Gå til innhold

Norwegian først ute.....

Fremhevede innlegg

Gjest Mobille
Skrevet

Norwegian er først ute med adgang til å bruke mobil ombord.

Skal vi ikke som den snart siste sone være mobilfri.?

Det skal være begrensede plasser ombord det blir tillatt,men flyet er ikke så stort da...

Å, hei...ja nå flyr vi over jotunheimen. Blå himmel og nydelig flyvær...bla bla bla.Blir ca 5 min forsinket..

De fleste av oss har bestilte billetter på forhånd...vi har gitt beskjed til de det angår når vi letter/lander. Vi fleste tar en tlf på flyplassen og oppdaterer om det er dårlig vær osv...

Nå kan du b på at NÅ skal vi ringe når flyet er vel i luften....så må vi ringe til div venner og bla bla.bla

Med skrekk å vite at du kan risikere å havne ved siden av ringeglade folk.

Men det blir vel: jeg er på veg til et viktig møte og jeg MÅ are ringe å gi beskjed. Eller sjekke barna som har barnepass....

Nå kan det hende jeg tar sorgene på forskudd,men jeg er tilhenger av mobilfrie soner. Syns vi er nok plaget som vi er i det off. rom

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva som er forskjellen på å snakke i en mobil eller snakke med sidemannen jeg da... det er samme type aktivitet.

Skrevet

Noen flyreiser går litt lenger enn til Jotunheimen. Når man flyr business 12 timer, bytter fly og flyr 10 timer til før man er framme, kan det godt hende at man vil ha en oppdatering både på hjemmet og jobben.

Gjest Gjest_annema_*
Skrevet

Ånei,la oss slippe. -Andres påtvungne og høylytte mobilsamtaler er en pine å høre på.

Jeg ber tynt om å slippe å høre på andre som ringer for å si :"heiii- det er meg! Ja jeg ringer fra flyyyet!- Ja det er fint vær,jaja, vi lander om en halv time."osv

Er forresten alle klar over at man ikke behøver utestemme i en mobiltelefon?

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva som er forskjellen på å snakke i en mobil eller snakke med sidemannen jeg da... det er samme type aktivitet.

[/

Nå er jeg rimelig sosial av meg, og jeg flyr veldig mye i forb med jobb.

Ikke sitter jeg og skravler med sidemann som er ukjent. Og jeg observerer at det er heller ikke vanlig blant andre....

Skrevet
Noen flyreiser går litt lenger enn til Jotunheimen. Når man flyr business 12 timer, bytter fly og flyr 10 timer til før man er framme, kan det godt hende at man vil ha en oppdatering både på hjemmet og jobben.

Ja, det skjer sikkert hver uke....

der kom den...jeg må bare sjekke om gubben har satt på potetene før han henter meg på flyet....asså......

lengre enn til Jotunheimen? følger du med eller? Lander Norewgian i Jotunheimen eller?

Skrevet

Jippi! :juhu:

Reiser en del og bruke mobilen mye, ikke til å ringe å jatte, men til å skrive meldinger. (Ja, den står på lydløs så pipingen ikke irriterer noen). Har savnet dette på fly da det er ypperlig tidsfordriv på lange, kjedelig turer.

Kan styre meg for den konstante mobilpratingen på offentlig transport da.

Skrevet

Hm. Det at fly fram til nå har forbudt mobil, hadde dette noe med mobilfrie soner å gjøre, eller hadde det noe med sikkerhet å gjøre? Betyr det i sistnevnte tilfelle at det ikke er farlig for flyene å bruke mobil?

Ellers sier jeg nei til høylytte mobilsamtaler man ufrivillig blir tilhører til uansett hvor det måtte være. Skjønner ikke folk at det ikke nytter å rope? For 10 år siden ropte kanskje de fleste i telefonen, når den ennå var litt ny for folk flest, men nå... Ja, liten digresjon der.

Skrevet

Nå er jeg rimelig sosial av meg, og jeg flyr veldig mye i forb med jobb.

Ikke sitter jeg og skravler med sidemann som er ukjent. Og jeg observerer at det er heller ikke vanlig blant andre....

Veldig mange mennesker reiser sammen med noen, og da er det naturlig at de også snakker sammen.

Skrevet
Det at fly fram til nå har forbudt mobil, hadde dette noe med mobilfrie soner å gjøre, eller hadde det noe med sikkerhet å gjøre?

Sikkerhet. Meningene har vært svært delte om mobiltelefoner faktisk kan forstyrre flyinstrumentene, men det er en annen diskusjon.

Hvordan man skal få dekning, og hva slags, er interessant når man har fly man sverger på ikke sliter med mobilforstyrrelser. Jeg ser for meg artige situasjoner med femogtredve velkomstmeldinger i timen fra utenlandske mobiloperatører... Det er nemlig sånn at fra lufta vil mobilen din finne flere basestasjoner enn fra bakken, og prøve å kontakte alle den finner med mindre du skrur av den automatiske kontaktfunksjonen.

Jeg er fornøyd med at mobil ikke er tillatt brukt ombord på fly, i og for seg, men egentlig er jeg bare fanatisk pro-mobilfri sone når det gjelder kinoer. På fly er det så mye leven uansett. De som ikke vet hva innestemme er kompenserer for mobilmangelen med å breke til sidemenn og flyverter, har jeg inntrykk av.

Skrevet

Jeg ville ha betalt ekstra for å slippe mobil på fly.

Jeg er ikke interessert i slik støy når jeg er ute og flyr.

Skrevet
Jeg ville ha betalt ekstra for å slippe mobil på fly.

Jeg er ikke interessert i slik støy når jeg er ute og flyr.

Spinnville unger eller skrikende kolikkbaby er kanskje heller ikke populært da, haha.

Har aldri tenkt over dette med støy når jeg er på flytur. Her sitter man trangt og det er mange personer fordelt på ganske få kvadrat egentlig, så det er vel for mye å forvente at man skal ha det stille rundt seg. Jeg forventer ihvertfall ikke fullstendig ro. Men personer uten telefonetikette vil jeg betakke meg for uansett, om jeg står i en busslomme eller sitter på en trikk, det er mulig å snakke stille i en telefon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...