Sus Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Har lest arvesynd og holder på med storgårdsfolk som jeg synes er veldig bra til å være pocketserie. Nå har jeg ryddet i skuffer og skap og har en haug med gratis førstebok i forskjellige serier. Tenkte jeg skulle kaste de fleste, men det er kanskje noen av disse seriene som er verdt å ha som lesestoff en stund. Er det noen som har noe å anbefale av følgende serier, eller skal jeg kaste dem alle? * FARSARVEN - Ellinor Rafaelsen * I KRIG OG KJÆRLIGHET - Else Berit Kristiansen * AMULETTENS KRAFT -Ellinor Rafaelsen * INGEBJØRG OLAVSDATTER - Frid Ingulstad * LIVSARVEN - Ann-Christin Gjersøe * LASS-JENTA - Berit E. Sandviken * ROSEHAGEN - Merete Lien * SØNNAVIND - Frid Ingulstad * FLAMMEDANS - Jane Mysen * RIMFROST - Trude Brænne Larssen * JORDMOREN - Sigrid Lunde * LANDSBYLIV - Rebecca Shaw * CORNELIA - Christin Grilstad Prøis * ODELSJENTA - Anne Marie Meyer * HANNAH - Laila Brenden * TRE SØSTRE - Bente Pedersen Anbefalinger mottas med takk!!
Heidik Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Jeg leser Ingebjørg Olavsdatter, Livsarven, Sønnavind og Hannah. Syns disse seriene er kjempebra. De andre er helt sikkert bra de også.
Gjest barelillemeg Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Levert til Fretex, hvertfall - ikke kast... Men det var litt på sidelinjen...
Tabris Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Jeg anbefaler Rimfrost. Det er en oppfølger-serie til Ulveøyne (så det hjelper på å ha lest den først, men det er ikke et must). Det er de to eneste slik kioskserier jeg leser (bortsett fra gamle Margit Sandemo-serier, da). Ellers mener jeg også at du ikke bør kaste dem. Lever dem til Fretex, som nevnt her, eller en bruktbokbutikk.
FrizzleSizzle Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Vet ikke om bruktbokbutikken blir så kjempeglad for å få en haug med gratiseksemplarer av førstebøker, er sikkert veldig mange som har fått dem...men jeg vet ikke, som sagt, går an å høre. Jeg leste første boka om Cornelia, og ble småhekta...dramatikk på hver side
Fanta Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Jeg leser JORDMOREN og TRE SØSTRE og anbefaler begge. Syns de er koselige og spennende...
Gjest Ulva35 Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 Jeg er en ivrig pocket serie leser, og bortsett fra Lassjenta(av de du nevner) synes jeg alle er bra. Noen bedre enn andre. For tiden er nok Jordmoren den jeg liker best. Den aller beste er ikke nevnt her, og det er kystfolket. Den er avsluttet nå, men den er underholdene og spennende, historisk(slutten av 1800- til begynnelsen av 1900. For ikke å snakke om de karakteristiske personene i serien som hun beskriver på en måte så du nesten kan se og føle de. Den aller første serien jeg leste var is-folket av Margit Sandemo, og fra den dagen var jeg hekta på serier. Leser masse andre bøker også da. Kaste dem Det kunne ikke falle meg inn. Og heldigvis har vi stort hus, med bibilotek i kjelleren, og i sommer måtte mannen min utvide med flere hyller. Du nevner Ellinor Rafaelsen. Hun har to serier til: Nordlysets døtre og hittebarnet Alicia. Anbefales
Cilla Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 Den aller beste er ikke nevnt her, og det er kystfolket. Den er avsluttet nå, Jøss er den avsluttet nå?? Trodde aldri den skulle ende, jeg ga meg på bok 40 eller noe sånt, men har lest på baksiden av bøkene innimellom og følt jeg har fått med meg handlingen bare pga det Jeg liker veldig godt Frid Ingulstad sine serier, men blir lei når serier overstiger 20 bøker, da skal forfatteren skrive veldig godt for å klare å holde på min oppmerksomhet, jeg synes det ofte blir opp igjen og opp igjen de samme dramaene. F.eks er det slik i Sønnavind og Ingebjørg Olavsdatter.
Gjest pirjo Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 Den aller første serien jeg leste var is-folket av Margit Sandemo, og fra den dagen var jeg hekta på serier. Leser masse andre bøker også da. Kaste dem Det kunne ikke falle meg inn. Jeg har nettopp kastet den Kongsdøtre-serien av Ellinor Rafaelsen, men å kaste bøker føles ikke bra for en bokorm som meg :gråte: , selv om de miljøbevisst nok gikk i papirsøpla. Neste gang blir det Fretex - hvis de tar imot bøker, da?? Isfolketserien derimot, den skal jeg ha så lenge jeg lever
Gjest marihan Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 Isfolketserien derimot, den skal jeg ha så lenge jeg lever Liten avsporing, men samme her!
Gjest Ulva35 Skrevet 26. januar 2008 #11 Skrevet 26. januar 2008 Jeg har nettopp kastet den Kongsdøtre-serien av Ellinor Rafaelsen, men å kaste bøker føles ikke bra for en bokorm som meg :gråte: , selv om de miljøbevisst nok gikk i papirsøpla. Neste gang blir det Fretex - hvis de tar imot bøker, da?? Isfolketserien derimot, den skal jeg ha så lenge jeg lever Mer avsporing, men kongsdøtre er skrevet av Frid Ingulstad Og jada kystfolket er avsluttet. Desverre
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 26. januar 2008 #12 Skrevet 26. januar 2008 Har lest arvesynd og holder på med storgårdsfolk som jeg synes er veldig bra til å være pocketserie. Nå har jeg ryddet i skuffer og skap og har en haug med gratis førstebok i forskjellige serier. Tenkte jeg skulle kaste de fleste, men det er kanskje noen av disse seriene som er verdt å ha som lesestoff en stund. Er det noen som har noe å anbefale av følgende serier, eller skal jeg kaste dem alle? * FARSARVEN - Ellinor Rafaelsen * I KRIG OG KJÆRLIGHET - Else Berit Kristiansen * AMULETTENS KRAFT -Ellinor Rafaelsen * INGEBJØRG OLAVSDATTER - Frid Ingulstad * LIVSARVEN - Ann-Christin Gjersøe * LASS-JENTA - Berit E. Sandviken * ROSEHAGEN - Merete Lien * SØNNAVIND - Frid Ingulstad * FLAMMEDANS - Jane Mysen * RIMFROST - Trude Brænne Larssen * JORDMOREN - Sigrid Lunde * LANDSBYLIV - Rebecca Shaw * CORNELIA - Christin Grilstad Prøis * ODELSJENTA - Anne Marie Meyer * HANNAH - Laila Brenden * TRE SØSTRE - Bente Pedersen Jeg har lest en del bøker i serien Ingebjørg Olavsdatter og er ikke inponert, har kuttet den ut. Livsarven leser jeg, men er ikke voldsomt inponert der heller, grei nok liksom. Flammedans er grei nok, men ikke voldsomt inponert. ordmoren er ganske bra. Cornelia har jeg også sluttet å lese, var litt kjedelig. Hannah er veldig bra ettersom jeg husker. Anbefalinger mottas med takk!!
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 26. januar 2008 #13 Skrevet 26. januar 2008 Liten avsporing, men samme her! Hmm har du fått tak i siste boka i Kystfolket? Jeg får ikke tak i den, nr 55 altså.-.-
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 7. mars 2008 #14 Skrevet 7. mars 2008 Hei =) Jeg anbefaler på det sterkeste å lese I krig og kjærlighet + Sønnavind! Beste jeg noensinne har lest =) ha en fin dag =)
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 7. mars 2008 #15 Skrevet 7. mars 2008 For de av dere som leter etter bøker kan brukbarbok.com være et godt alternativ
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 8. mars 2008 #16 Skrevet 8. mars 2008 Jeg anbefaler Sønnavind og Flammedans :O)
Gjest Raptuza Skrevet 9. mars 2008 #17 Skrevet 9. mars 2008 Sønnavind og Livsarven er koselege seriar. Anbefalar ikkje Nordlys, den syns eg var tråkig.
Småsmurf Skrevet 22. mars 2008 #18 Skrevet 22. mars 2008 Jeg leser Cornelia og Landsbyliv Også har jeg begynt på Sagaen av Isfolket for litt siden.. Og det er så spennende!
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #19 Skrevet 25. mars 2008 jeg har lest cornelia og teppefall og er veldig fornøyd med den anbefaler den...men den er litt avansert
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #20 Skrevet 27. mars 2008 I krig og Kjærlighet er absolutt å anbefale , men farsarven syns jeg er litt langtekkelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå