Gå til innhold

Trenger litt kjolehjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker størrelse 32 eller 34 i kjoler til vanlig. Men har lett endel etter brudekjole på internett, men synes det er vanskelig å finne så små brudekjoler. Utvalget er så dårlig.

Hvor finne brudekjole?

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet

Mange av brudekjolemerkene opererer med en størrelser som er litt mindre enn "standard størrelsesnummer". Dvs er man f.eks normalt en størrelse 36 i "streetwear" er man ofte en størrelse 38 i finstasen.

Har vel muligens noe med landet kjolen blir sydd i ? Jeg vet derimot at f.eks Maggie Sottero oppdaterte størrelseskartet sitt til å stemme bedre overens med standard US og UK størrelser for ikke så lenge siden.

Har du prøvd noen kjoler også eller har du kun kikket på internett ? Kan være lurt å få prøvd noen kjolemerker og få en feeling med størrelsene. Jeg måtte f.eks opp to størrelser fra det ene kjolemerket til det andre.

Skrevet
Mange av brudekjolemerkene opererer med en størrelser som er litt mindre enn "standard størrelsesnummer". Dvs er man f.eks normalt en størrelse 36 i "streetwear" er man ofte en størrelse 38 i finstasen.

Har vel muligens noe med landet kjolen blir sydd i ? Jeg vet derimot at f.eks Maggie Sottero oppdaterte størrelseskartet sitt til å stemme bedre overens med standard US og UK størrelser for ikke så lenge siden.

Har du prøvd noen kjoler også eller har du kun kikket på internett ? Kan være lurt å få prøvd noen kjolemerker og få en feeling med størrelsene. Jeg måtte f.eks opp to størrelser fra det ene kjolemerket til det andre.

Hos meg var det motsatt. Mangla 2 cm på glidelåsen bak til at jeg kom helt inn i 2 str mindre enn jeg bruker i vanlige klær. Den føltes behagelig på, så hadde det ikke vært for glidelåsen hadde jeg valgt den str. Det er en Agape-kjole.

Skrevet

Jeg tror jeg skal ha snøring bak, så er det lettere å regulere den. Har hørt at det er lettere å få kjolen til å passe.

Har ikke prøvd noen kjoler enda, men har enda god tid på meg.

Skrevet

Eliza.

Jeg er liten og var veldig tynn da jeg giftet meg forrige gang.Har en fantastisk nydelig kjole jeg skal selge. Hvor høy er du? Skal prøve å legge ut bilde av den. Den er stroppeløs, masse krystaller foran og på skjørtet. Langt slep med stener på. er spesiell bak forde den har blonder og knapper i ryggen( Litt utringet)

Skrevet
Eliza.

Jeg er liten og var veldig tynn da jeg giftet meg forrige gang.Har en fantastisk nydelig kjole jeg skal selge. Hvor høy er du? Skal prøve å legge ut bilde av den. Den er stroppeløs, masse krystaller foran og på skjørtet. Langt slep med stener på. er spesiell bak forde den har blonder og knapper i ryggen( Litt utringet)

Kjolen er sikkert helt nydelig. Men jeg vil ha stropper (av et eller annet slag) og jeg vil ikke ha slep. Men vil gjerne se bilde.

Jeg er 154cm.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_e_*
Skrevet

Elize

Jeg er selv en 32. Var så heldig å få prøve en kjole som noen hadde bestilt i str 32, ikke akkurat noe særlig for eieren. Men det var til stor hjelp for meg, nesten umulig å forutsi hvordan en kjole sitter om man ikke får prøve den i riktig str.

Kjolen jeg endte opp med er en Pronovias Ebano.

Pronovias fører kjolene sine ned i 32/34. Men jeg må nok sy min litt inni livet.

Så Pronovias har i det minste kjoler små nok for nette bruder som oss :)

Skrevet
Elize

Jeg er selv en 32. Var så heldig å få prøve en kjole som noen hadde bestilt i str 32, ikke akkurat noe særlig for eieren. Men det var til stor hjelp for meg, nesten umulig å forutsi hvordan en kjole sitter om man ikke får prøve den i riktig str.

Kjolen jeg endte opp med er en Pronovias Ebano.

Pronovias fører kjolene sine ned i 32/34. Men jeg må nok sy min litt inni livet.

Så Pronovias har i det minste kjoler små nok for nette bruder som oss :)

Nydelig kjole. Hva koster den?

Gjest Gjest_e_*
Skrevet
Nydelig kjole. Hva koster den?

Jeg betalte 8 000 for den ny, men det var i Sydney. I Norge lå prisen på 11-12 000.

Koselig at du synes den var fin. Jeg synes den er helt super, slepet er ikke like stort som det ser ut som på bilde i virkeligheten.

Helt enkel kjole, med stropper....

Jeg er veldig fornøyd og gleder meg til å gifte meg i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...