Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er inspirert av treningsoversiktene inne på kosthold og trening, og tenkte det kunne vært morsomt å lage en tilsvarende for bøker. (Dessuten har jeg alltid lurt på hvor mange bøker jeg egentlig leser i året.) Så: Hvilke bøker har du lest i år?

Min egen liste er ikke så lang ennå, men det er jo fortsatt januar...

1. Hässelby, Johan Harstad. (Albert Åberg som voksen, elegant.)

Holder på med Ingen i verden av Hisham Matar. Naiv samtidig som den beskriver hvordan det kan være å leve i et diktatur.

Videoannonse
Annonse
Gjest barelillemeg
Skrevet

Har lest Carl Frode Tillers 'Innsirkling'. Bra bok. Har ikke begynt på noen ny enda.

Skrevet

Ikke naken (pensum)

Universets engler

Dager jeg har glemt

Jonas Eckel

Beatles

Volvo lastvagnar

Gjest Raptuza
Skrevet

Eg har lest ut Fredagsstrikkeklubben(450 sider...), held på med Litteraturhistorie og boka eg har kjøpt no i januar; En fortelling om kjærlighet og mørke. Satsar på å gjera meg ferdig med Litteraturhistorie'n, no er det berre 150 sider igjen og eg er komme til den europeeiske romantikken. Visste du forresten at Henrik Wergeland er romantikkens poesi sin fremste diktar frå Noreg?

Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)

Har lest så langt i år:

"The name of the wind" av Patrick Rothfuss.

"Twelft Night" (skuespill) av Shakespeare.

"The colour of magic" og "The light fantastic" fra Discworld serien av Terry Pratchett.

"Hogfather" av Terry Pratchett

"The magician's nephew" og "the lion, the witch and the wardrobe" i Narnia serien av C.S. Lewis.

Driver å leser "Julius Cesar" av Shakespeare og "Jane Eyre" av Charlotte Brontë.

Endret av Wolfmoon
Gjest Gjest_Karianne_*
Skrevet
Har lest så langt i år:

"The name of the wind" av Patrick Rothfuss.

"Twelft Night" (skuespill) av Shakespeare.

"The colour of magic" og "The light fantastic" fra Discworld serien av Terry Pratchett.

"Hogfather" av Terry Pratchett

"The magician's nephew" og "the lion, the witch and the wardrobe" i Narnia serien av C.S. Lewis.

Driver å leser "Julius Cesar" av Shakespeare og "Jane Eyre" av Charlotte Brontë.

Jøss - helt imponert, jeg .. hvordan klarer du å komme gjennom så mye på så kort tid?

Selv har jeg ikke lest en eneste bok iår ..

Har altfor lite tid og faktisk lyst til lesing for tiden .. men å lese så mye som du leser har jeg ikke gjort siden ungdommen ..

Gjest Wolfmoon
Skrevet
Jøss - helt imponert, jeg .. hvordan klarer du å komme gjennom så mye på så kort tid?

Selv har jeg ikke lest en eneste bok iår ..

Har altfor lite tid og faktisk lyst til lesing for tiden .. men å lese så mye som du leser har jeg ikke gjort siden ungdommen ..

Liker ekstremt godt å lese, og leser ganske fort. Dessuten skal jeg ta Engelsk litteratur som fag dette semesteret, så jeg måtte lese unna noen bøker som ikke er pensum-litteratur før jeg begynte på pensum bøkene (bl.a Shakespear) ;)

Kom forresten på at jeg glemte en bok. Leste "Jomfrugraven" av Jeffrey Deaver på to dager da jeg var syk og omtrent kjedet meg i hjel ;)

Gjest Gjest_Karianne_*
Skrevet
Liker ekstremt godt å lese, og leser ganske fort. Dessuten skal jeg ta Engelsk litteratur som fag dette semesteret, så jeg måtte lese unna noen bøker som ikke er pensum-litteratur før jeg begynte på pensum bøkene (bl.a Shakespear) ;)

Kom forresten på at jeg glemte en bok. Leste "Jomfrugraven" av Jeffrey Deaver på to dager da jeg var syk og omtrent kjedet meg i hjel ;)

Du er flinke :) det eneste jeg har klart å komme gjennom iår er en meter høy stabel med brosjyrer med fliser og baderomsinnredninger :ler: Får satse på bedre tider ..

Gjest Wolfmoon
Skrevet
Du er flinke :) det eneste jeg har klart å komme gjennom iår er en meter høy stabel med brosjyrer med fliser og baderomsinnredninger :ler: Får satse på bedre tider ..

Hehe, hadde jeg vært like flink til å lese pensum som det jeg er til å lese skjønnliteratur så skulle jeg ha vært fornøyd. Må desverre innrømme at skjønnliteratur gjerne kommer først, så derfor tenkte jeg at jeg skulle få unna noen av de jeg har "på vent". Leser dessuten noen sider hver kveld i senga, og da går det jo fort noen bøker.

Skrevet

Skal vi se..

"The Thirteenth Tale" - Diane Setterfield

"Morder uten ansikt" - Henning Mankell

"Until I Find You" - John Irving

"Tilly Trotter" - Catherine Cookson

"Burning Bright" - Tracy Chevalier

Gjest Roxie Hart
Skrevet

3 bøker av Kim Småge (om Anne-Kin Halvorsen)

"Fuglane" av Tarjei Vesaas - helt fantastisk

"Ett drömspel" av August Strindberg (drama)

Holder på med "Alberte og Jakob" av Cora Sandel, men nå er det handballkamp ;)

Skrevet

En bedre dag i morgen, en barnesoldat forteller

av Ishmael Beah

Nesten ferdig med A Thousand Splendid Suns av Khaled Hosseini

Skrevet

Luftslottet som sprenges - Stieg Larsson

Enn bønn for owen meany - john Irwing (ikke ferdig)

Den Troløse - Karin slaugter

den hemmelige historien - Donna Tarrt (ikke ferdig)

så jeg har vært heldig så langt.....

Skrevet

Jeg har lest:

The Alexandria Link av Steve Berry

The templar legacy også av Steve Berry

Mannen under trappen av Marie Hermanson

Kan anbefale alle :)

Skrevet

"Honningfellen" av Unni Lindell. Holder nå på med Stieg Larssons siste, og har heldigvis halve boka igjen enda... Vil ikke at den skal ta slutt!!

Skrevet

1. Idas dans av Gunnhild Corwin

2. The Remains of the Day av Kazuo Ishiguro for n'te gang.

3. Rachels ferie av Marian Keyes

4. Emmas lykke av Claudia Schreiber

5. Beneath the Bleeding av Val McDermid

6. Sirenenes sang av Val McDermid for n'te gang.

7. Mørkets gjerninger Elizabeth George

8. Bleak House av Charles Dickens for n'te gang.

9. Dumme hvite menn av Michael Moore.

10. Om forlatelse av Ian McEwan

11. Jane Eyre av Charlotte Brontë for n'te gang.

12. Never Let Me Go av Kazuo Ishiguro

13. A Thousand Splendid Suns av Khaled Hosseini

14. Alkymisten av Paulo Coelho

Holder på å lese ut The Kite Runner av Khaled Hosseini og Døde menn går på ski av Knut Nærum.

Mvh Yvonne :duskedame:

Skrevet

Akkurat nå, Luftslottet som sprängdes - Stieg Larsson (vil heller ikke at den skal ta slutt...), A Problem from Hell - Samantha Power og Jorden Rundt - Carsten Jensen

Ellers så langt,

Hundehode- Rasmussen eller noe sånn..

Victoria og Pan - Knut Hamsun

Kurt Quovadis - Erlend Loe

Arven etter Arn - Jan Guillou

Gjest StoreSky
Skrevet

Er som Yvonne. Har lest maaaange bøker allerede. Fikk bøer til jul pluss biblioteket. Ingen av bøkene har dog vært noe "hels spesielt", altså festet seg med meg. Ikke at de var dårlige, men de gav meg ikke det lille ekstra heller.

Skrevet

Thea 1-2 og 3 av Angelsen (serie)

Et glass melk takk av Wassmo

Sild og Grandiosa av Riise

Jordmoren 7(tror jeg) (serie)

Tora trilogien av Wassmo.

pluss et par krimbøker jeg ikke husker namnet på..

Skrevet

World without end - Ken Follett

The Camel Club - David Baldacci

The Road - Cormac McCarthy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...