Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!! :vinke:

Det er sikkert mange som har spurt om det jeg kommer te å spør om her, men jeg spør uansett jeg..

Når det gjelder kost-tilskudd osv så hører jeg at sink er bra, gjelder det for begge(hu og han) eller er det bare en av oss som bør ta det?

Folat tar jeg :)

Når det gjelder vitaminer, vitaminbjørner, duger ikke de?

Og.. Grapefruktjus har jeg hørt er bra, når bør man beg å drikke det? Hvor mange dager før ventet EL?

Hilsen meg som har så mange spm... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sink er spesielt bra for ham. Det samme er tomater.

Folat er det aller viktigste i prøveperioden for deg. Det skader ikke å ta vanlige multivitamintabletter heller, bare ikke ta mer enn anbefalt dose (det gjelder alle). Eventuelt kan du bruke multivitaminer beregnet på gravide, som GraVitamin, som også inneholder folat i anbefalt mengde til prøvere/gravide.

Ellers gjelder regelen om å spise sunt, slik at kroppen har det den trenger av næringsstoffer og er sunn og frisk. Kutt gjerne ned på koffeininnholdeige drikker.

Skrevet
Sink er spesielt bra for ham. Det samme er tomater.

Folat er det aller viktigste i prøveperioden for deg. Det skader ikke å ta vanlige multivitamintabletter heller, bare ikke ta mer enn anbefalt dose (det gjelder alle). Eventuelt kan du bruke multivitaminer beregnet på gravide, som GraVitamin, som også inneholder folat i anbefalt mengde til prøvere/gravide.

Ellers gjelder regelen om å spise sunt, slik at kroppen har det den trenger av næringsstoffer og er sunn og frisk. Kutt gjerne ned på koffeininnholdeige drikker.

Ja, okei !! :)

takk for svaret:) :klemmer:

Skrevet (endret)

jeg tar kalsium, jern, c-vitamin, folat og omega 3. har hørt at disse er veldig viktige for fruktbarheten..

ellers så er det jo wild jam.. noe urte greier de har på helsekost. skal tas mellom EL og mens..

Endret av theamoren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...