Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Visst du bruker samme hårkur hele tiden,

blir jo håret mettet på de aktive stoffene,

og da "virker" jo kuren dårligere. :blunke:

Men bytt litt på det.

Jeg har 2 kurer og 1 balsam som jeg bytter på.:wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

syns jeg kan huske en frisør som sa at jeg ikke skulle kure håret FOR mye nemlig.. At det kunne få litt rar konsistens...??!!

Mulig jeg husker feil asså..

Skrevet

spørs på hårtypen. har du fett hår kan det bli verre hvis du overdriver med hårkur, mens hvis håret er skikkelig tørt kan det nesten ikke få nok...

uansett klarer du ikke å gjøre noen permanent skade på den måten, men hvis håret blir tungt og flatt har du kanskje overdrevet eller brukt hårkur som passer best på en annen hårtype.

men det går av i vask... unntaket er hårkurer med mye silikon i, silikon kan være litt vanskelig å få ut med vanlig shampoo. bygger det seg opp og blir for mye kan du få en tekstur som minner litt om dukkehår... nylon-aktig. da er trikset å ty til dax vegetable oil shampoo.

men poenget er altså å satse på hårkur av en type som passer ditt hår, så ofte som det passer ditt hår. har du f.eks. tynt, glatt, kort hår som aldri har vært farget, trenger du kanskje ikke balsam engang, og ikke hårkur heller. mens har du langt, tørt, krøllete hår eller hår som har vært kjemisk behandlet kan det være nødvendig å erstatte balsam med hårkur, og bruke kur etter hver hårvask...

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar!

Har nemlig litt krøller og ganske tørt hår (må klippes ofte).

Men da er det ihvertfall bare å kure ivei! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...