om dere får husverten til å endre kontrakten, slik at "samboerens" navn settes som ansvarlig. Da vil du ikke være bundet av frister, ettersom kontrakten stadig løper. Således blir det opp til den du deler leiligheten med, å skaffe ei ny å dele med, eller nyte privatlivet. Er meningen at skilleveggenl finansieres gjennom husleia, men at husverten tok et forbehold dersom dere flytter ut før tiden, fordi den ble satt opp etter deres ønske? Som en spesialtilpasning til dere? Da bør du ta sluttsummen (av reell kostnad) for veggen, dele på antall måneder av kontraktens minimumstid for boforholdet, og deretter gange med antall måneder dere fysisk har bodd der. Det beløpet du kommer frem til, har dere betalt, og det kan han ikke kreve deg for. Hvis hun andre fortsetter å bo der, dekkes restbeløpet gjennom hennes fremtidige husleie. Håper du kom et stykke på vei med dette. : ) Endret 26. januar 2008 av Kamikatze
estrella Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2008 Her var det mange ønsker på en gang. Vel du har jo en oppsigelsesfrist i kontrakten din, som angir hvor lang tid du er ansvarlig for, dersom du flytter før tiden. (Varierer fra to uker til tre måneder, etter type bolig, om den er umøblert etc.) Hvis jeg antar rett, er dere to som deler på leia. Da blir det greiest om dere får husverten til å endre kontrakten, slik at "samboerens" navn settes som ansvarlig. Da vil du ikke være bundet av frister, ettersom kontrakten stadig løper. Således blir det opp til den du deler leiligheten med, å skaffe ei ny å dele med, eller nyte privatlivet. Er meningen at skilleveggenl finansieres gjennom husleia, men at husverten tok et forbehold dersom dere flytter ut før tiden, fordi den ble satt opp etter deres ønske? Som en spesialtilpasning til dere? Da bør du ta sluttsummen (av reell kostnad) for veggen, dele på antall måneder av kontraktens minimumstid for boforholdet, og deretter gange med antall måneder dere fysisk har bodd der. Det beløpet du kommer frem til, har dere betalt, og det kan han ikke kreve deg for. Hvis hun andre fortsetter å bo der, dekkes restbeløpet gjennom hennes fremtidige husleie. Håper du kom et stykke på vei med dette. : ) Ah! Tusen takk! Skal formidle det siste der videre til hun andre jeg bor med, siden 15 000 kr for en skillevegg er litt vel mye(?). Den er absolutt ikke stor..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå