Gå til innhold

Bordkort i dåpsselskapet?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det vanlig med bordkort i dåpsselskap eller blir det for formelt? (Vi skal ha snitter og kaker/kaffe.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde ikke bordkort. Hadde selskap på 26 personer i min fars stue, og snitter og kaker.

Gikk helt greit å ikke ha bordkort. Men det var litt "småforvirring" før vi fikk satt oss. Føler ikke bordkort ville blitt for formelt. Så bruk eller ikke bruk - etter hva du føler du vil ha.

Gjest Embla s
Skrevet

Vitsen med bordkort er ikke at selskapet skal bli formelt, men heller å unngå forvirring når folk skal sette seg. Hvis man skal be inn til store selskap syns jeg det er god anvendt tid å tenke litt igjennom bordplasseringen. Slik kan man blande familier, unngå uheldige sammensetninger (hvis det er aktuelt) etc.

Gjest sunshine-t
Skrevet

Vi hadde bordkort i dåpen til vår datter. Vi hadde full middag,da. Men det var fordi jeg var så godt i gang når jeg lagde invitasjonene at jeg lagde bordkort i samme slengen. Pluss at foreldrene mine er skilt og jeg ville ha litt kontrollen på hvor folk satte seg. Så slapp jeg å tenke på det den dagen. Men alt ordnet seg tilslutt:)

T.

Skrevet

Vi har hatt bordkort til alle våre barns navnefester. Nå hadde jo vi middag, vet ikke om det er annerledes med bare snitter. Bordkortene lagde jeg selv i god tid, brukte mye tid både på å finne noen jeg likte og på å lage de. Kjempe fine minner til senere. Alle som har vært i disse navnefestene har tatt vare på sitt bordkort. Blir et slags minne og påminnelse om dagen og barnet, synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...