Gjest Lilleulv Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Jeg synes egentlig korte og halvlange frisyrer er mer spennende enn langt hår. Jeg hadde langt hår i høst, men følte meg kjedelig så jeg tok mot til meg og klipte det av!! Dessverre ble jeg skikkelig misfornøyd. Jeg gikk til en annen frisør for å få det annerledes, og sånn jeg egentlig ville ha håpte jeg. men ble om mulig enda mer misfornøyd. Jeg føler jeg brant meg litt på å klippe meg kort da, så nå sparer jeg igjen. Håret er nå flatt og lik lengde ned til ørene, fra ørene og til skuldrene er det oppklipt og volum. Det ser ikke særlig bra ut for å si det sånn. Jeg er frista til å gå til frisøren å klippe litt på det, sånn at det ser bra ut mens det vokser. Men hvordan skulle det vært i så fall? Nå som det endelig er til skuldrene så vil jeg i hvert fall ikke klippe noe på lengden! og det blir vel ikke særlig bra å tynne det lenger oppover heller? forslag her? En tanke er å vente til det oppklipte begynner ved skuldrene, for da kan jeg jo lage en bra frisyre som går litt nedafor skuldrene. Men det vil si ca 2-3 mnd til med en særdeles lite flatterende frisyre. Jeg er så lite flink til å være tålmodig sånn. Ikke får jeg det i hestehale enda heller. bare det helt lengste. MØKK Og et siste spørsmål: hvorfor skal det være så vanskelig å få det sånn man vil hos frisøren egentlig? jeg synes jammen ikke det er mange frisører som virkelig kan jobben sin. Jeg hadde jo med bilde, men det ligna ikke i det hele tatt!!! Jeg kunne egentlig tenke meg å klippe meg som katie holmes nå, men nå tør jeg ikke mer. nå skal det være langt igjen, det er det tryggeste.
Gjest Blondie65 Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Problemet er vel ofte at folk kommer inn med "klipp meg sånn som Meg Ryan" med hår som ikke passer. Så kommer de ut igjen og skjønner ikke noe. I tillegg er det også sånn at enkelte frisører rett og slett ikke er dyktige nok til å forklare at hår type A og frisyre B ikke går sammen. De siste gangene jeg har vært hos frisør har jeg vært fornøyd, men det er fordi jeg ikke er noe flink å style det og derfor sier til frisøren at det må være lettstelt og de må vise meg hvordan de gjør det. Jeg er også veldig nøye på å si det hvis jeg ikke ønsker de skal bruke et bestemt produkt fordi jeg ikke liker det selv (voks ser f.eks. fett ut i mitt hår) og da har det liten hensikt at de styler det med dette i salongen. I det hele tatt er det viktig når jeg er hos frisør at frisøren forstår at jeg skal være fornøyd når jeg styler det selv og at dersom jeg skal ha det i strikk bak alt sammen kan de ikke klippe det kort foran samtidig som jeg ikke kan forvente volum foran dersom jeg skal ha alt i strikk bak. Alt dette forventer jeg at frisøren forklarer konsekvensene av ved klipp.
Gjest Lilleulv Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 hm ja... men jeg hadde en frisør da jeg bodde på sørlandet som bare var helt rå. Jeg hadde alle mulige slags frisyrer den tiden jeg bodde der, og var alltid fornøyd! :rødme: Tror jeg må klare å finne meg en sånn en her og...
Gjest Blondie65 Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 hm ja... men jeg hadde en frisør da jeg bodde på sørlandet som bare var helt rå. Jeg hadde alle mulige slags frisyrer den tiden jeg bodde der, og var alltid fornøyd! :rødme: Tror jeg må klare å finne meg en sånn en her og... Det er nok det som er nøkkelen ja.
Gjest Morgan le Fay Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Det er også et tips å gå tre ganger til samme frisør før du eventuelt gir opp, for det tar litt tid å komme på bølgelengde. For min del har jeg funnet ut endel retningslinjer som er absolutte; for eksempel kan de aldri nærme seg håret mitt med tynnesaks, for selv om det er glatt og fine hårstrå, blir det ekstrem hjelmfrisyre etter noe uker hvis det er brukt tynnesaks. PS: Jeg så på noen gamle bilder av deg og hunden, og der hadde du ganske så kort hår, en slags oppklippet bobfrisyre, da også bleket. Tror det er et par år siden?
DDuck Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 åh... det er noe driiiiiit å spare håret... jeg sparer også.. nå er det neeeeesten nede på skuldrene og så flatt at jeg blir sprø... har så lyst til å klippe meg kortere igjen men man må vel bare bite sammen tennene og holde ut... Det verste er at håret mitt blir så fett når det er så flatt for jeg blir så varm i hodebunnen.. det klistrer seg liksom til hodet og jeg må vaske det minst annen hver dag...
Gjest Lilleulv Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 Det er også et tips å gå tre ganger til samme frisør før du eventuelt gir opp, for det tar litt tid å komme på bølgelengde. For min del har jeg funnet ut endel retningslinjer som er absolutte; for eksempel kan de aldri nærme seg håret mitt med tynnesaks, for selv om det er glatt og fine hårstrå, blir det ekstrem hjelmfrisyre etter noe uker hvis det er brukt tynnesaks. PS: Jeg så på noen gamle bilder av deg og hunden, og der hadde du ganske så kort hår, en slags oppklippet bobfrisyre, da også bleket. Tror det er et par år siden? Ja! Da hadde jeg klipt meg på Sørlandet... Skal på ferie dit til sommeren så da skal jeg jammen passe på å klippe meg med det samme :-D
Gjest Morgan le Fay Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 Ja! Da hadde jeg klipt meg på Sørlandet... Skal på ferie dit til sommeren så da skal jeg jammen passe på å klippe meg med det samme :-D Likte du den frisyren selv, også? Du kan ikke ta med et bilde til frisøren og vise dem, da? Av deg selv, mener jeg? Da jeg selv skiftet frisør nå, gikk jeg inn og sa at jeg skulle ha time hos en frisør som er flink til å klippe glatte frisyrer. Det er greit å vite hva man vil, for da er det lettere å kommunisere med frisøren. H*n er nemlig ingen tankeleser, heller.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 åh... det er noe driiiiiit å spare håret... jeg sparer også.. nå er det neeeeesten nede på skuldrene og så flatt at jeg blir sprø... har så lyst til å klippe meg kortere igjen men man må vel bare bite sammen tennene og holde ut... Det verste er at håret mitt blir så fett når det er så flatt for jeg blir så varm i hodebunnen.. det klistrer seg liksom til hodet og jeg må vaske det minst annen hver dag... Minst annen hver dag ? Er det så veldig ofte da? Vasker det hver dag jeg, og har jeg ikke vasket håret på to dager føler jeg meg forferdelig skitten..
Ambivalent Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 Det er så vanskelig det der med frisører... Jeg fant en som jeg var kjempefornøyd med for et par år siden, men hun gikk ut i permisjon på ubestemt tid selvfølgelig, etter at jeg hadde vært hos henne kun to ganger. De frisørene jeg har vært hos i senere tid har ikke vært noe særlig... Ved siste klipp klipte frisøren av meg 15 cm mer enn avtalt (jeg viste henne tydelig). Jeg gråt vel i nesten en uke. Litt flaut å si det, men. Heldigvis vokser håret mitt litt raskere enn normalt, og har vokst ut igjen nå. Men slike mislykkede frisørbesøk gjør at jeg ikke tør gjøre mye annet enn å stusse. :/ Uansett, hvis jeg hadde vært deg hadde jeg ventet med å klippe meg til det ble litt lengre. To måneder går ganske fort, du kan jo prøve noen produkter mens du venter? Volumspray øverst, rettetang på det nederste?
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 #11 Skrevet 25. januar 2008 Har ingen tips til å spare langt hår - jeg har gått fra halvlangt til kort selv i løpet av de siste årene - ganske ubevisst Men ønsker du å spare til langt fordi du ikke finner frisører som klipper fine kortere frisyrer på deg? Det burde jo absolutt være mulig å få til et godt resultat... Min erfaring er at dårlige frisører er "feige" og ikke tør å klippe nok til å gi frisyren form, eller de mangler formsans og klipper på autopilot med bare noen få standardteknikker. Nå har ikke jeg så veldig fancy frisyre, men de siste gangene jeg har klipt håret (hos en god "bygdesalong" der jeg bor, av alle steder - før har jeg foretrukket å dra til en større by og klippe meg, men resultatet er faktisk bedre og mye billigere her...) har jeg alltid blitt fornøyd fordi frisørene ser hva som passer og justerer en forhåndsbestemt frisyre så den kler meg. Tidligere har jeg virkelig slitt med å få halvdårlige frisører til å forstå at jeg gjerne vil at de skal klippe bort "hockeysveisen" bak og at det ikke er finere med tungt, halvlangt hår enn en mer formklipt kortere sveis... De gode frisørene bør absolutt skjønne såpass. Jeg er også enig i at det kan være lurt å dra til samme frisør flere ganger, men om du føler at det virkelig ble mislykket og dere ikke kommuniserte går det an å lete videre.
Gjest Grafica Skrevet 25. januar 2008 #12 Skrevet 25. januar 2008 Akk, jeg gjorde det samme selv akkurat. Håret mitt var nesten langt nok til å dekke puppene foran, og litt lenger bak. Så bestemte jeg meg for at det skulle bli kort, en litt lang rocka bob, skulderlengde. Resultatet er... vel, istedet for å være oppklipt, er det klipt i lag, det er flatt (og jeg som alltid har slitt med brusete hår!...) og ser fett ut selv etter at jeg har vasket det, fordi det er klipt så sært. Ikke engang luggen min fikk hun til, selv om jeg tok med bilde, av meg selv, med hvordan luggen skulle se ut. Håpløst! Nå bare venter jeg på at luggen skal vokse en centimeter eller to til, slik at jeg kan gå til kameraten min, som er lærling på adam og eva, og få han til å fikse det. For han vet jeg er god. Men lilleulv, hvor bor du? Kanskje noen kan anbefale deg en frisør de vet er gode, som ikke er så langt unna der du bor
Uno Skrevet 25. januar 2008 #13 Skrevet 25. januar 2008 Hørtes kjent ut, ja. Jeg gjorde akkurat det samme som deg av samme grunn og angrer like herlig... Så nå går jeg bare rundt og venter på at det skal vokse ut igjen.....
Gjest Lilleulv Skrevet 25. januar 2008 #14 Skrevet 25. januar 2008 Det var sånn bob-aktig frisyre jeg og ville ha, bare litt mykere variant. i steden fikk jeg skikkelig kjedelig "kjerring-klipp" med volum på helt feil sted og helt feil klipt opp. og bare det at jeg gikk til 2 forskjellige frisører og ble like misfornøyd begge steder... Grafica, jeg bor på Romerike utenfor Oslo
Gjest Grafica Skrevet 25. januar 2008 #15 Skrevet 25. januar 2008 Lilleulv: I så fall vil jeg anbefale deg å ringe adam og eva på arkaden i Oslo, og be om time hos Thomas, lærlingen deres. Jeg kan personlig skrive under på at han er flink! Egentlig er alle der veldig flinke, men lærlingeklipp er billigere Adam og Eva er litt stive i prisen, rundt 700kr tror jeg, men det er verdt det.
Gjest Lilleulv Skrevet 25. januar 2008 #16 Skrevet 25. januar 2008 Lilleulv: I så fall vil jeg anbefale deg å ringe adam og eva på arkaden i Oslo, og be om time hos Thomas, lærlingen deres. Jeg kan personlig skrive under på at han er flink! Egentlig er alle der veldig flinke, men lærlingeklipp er billigere Adam og Eva er litt stive i prisen, rundt 700kr tror jeg, men det er verdt det. Sikker? men hvordan flink er han tro? min smak type flink? klipte meg på adam og eva en gang for 10 år siden og ble seende ut som en blomst på hodet.... :-D
Gjest Grafica Skrevet 25. januar 2008 #17 Skrevet 25. januar 2008 Vel, de jeg kjenner som har blitt klipt av ham er alle kjempefornøyd Og han er den eneste jeg stoler på til å fikse håret mitt nå, etter at det blei ødelagt! Han fikk lærlingeplass der selv før han var ferdig på skolen, så det sier vel litt Bare advare om at han kan virke litt merkelig, men han er proff til fingertuppene! Hehe. Vil hvertfall anbefale å ta turen dit og snakke med de som jobber der, forklare nøyaktig hva du vil ha, fortelle skrekkhistorien din, og se hva de sier På arkaden er de vant til å klippe alt fra gothere til vestkantfruer.
Gjest Lilleulv Skrevet 25. januar 2008 #18 Skrevet 25. januar 2008 Tusen takk for tipset grafica, det skal jeg seriøst vurdere! :-D
Gjest Grafica Skrevet 25. januar 2008 #19 Skrevet 25. januar 2008 Gjør det, og om det blir Thomas som evt. klipper deg, må du si at du ble anbefalt ham av Michelle
Gjest Lilleulv Skrevet 5. februar 2008 #20 Skrevet 5. februar 2008 Sitter og vurderer å bestille time hos han der Thomas nå....... men nå er jeg i hvert fall redd for å bli skamklipt iom at jeg skal gifte meg og da vil ha laaangt hår!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå