Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi planlegger en tur til praha til høsten. Noe man bør få med seg når man er der som er verdt å oppleve? har og hørt rykter om at skal være veldig billig der, stemmer det?:)

Endret av linky
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeps, jeg syns det er billig! Syns det kan være greit å få med seg sånn dukketeater, kjempemorsomt. hmmmm....jeg gjorde jo en hel masse, hva gjorde jeg?? var å titta på den enormt store kirka, eller heter det katedral da kanskje? Husker ikke jeg nå. Guida tur tror jeg kan være en ide. Vi hadde det. Syns jeg egentlig var greit siden jeg ikke visste noe og heller ikke hadde funnet det ut på egenhånd.

http://www.tur-til-praha.cz/guide en side blandt annet!

Skrevet

Billig, ja. Maten er vanligvis ikke helt gourmetklasse, men god.

Praha har et lite, gammelt og vakkert bysentrum og det er smekkfullt av turister der. Det er så mye å se i Praha at det er vanskelig å begynne å liste opp :) men turistmengder eller ei bør man i det minste få med seg Praha-borgen med St. Vituskatedralen og Gullsmuget. Videre byr Praha på svart teater, uendelige mengder nydelig arkitektur, museer og gallerier, deilig øl og mengder av hyggelige serveringssteder og det er lett å komme seg rundt til fots eller med trikk.

Kjøp eller lån en god reiseguide (Rough Guide er alltid best, og med færrest kjøpte omtaler av "gode" barer og restauranter). De har mye mer koherente tips :ler:

Jeg fikk ikke vært på torturmuseet pga gigantisk kø. Neste gang vi skal til Praha SKAL jeg dit, uansett kølengde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...