Puserjenta Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Den er ikke så veldig enkel, men veldig god og sterk. Husker ikke eksakte mål: 1 liten tomat 1-2 chilli 1 eller 2 båter hvitløk litt vårløk eller vanlig løk olivenolje vann eddik eller sitron salt alt i en blender!!
Grissini Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Jeg pleier å lage noe lignende som den over, men i tillegg har jeg alltid en pose med dressingkrydder fra Lidl på lur. Jeg kjøper den som heter "Hagekrydder" - veldig grei og god på travle dager.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 God olivenolje (det kan være verdt å kjøpe en liten flaske extra virgin til 60-80 kr og kun bruke denne oljen til dressing, aioli/majones og på supper, smaken er mye rundere og bedre enn billige extra virgin-oljer. Du kan evt blande den gode olja med nøytral olje for å drøye den litt) Balsamicoeddik Salt (gjerne maldon) Pepper (nykvernet) Og det av følgende som du synes passer til salaten og maten forøvrig: Presset sitron Dijon-sennep (godt om det er fisk eller kylling i salaten) Hvitløk Friske urter (persille, dill eller kjørvel, f eks, balsamico om du har tomat i salaten), eller tørkede Rømmedressing kan bli sunnere om du bruker kesam. Smakstilsetningene er mye av det samme som over, i tillegg kan du bruke tomatpure eller (banner i kjerka) ketsjup om du vil ha noe thousand island-aktig.
janne84 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2008 skal ta å prøve ut disse her ja.. Hvor lenge er kan de stå etter de er laga?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå