Gå til innhold

Hvor ofte skifter dere bind/tampong?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Tiril_*
Skrevet

Hvor ofte skifter dere bind/tampong når dere har mensen?

Hvert toalettbesøk? Når "bleia er full"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte jeg skifter tampong kommer an på hvor mye jeg blør og hvor stor tampongen er. Man må jo skifte når den er full, altså tråden er helt blodete. Jeg pleier skifte ca hver 3-4 time de første tre dagene, og så kan jeg gå ned til hver 5 time med mindre størrelse de siste 2-3 dagene.

Bind må man jo skifte oftere, det stinker jo etter noen få timer, selv om det ikke er så mye blod det er snakk om. En av grunnene til at jeg er gått over til å bruke tamponger på dagtid.

Skrevet

Tamponger skifter jeg når de er full el. hver 6 time om jeg blør lite. Bind bruker jeg kun om natten.

Skrevet

Bind - hver time eller annenhver time. Er det slik at jeg er veldig opptatt og jeg blør lite kan jeg strekke det til tre timer. Men da vaskes det litt.

Tampong - annenhver time når jeg blør mye, blør jeg lite kan det gå fem-seks timer.

Kan forresten aldri sette inn en ny tampong, for det gjør jævlig vondt, så tampong kan bare brukes 1 gang for dagen.

Skrevet

Bytter tampong hver gang jeg må tisse. (Eller oftere, hvis den blir fortere full, selvfølgelig...) Nå skal det sies at jeg blør en del. Bind bruker jeg bare om natta.

Skrevet

Når det trengs, eller gjerne litt før.

Gjest Gjest_lala_*
Skrevet

Jeg skifter tampong hver gang jeg tisser uansett om tampongen er "full" eller ikke, og uavhengig av hvor lenge det er siden siste skift. Dette pga at den trekker til seg en del urin.. (Er dette vanlig, forresten..? Uansett vanskelig å gjøre noe med siden jeg ikke får den lengre opp).

Om jeg ikke må tisse, kan det fort gå 5-6 timer.

Bind skifter jeg ved behov, men ca annenhver gang jeg tisser dersom jeg blør lite (pga evt. lukt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...