Lucky? Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Hei Skal fly til Thailand, og har fått Vival fra legen min for å kunne slappe av under flyturen. Han har skrevet at jeg skal ta en halv tablett to ganger under turen. Jeg synes det høres lite ut.....Noen som har erfaring med Vival og virkningen på den? Vet man bør følge det legen har skrevet, men jeg sa jeg bare var litt redd for å fly, men egentlig er jeg ganske mye mer enn litt redd.....
Gjest spl. Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Siden du aldri har brukt det før, så bør du følge legens henvisninger. Du skal vel mellomlande også? Ikke noe særlig om du skulle bli helt "utenfor" da.
Lucky? Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2008 Siden du aldri har brukt det før, så bør du følge legens henvisninger. Du skal vel mellomlande også? Ikke noe særlig om du skulle bli helt "utenfor" da. Ja skal mellomlande, men ikke bytte fly da. Så kan jo bare sitte å slappe av mens vi venter på å komme opp i luften igjen?
Gjest Birte Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Sitter du virkelig på Kvinneguiden og overprøver rådene som du har fått av legen? Eh..altså. Følg rådene til legen. Hvis du aldri har prøvd vival, så bør du ikke eksperimentere med det. Det er helt individuelt hvordan en reagerer på beroligende midler.
Lucky? Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2008 Sitter du virkelig på Kvinneguiden og overprøver rådene som du har fått av legen? Eh..altså. Følg rådene til legen. Hvis du aldri har prøvd vival, så bør du ikke eksperimentere med det. Det er helt individuelt hvordan en reagerer på beroligende midler. Jeg bare spør om noen har erfaring med de pillene og hvor mye de eventuelt tok da!
Gjest Birte Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Jeg bare spør om noen har erfaring med de pillene og hvor mye de eventuelt tok da! Så hvis jeg forteller at jeg må ta 2 valium før jeg kan fly, så gjør du det samme?
Gjest spl. Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 Hvis du skal mellomlande i Abu Dabi eller Sharja, så må alle ut av flyet, og være på flyplassen etpar timer. Og om du skal bruke Valium for første gang, så hold deg unna alkoholserveringen på flyturen.
Lucky? Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. januar 2008 Hvis du skal mellomlande i Abu Dabi eller Sharja, så må alle ut av flyet, og være på flyplassen etpar timer. Og om du skal bruke Valium for første gang, så hold deg unna alkoholserveringen på flyturen. Skal mellomlande i Sharja. Er ikke snakk om valium for min del, men vival
Gjest spl. Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 Skal mellomlande i Sharja. Er ikke snakk om valium for min del, men vival Vival og Valium er samme med. Diazepam begge deler.
Crash Skrevet 24. januar 2008 #10 Skrevet 24. januar 2008 Du kan jo prøve å ta vival en stund før du skal dra, så kjenner du hvordan du reagerer på det. De finnes vel i forskjellige "størrelser" også, hvilken har du?
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #11 Skrevet 24. januar 2008 Vival, Valium og Stesolid er det samme ja. Du sier ikke noe om hvilken styrke du har fått på Vival-tablettene dine. Uansett ville jeg nok holdt meg til legens anvisning, ikke lett å vite toleransen ved første gangs bruk.
Gjest reiseglad Skrevet 24. januar 2008 #12 Skrevet 24. januar 2008 Har du fått 2 mg eller 5 mg? Reiste sammen med en kollega som hadde fått en 2 mg tbl og tok en halv, og det ble for lite for henne. Hun måtte ta hele tabletten på 2 mg for å få effekt. Ble da rolig, men følte likevel hun hadde kontroll hvis noe skulle skje. Men følg også de andre rådene du har fått; prøv med en halv tbl. på forhånd før du reiser for å skjekke effekten. Og hold deg unna alkoholen...
Lucky? Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 25. januar 2008 Har du fått 2 mg eller 5 mg? Reiste sammen med en kollega som hadde fått en 2 mg tbl og tok en halv, og det ble for lite for henne. Hun måtte ta hele tabletten på 2 mg for å få effekt. Ble da rolig, men følte likevel hun hadde kontroll hvis noe skulle skje. Men følg også de andre rådene du har fått; prøv med en halv tbl. på forhånd før du reiser for å skjekke effekten. Og hold deg unna alkoholen... Ja greit å sjekke de på forhånd ja. Har fått 5 mg tabletter, så kanskje greit å prøve før vi reiser Takk
iss Skrevet 26. januar 2008 #14 Skrevet 26. januar 2008 TS spurte om andres erfaringer og virkninger. Hun har da ikke skrevet at hun skal overprøve legens råd??? Det er langt fra det og til det å ønske og vite litt om hva man dytter i seg og hvordan det virker... Jeg ville iallefall søkt etter andres erfaringer på lik linje med TS
annema Skrevet 27. januar 2008 #15 Skrevet 27. januar 2008 (endret) Heisann! Eg har dessverre ikkje nokon personlig erfaring og dele med deg. Men det å prøve hvordan du reagere på de før du reiser er jo en mulighet, men du vil jo allikavel ikkje vite det før du er skikkelig redd.... Men du vil jo sjå om du blir veldig trøtt av dei eller ikkje. Leit å lese at du er så redd for å fly,er nok ikkje noko kjekt når du har en så lang flytur foran deg. Men kan du ikkje bare ta kontakt med legen att, ring og snakk med han eller ho. Eg jobber som spl og har sett ulike virkninger av Vival.... Men uansett så ønsker eg deg god tur Håper du finner ut av det Endret 27. januar 2008 av annema
sandra82 Skrevet 27. januar 2008 #16 Skrevet 27. januar 2008 Jeg får vival av legen min... føste gang fikk jeg 5 mg og det stod 3-4 piller.. jeg ble helt "drita" av det... i etterkant har jeg fått 2 mg, med beskjed om å ta 1-2../i løpet av dagen) som du da kanskje skjønner kjenner ikke jeg den virkningen... Jeg vil virkelig ikke anbefale å ta mer enn legen sa.. men ta den i god tid.. sånn sett kan du rekke å ta en halv til hvis du ikke føler at det virker.. de er ment til å roe ned en god stund før avreise så ikke stress med dette en halvtime før boarding for da hisser du deg selv bare opp... du må huske at noen av dem pillene krever en attest fra apoteket for å få lov til å ta med inn og ut av landet... husker ikke helt om det bare gjelder 5 mg eller om det også gjelder 2 mg..
Betsy Skrevet 27. januar 2008 #17 Skrevet 27. januar 2008 Jeg pleier å ta to stk. 2mg før jeg skal til tannlegen, det har god effekt på meg. Blir rolig og avslappet, men mister ikke kontrollen. Tar de aldri utenom det årlige tannlegebesøket. Hvor stor dose man skal ta avhenger jo av hvor godt man tåler medisinen, og ikke minst hvor engstelig man faktisk er. Dersom jeg hadde vært svært engstelig, ville nok ikke en halv tablett (2mg) hatt den store virkningen på meg, men du bør jo uansett følge doseringen som legen har gitt deg. En halv tablett kan jo være tilstrekkelig dersom den tar "toppen av isfjellet".
Gjest skam dere alle med moderator ans Skrevet 28. januar 2008 #18 Skrevet 28. januar 2008 TS spurte om andres erfaringer og virkninger. Hun har da ikke skrevet at hun skal overprøve legens råd??? Det er langt fra det og til det å ønske og vite litt om hva man dytter i seg og hvordan det virker... Jeg ville iallefall søkt etter andres erfaringer på lik linje med TS Og dette kommer fra en "sykepleier"....hvorfor spørre etter erfaringer når legen har sagt hvor mange som skal taes. Det er SINNSYKT! Legen har sagt sitt, det er dette man forholder seg til. Det er sjokkerende at en slik tråd med diskusjon rundt doseringer tillates på KG!!!
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #19 Skrevet 28. januar 2008 og skam dere alle brød som kommer med anbefalinger!!! Det er en grunn for at legen er den som avgjør doseringen!
Gjest Frøken Fjong Skrevet 28. januar 2008 #20 Skrevet 28. januar 2008 Kan du ikke ta en telefon til legen din og forklare situasjonen for han?
Anbefalte innlegg