Gå til innhold

Utsette mensen med Microgynon p-piller?

Anbefalte innlegg

Har et lite problem her. Har nettopp startet med Microgynon, har spist opp et brett, og startet rett på et nytt, uten opphold.. akkurat som det sto i bruksanvisningen.

Problemet er at jeg begynte å blø samme dagen, og det har fortsatt i mer eller mindre en uke.

Hva bør jeg gjøre? Fortsette å spise pillene, eller ta en ukes opphold?

Og dersom jeg slutter å spise dem nå, kommer det til å blø enda en uke da?

Det var jo liksom en grunn til at jeg ønsket å hoppe over mensen, men det funket visst dårlig. Håper noen kan hjelpe meg..

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/314175-utsette-mensen-med-microgynon-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med Microgynon kan jeg fint ta tre brett i strekk, men lar jeg det gå enda lenger tid uten pillefrie uker får jeg småblødninger som varer helt til jeg tar en pause. Det er imidlertid ikke alle som klarer å utsette mensen med p-piller, det kan jo se ut til at det er tilfellet for deg... Du har ikke glemt noen piller eller noe? Hvis jeg gjør det og det går for lang tid før jeg får tatt neste, hender det at jeg får en blødning, spesielt hvis det er like før jeg skal ha pillefri uke. Min efaring er uansett at slike "utenomblødninger" ikke stopper før jeg tar den pillefrie uken, da får jeg "ordentlig" mensen, og den gir seg til normal tid etterpå, og jeg fortsetter på neste brett som vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...