Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er ganske mangen kvinner hellige gral dette med likestilling og for oss menn er det et et uomtvistelig faktum at vi må gi etter i alle henseender,

kjønnskvotering er alt vår fantastike politikere er i stand til å finne på...

Likestilling er en utopi som vi bør tilintegjøre i exspressfart likeverd mellom kjønnene var grunnidèen og jeg er helt ening med dette kjønnene er likeverdige men alikevel ulike.

kjønnskvotering er så langt ute på viddene at det er ufattelig for meg hvordan dette i det hele tatt kunne bli gjennomført.

det har seg slik at det fører til et tap av dyktige mennnesker når man må velge bort de av feilt kjønn...

her er et eksempel dersom jeg ønsker å bli barnehage onkel så vil jeg få den jobben nesten uten å være kvalifiser for den det samme gjelder hvis jeg skulle finne på å bli syke/hjepepleier eller om en kvinne skulle ønske å bli håntverker/leder så blir kravene redusert...

akademikere som av en elle anne grunn har en fiks idè om at de på noen måte bør få mere igjen for å gå 5år på universitetet er også en utopi som desverre er utrolig samfunns ødeleggende...disse såkalte elite menneskene føler seg bedre fordi de er i stand til å gulpe opp ferdigfordøyd kunnskap uten at de selv egentlig trenger å tilegne seg denne kunnskap igjennom hardt arbeidet og forståelse av faget...

her er et lite eksempel dersom jeg skulle bli en av de absolutt dyktigste håntverkere, må jeg først få inn litt teori så må jeg benytte litt tid på å tilegne meg grunnleggende praksis og så må jeg bruke 20 år på å bli virkelig dyktig...

hvorfor skulle ikke dette belønnes med en timelønn i 6 sifret klasse? og når man i tilleg også tar med i betraktinigen at jeg vil med stor sansynlighet også vil pådra meg slitasje og skader i prosessen hvorfor blir ikke dette belønnet???

eller hvorfor skal en teoretiker fortelle meg hvordan ting fungere når folk med en mikroskopisk innsikt klare å se at dette går ikke i praksis å gjennomføre av ymse grunner?

hvorfor skal en lege tjene 3 ganger så mye som en sykepleier? bare fordi at han har gått noen å ekstra på skolen og har et stort annsvar? på hvilke måte kan det forsvares at den som er på gulvet skal ha drittlønn når de må betale med sin egen helse?

har disse elitistene egentlig noen mulighet til å leve dersom det ikke er noen som benytter tjenestene de leverer og dersom inger gidder å produsere resursene til dem?

bare fordi at jeg har 600000 i studielån skal jeg selvfølgelig tjene mer?

hva med obligatorisk 3årig tjenesteplikt for alle som ønsker å utdanne seg til å bli akademiker?? :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men skal man ikke betale utdannede mer, må man gi studentlønn i stedet for studielån. Det er dumt å begynne å etablere seg som 26-åring med flere hundre tusen i minus, i tillegg til tapt arbeidsinntekt for flere år. Jeg rister på hodet over at du mener at å lese seg til kunnskap er lite verdifullt. At kunnskap kan samles og gjøres tilgjengelig via bøker og medier, er det som gjør at verden går så mye fortere fremover nå enn tidligere. Skal alle erfare alt selv og ikke nyte godt at andres tidligere erfaringer og forskning, vil utviklingen stagnere.

Skrevet

jeg skriver da ikke at kunnskap er verdiløs da tror jeg du har misforstått meningen her.

kunskap er tilsynelatende desverre delt inn i praktiske ferdiheter og teoretisk kunnskap der teoretisk kunnskap tilsynelatende er viktigere og bedre lønnet.

sjønner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...