Gjest hun som er forelska :) Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Hei, Til dere som har spurt kjæresten deres eller blitt spurt om dere skal bo sammen.. Hvordan gjorde dere dette? Jeg er i starten av 20-årene og har vært sammen med kjæresten min siden september, men vi har vært bestevenner siden april i fjor. Jeg sover hos han hver natt, og har nesten flyttet inn i skapet på rommet hans og på badet. Tingen er...: Han bor i kollektiv, og jeg vet at han stortrives der fordi rommet hans er nesten 30 kvadrat, nyoppusset og leiligheten ligger på et sted han digger å bo på.. han har gratisparkering i bakgården og generelt så er det bare positive sider ved å bo akkurat der han bor nå... Han har også sagt en gang at han digger å bo der og at han har tenkt å bo der kjempelenge.. Men, nå begynner jeg å få veldig lyst å bo sammen med han.. Lyst at vi skal finne noe eget sammen.. Det blir så mye enklere.. Og da kan jeg også begynne å lage masse mat til han og sånn! hihi.. -gidder ikke å gjøre det der han bor nå, for det er alltid folk i kollektivet.. og hjemme hos meg er det så lite (bor på hybel).. så det jeg lurer på er... hvordan spør jeg han? og hva gjør jeg hvis han sier at han ikke vil?
Gjest *englefjes* Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 (endret) Til dere som har spurt kjæresten deres eller blitt spurt om dere skal bo sammen.. Hvordan gjorde dere dette? Husker egentlig ikke hvordan det kom opp jeg, tror ingen av oss spurte,men at det bare ble til det på et vis :-D Men kan du ikke bare spørre da? Kan vel være greit å spørre rett frem, er ikke alltid gutter er så gode på hint. og hva gjør jeg hvis han sier at han ikke vil? Hmmmm... denne er vanskligere. Vet ikke helt hva man gjør i en slik situasjon,men de fleste har vel lyst til å bo sammen med kjæresten sin? Og som du sier så er dere jo sammen hver dag uansett. Hadde heller tenkt positivt jeg og satset på at han sa ja :-D Lykke til :-D Endret 25. januar 2008 av *englefjes*
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Hmmmm... denne er vanskligere. Vet ikke helt hva man gjør i en slik situasjon,men de fleste har vel lyst til å bo sammen med kjæresten sin? Og som du sier så er dere jo sammen hver dag uansett. Hadde heller tenkt positivt jeg og satset på at han sa ja :-D Lykke til :-D Tja, det er ikke helt sikkert at han har lyst.. han har bodd sammen med sin eks i mange år før det ble slutt, og såvidt jeg har skjønt så kranglet de veldig masse.. han er veldig opptatt av at vi skal ha det fint sammen, så han er litt forsiktig og tar ting veldig med ro... det gjør jo jeg og.. men jeg vil så gjerne våkne opp med han et sted som er bare vårt.. også servere han frokost på senga osv, fordi jeg bare kan valse halvnaken inn på kjøkkenet og drive på der inne uten at noen samboere kommer inn.. men jeg er så redd for å få et "nei".. selv om jeg vet at han kanskje har lyst, men bare ikke akkurat nå, så tror jeg at jeg kan få en liten knekk hvis han sier nei.. :/
Gjest StockDama Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Om han sier nei, kan det hende han er åpen for at dere kan flytte sammen senere? ' Virker som han nesten trenger å få bo der han bor nå, siden han skryter sånn av det.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Tolker "Stedet mitt er supert og jeg vil bo her lenge" som signal på at samboerskap i egen leilighet er et stykke unna. Skjønner også at han har det godt der han er, og nyter frihet og at kjæresteliv er besøk, dette er nok mer verdt for ham akkurat nå enn all maten du har tenkt å servere ham. Husmorgener som har kicket litt inn? Bare gi det tid
Gjest Cataliina Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Det med at han liker leiligheten og vil bo der lenge osv, må ikke nødvendigvis bety at han heller vil bo der enn å flytte sammen med deg da! Kanskje han ikke har tenkt på det selv enda, og vil se annerledes på det dersom du tar det opp?
Gjest ts Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 Det med at han liker leiligheten og vil bo der lenge osv, må ikke nødvendigvis bety at han heller vil bo der enn å flytte sammen med deg da! Kanskje han ikke har tenkt på det selv enda, og vil se annerledes på det dersom du tar det opp? har tenkt tanken selv.. men tror du at hvis jeg spør han, og svaret mot all formodning skulle bli "nei", at vi klarer å fortsette som vi gjør nå da? eller er det slikt som kan gjøre alt veldig rart? ah.. kanskje dumt å spørre noen andre om.. det er vel sånt jeg burde vite best selv.. hm.. men er usikker.. derfor spør jeg..
W. Wallace Skrevet 26. januar 2008 #8 Skrevet 26. januar 2008 Jeg synes det er altfor tidlig. Vær kjærester litt vel?
mamut75 Skrevet 26. januar 2008 #9 Skrevet 26. januar 2008 Få ham til å besøke deg mer , så blir han skikkelig møkklei av å dra fram og tilbake hele tiden og så innsere han behovet for at dere bør bo sammen selv .
Cienna Skrevet 26. januar 2008 #10 Skrevet 26. januar 2008 Vel nå er jo deres situasjon litt annerledes, men han bodde i en knøttliten hybel, men jeg hadde nærmere 50 kvm. Han var hos meg hele tiden, og for meg så ble det for dumt at han skulle betale på en hybel som sto tom...så det sa jeg, og selvsagt at jeg ville ha ham hos meg...han hadde tenkt på det han også, så han sa opp hybelen og flyttet inn....
Gjest Catwoman Skrevet 26. januar 2008 #11 Skrevet 26. januar 2008 At han har sagt at han vil bo der han bor nå lenge kan også være hans måte å si at han ikke er klar for å flytte sammen med deg enda. Det beste er vel bare å spørre han rett ut - men da må du forberede deg mentalt på at det også kan være han sier nei.
Gjest Gjest_Rio_* Skrevet 26. januar 2008 #12 Skrevet 26. januar 2008 Dere har vært kjærester i 4-5 måneder. Det er ikke lenge. Tillat dere å kun være kjærester. Han stortrives i kollektivet og da er ingen grunn for ham å flytte. Han kan jo ikke bare flytte i sammen med deg og dersom det tar slutt så finner han et like godt sted. En del som flytter sammen tidlig i et forhold gjør det også av ulike praktiske årsaker. Jeg ble samboer etter 1 mnd fordi kjæresten sto uten leilighet. Det bare ble sånn. Du må være forberedt på et nei dersom du spør ham. Forresten så skjønner jeg ikke hvorfor dere ikke kan være litt hos deg også da. Selv om du mener din hybel er for liten så kan du faktisk valse naken der og lage ham god mat.
Gjest *englefjes* Skrevet 26. januar 2008 #13 Skrevet 26. januar 2008 Det med at han liker leiligheten og vil bo der lenge osv, må ikke nødvendigvis bety at han heller vil bo der enn å flytte sammen med deg da! Kanskje han ikke har tenkt på det selv enda, og vil se annerledes på det dersom du tar det opp? Enig i dette :D
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #14 Skrevet 26. januar 2008 Altfor tidlig! Skjønner ikke hvorfor folk har så dårlig tid. Nyt kjærestetiden med ham nå, og vent i hvertfall et par mnd./et år til. Du (dere?) er enda så unge.
Gjest *englefjes* Skrevet 26. januar 2008 #15 Skrevet 26. januar 2008 Altfor tidlig! Skjønner ikke hvorfor folk har så dårlig tid. Nyt kjærestetiden med ham nå, og vent i hvertfall et par mnd./et år til. Du (dere?) er enda så unge. Det er jo det hun vil- nyte kjæresetiden med ham, i samme leilighet. Synes det er det mest naturlige i hele verden å ville bo med kjæresten sin jeg. Jeg opplevde i alle fall at vi ble enda mer kjærester etter at vi flyttet sammen :-D
Gjest ts Skrevet 26. januar 2008 #16 Skrevet 26. januar 2008 Det er jo det hun vil- nyte kjæresetiden med ham, i samme leilighet. Synes det er det mest naturlige i hele verden å ville bo med kjæresten sin jeg. Jeg opplevde i alle fall at vi ble enda mer kjærester etter at vi flyttet sammen :-D jeg tror vi ville fått det kjempemy finere dersom vi hadde bodda sammen faktisk.. eller.. finere og finere.. noen ting hadde blitt så mye enklere, og jeg tror han har tenkt tanken selv egentlig.. men tror det kan være det tidligere forholdet hans som holder han igjen.. at det gikk så feil med hans eks når de bodde sammen, siden de bare kranglet, osv. og jeg tror han er redd for at det kan bli sånn med oss, selv om det ikke har vært noen grunn til at det skulle blitt sånn.. vi krangler veldig bra, sier hva vi mener, er litt uenige, og finner en løsning ganske kjapt, også blir vi venner igjenn.. vi krangler aldri lenge.. og har vel bare kranglet et par ganger så langt.. men kanskje det er derfor han skryter sånn over stedet han bor på nå? det er jo sikkert bra der, men det er jo et kollektiv... kanskje grunnen til at han skryter sånn er fordi han bare er redd for at jeg skal spørre? fordi han er usikker på om han tør? eller tror dere jeg er helt på villspor?
caso Skrevet 26. januar 2008 #17 Skrevet 26. januar 2008 Foreslår at du sier hva du har lyst til og spør hva han kan tenke seg. Sondere terrenget, og ikke bli skuffa hvis han er skeptisk. Det er stor forskjell på å være kjærester og å være samboer for mange. Virker han betenkt, - brems. Virker han ivrig - kjør på. Og, 3-4 månder er utrolig kort tid. På nyttåret 09 syns jeg er sånn passelig, hvis det går bra. Men det er jo ingen fasit på dette heller. Jeg opplevde akkurat det samme når jeg bodde på hybel, desverre uten heldig utfall. Dvs, hun bodde i bag, i mine skap, badet og kjøkkenet. Samtidig klaga hun godt over at det var et kollektiv, og ville ha mer alenetid med meg. Jeg syns vi fikk mye av det selv om vi måtte planlegge morgenene litt, og bodde samtidig med gode kompiser. Til slutt må jeg inrømme at det minste hint om å flytte ble irriterende og dermed påtrengende, og mine følelser tok slutt. Ikke "mas" for mye på det i alle fall, jeg valgte hybelen til slutt foran henne. Jeg forstår behovet ditt veldig godt altså, ikke misforstå meg der. Jeg kunne aldri tenkt meg kollektiv igjen nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå