Gå til innhold

Evig bolig-jakt...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hedda_*
Skrevet

Jeg og samboeren er på jakt etter leie-bolig i Vestfold.

Vi ser på finn.no, tinde.no og zett.no. Hvilke andre sider kan vi se på?

Hvordan har dere skaffet dere boligen dere bor i nå?

Kan man få mye respons ved å sette opp "Vi trenger sted å bo"-lapp på korketavla i nærbutikken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg og samboeren er på jakt etter leie-bolig i Vestfold.

Vi ser på finn.no, tinde.no og zett.no. Hvilke andre sider kan vi se på?

Hvordan har dere skaffet dere boligen dere bor i nå?

Kan man få mye respons ved å sette opp "Vi trenger sted å bo"-lapp på korketavla i nærbutikken?

sjekk lokalavisene, og dere kan avertere selv...

Gjest prestekrage
Skrevet

Venner, bekjente, kollegaer, oppslag etc etc....

Jeg fant "drømmeleieboligen" i et bursdagsselskap til ei jente som datteren min gikk i barnehagen med....

Der satt det ei annen mor. De bodde rett ved siden av barnehagen- og jeg spurte om jeg hadde oppfattet rett- at det var flytteaktiviteter i utleieboligen....

Jo, det stemte. Om de hadde fått inn nye leietagere? Nei, de hadde tenkt til å vente til etter sommeren (dette var på våren), men om jeg hadde lyst til å komme å se leiligheten var jeg hjertlig velkommen!!!

Bor her fremdeles- og har verdens beste huseiere!

Andre leiligheter har jeg funnet gjennom egenannonsering i avis- under ønskes leid, eller ved at leiligheten har vært annonsert under "bolig til leie".

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg fant denne på en lapp på matbutikken. Hadde lett masse på intrenett uten å finne noe. Se også i lokalavisen!

Skrevet

Dersom du har bekjente i området ville jeg prøvd gjennom dem. Vi "fikk" huset vi bor i nå fordi tidligere leietaker var en slektning og anbefalte oss for huseier. Vi er kjempefornøyde; fint hus, kjempegrei huseier og god pris, og huseier er fornøyd med pålitelige og langsiktige leieboere h*n vet litt om.

Ellers kommer det kanskje litt an på størrelsen på stedet du har tenkt å bo i... Jeg er usikker på hvor bra lapper i butikken funker i byer på størrelse med Sandefjord og Tønsberg, men mer lokalt virker det vanlig (i hvert fall her vi bor, i et annet fylke). Lokalaviser er ellers et godt tips. Noen steder har også egne nettsider for boligformidling, men det gjelder kanskje mest der det er mye studenter og stort leiemarked.

Gjest _Leela_
Skrevet

Fikk tak i vår leilighet på Zett, bra pris, fin leilighet og trivelig utleier. Men jeg så på en del mindre fine leiligheter før jeg fant denne, i tillegg var jeg den første som så på denne og dermed fikk vi den, så hadde en del flaks.

Tidligere har jeg hatt mest suksess med å sette inn annonse i lokalavisa, så greit at folk ringer til en + at man slipper "konkurransen" med andre potensielle leietagere.

Skrevet

Vi satte inn annonse i adresseavisa (trøndelag) og fikk en super leilighet. Mange utleiere som ikke orker å annonsere og bare leser "ønskes leid".

Skrevet

Jeg la inn annonse på finn.no om at jeg søkte bolig, så begynte mange å ringe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...