karaa Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Hei, jeg er ei jente på 18 år. Har en kjæreste på 22.. vi har vært sammen i ca 1 og et halvt år, med litt ups and downs, som jeg regner med er vanlig.. Tingen er.. Kjæresten min er en veldig harhendt type.. han elsker å "lekesloss" men jeg hater det. Jeg får alltid vondt og ber han slutte, men han syns det er kjempemorsomt. Jeg prøver hele tiden å vri meg unna, men han holder meg alltid igjen.. da ender det ofte med at jeg klikker helt og begynner å sparke og slå med armer og ben. Når jeg ber ham om å slutte opp, syns jeg det er rettferdig at han slutter også, uten at jeg må bruke "vold" for å komme meg løs. Det har hendt at jeg har slått han så han har fått vondt når han har tulleslosst med meg.. da tar han alltid igjen å slår meg hardere tilbake.. Jeg prøver å fortelle han at han ikke kan slå kjæresten sin. Jeg er jo trossalt ei jente, og han er en stor sterk gutt. Men han skal alltid ta igjen uansett.. og det gjør så sinnsykt vondt.. Jeg er jo ikke perfekt selv.. jeg sier mye for å plage å irritere han.. og han blir kjempe fort forbanna, men jeg syns det er feil at han skal bli voldelig når jeg plager ham? Jeg går ofte med blåmerker på armene.. jeg prøver å si til han at han må ta litt selvkritikk når jeg sier at han er voldelig. Men da blir han forbanna, og begynner å brøle til meg. prøver å få ham til å roe seg ned, men da blir han enda sintere, å sier ting som sårer meg.. som : Du burde ikke få vondt når jeg boksa deg litt på rompa, den ser nå ut så den er veldig god å sitte på, skulle ikke tro du fikk så vondt.. Han blir alltid veldig barnslig, og vil ikke snakke om det. Jeg sier til hanat han har et sinneproblem.. og at han må lære å roe seg ned å ikke være harhendt å voldsom.. men han hater når jeg sier det.. for han mener at han ikke i det hele tatt er noe voldelig person.. han vil bare ta igjen.. det har hendt at vi har hatt noen sjikkelige slosskamper.. men det er jo alltid jeg som ender grinende på sengen.. Etter en slik krangel/kamp, så sier han som sagt alltid frekke ting til meg.. og forteller meg at han aldri vil se meg , og at dette ikke fungerer.. vi klarer liksom ikke å kommunisere.. han vil liksom ikke innse at han kanskje har et problem.. Han sier alltid unskyld etter litt.. men det skjer alltid igjen.. Men når vi har det bra, har vi det kjempe bra.. vi kan ha det så sinnsykt morro sammen.. jeg elsker ham, og det er forferdelig at dette skal ødelegge. Hva mener dere om dette? synes dere det virker som han har et sinne/agresjons/volds problem? synes dere han bør gjøre noe med det?
Gjest Gjest_Eva_* Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Gå før det er for seint. Hvis han ikke forstår hvor grensen går, har ikke bare han, men også du et alvorlig problem. Det er ikke normal oppførsel å "lekesloss" på alvor med kjæresten sin. Det er noe sykt over det, beklager.
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 høres ut som dere begge har en jobb og gjøre her frøken.. det eneste som hjelper er kommunikasjon... min mann som jeg har vært gift med nå i 5 år er også ganske hardhendt av natur, men han har lært seg å være myk med meg.. men det er jo typisk gutter å ville tulle litt, og så ender det med krangel. men prøv å forklar at hvis ikke han slutter når du sier stopp så greier ikke du å være i forhold med han lenger, hvis ikke det hjelper så får du bare prøve å komme deg videre i livet. Du er enda ung. Men elsker dere hverandre så kommer nok dette til å ordne seg for dere og i og med at dere har det så fint utenom så går det nok bra! Mona 29
Gjest Gjest_Tutta_* Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Hvis gutten er slik som du beskriv han, så sjønner jeg ikke hvorfor du er sammen med ham?? Da er det ikke synd på deg engang, kanskje han er homofil? hehe
Gjest Gjest_musemor_* Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Hvis han gjør dette på tull og for å lekesloss uten noe alvor bak ser jeg ikke det store problemet, men hvis du sparker og slår for å komme deg løs, så er det jo et problem... dere høres jo en tanke hardhendte ut begge to fra mitt ståsted, så det eneste som kan hjelpe er jo å underrette han om hvordan du virkelig føler dette og få ham til å forstå, men også du må skjerpe deg.. vold avler vold vet du.. nå høres dette ut som en fillesak som virker grei og få orden på da... Dialog er tingen.. Et forhold kan ikke fungere uten en god dialog... Lykke til
Gjest Cataliina Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Jeg synes ikke dette høres noe bra ut i det hele tatt! Huff, ikke godta dette... Fatter ikke at du klarer å være i et forhold der du har det sånn, at han sier sånne fæle ting til deg og gir deg blåmerker og greier. Skjønner at dere kan ha fantastiske stunder sammen, men hva veier tyngst?
Gjest GJEST:) Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 hei, han er farlig! du må få han til å forstå han har et problem og at det er derfor du går... man kan ikke fortsette å tro man kan hjelpe personer som han. det er tydelig han trenger hjelp muligens av en profosjonell... kanskje terapi eller noe. Du må bare flytte ut og skape avstand. (selv om det er vanskelig)ved å kjefte på deg ut på den måten du forteller, og si stygge ting til deg etterpå er for å få deg til å føle deg ille og svekke deg. så beklager han sin oppførsel og så sitter du å tenker: at han er jo egentlig snill, vi har det egentlig bra... til slutt blir det jeg er egentlig heldig som har han.... helt feil, dette ser rett og slett skummelt ut. snakk med noen du kjenner og stloer på til å hjelpe deg nå.
Tangenter Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 Hvilken fantastisk fyr. Han virker som en vidunderlig mann. Rigktig drømmetype! Blir rent misunnelig her jeg sitter. Skynd deg og gift dere før noen andre tar han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå