Gjest Gjest_Hedda_* Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Jeg og samboeren er på jakt etter leie-bolig i Vestfold. Vi ser på finn.no, tinde.no og zett.no. Hvilke andre sider kan vi se på? Hvordan har dere skaffet dere boligen dere bor i nå? Kan man få mye respons ved å sette opp "Vi trenger sted å bo"-lapp på korketavla i nærbutikken?
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Jeg og samboeren er på jakt etter leie-bolig i Vestfold. Vi ser på finn.no, tinde.no og zett.no. Hvilke andre sider kan vi se på? Hvordan har dere skaffet dere boligen dere bor i nå? Kan man få mye respons ved å sette opp "Vi trenger sted å bo"-lapp på korketavla i nærbutikken? sjekk lokalavisene, og dere kan avertere selv...
Gjest prestekrage Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Venner, bekjente, kollegaer, oppslag etc etc.... Jeg fant "drømmeleieboligen" i et bursdagsselskap til ei jente som datteren min gikk i barnehagen med.... Der satt det ei annen mor. De bodde rett ved siden av barnehagen- og jeg spurte om jeg hadde oppfattet rett- at det var flytteaktiviteter i utleieboligen.... Jo, det stemte. Om de hadde fått inn nye leietagere? Nei, de hadde tenkt til å vente til etter sommeren (dette var på våren), men om jeg hadde lyst til å komme å se leiligheten var jeg hjertlig velkommen!!! Bor her fremdeles- og har verdens beste huseiere! Andre leiligheter har jeg funnet gjennom egenannonsering i avis- under ønskes leid, eller ved at leiligheten har vært annonsert under "bolig til leie".
Gjest Pupsilure Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Jeg fant denne på en lapp på matbutikken. Hadde lett masse på intrenett uten å finne noe. Se også i lokalavisen!
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Dersom du har bekjente i området ville jeg prøvd gjennom dem. Vi "fikk" huset vi bor i nå fordi tidligere leietaker var en slektning og anbefalte oss for huseier. Vi er kjempefornøyde; fint hus, kjempegrei huseier og god pris, og huseier er fornøyd med pålitelige og langsiktige leieboere h*n vet litt om. Ellers kommer det kanskje litt an på størrelsen på stedet du har tenkt å bo i... Jeg er usikker på hvor bra lapper i butikken funker i byer på størrelse med Sandefjord og Tønsberg, men mer lokalt virker det vanlig (i hvert fall her vi bor, i et annet fylke). Lokalaviser er ellers et godt tips. Noen steder har også egne nettsider for boligformidling, men det gjelder kanskje mest der det er mye studenter og stort leiemarked.
Gjest _Leela_ Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Fikk tak i vår leilighet på Zett, bra pris, fin leilighet og trivelig utleier. Men jeg så på en del mindre fine leiligheter før jeg fant denne, i tillegg var jeg den første som så på denne og dermed fikk vi den, så hadde en del flaks. Tidligere har jeg hatt mest suksess med å sette inn annonse i lokalavisa, så greit at folk ringer til en + at man slipper "konkurransen" med andre potensielle leietagere.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Vi satte inn annonse i adresseavisa (trøndelag) og fikk en super leilighet. Mange utleiere som ikke orker å annonsere og bare leser "ønskes leid".
Gjest Tyd Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 Jeg la inn annonse på finn.no om at jeg søkte bolig, så begynte mange å ringe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå