Gjest Makrella Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Vi har nå prøvd i 9 måneder. Jeg har vært gravid i løpet av denne tiden, men mistet i uke 7-8. I tillegg har jeg to ganger testet svaaak positivt noen dager før mens, men så fått mens som normalt (har hørt det kalles kjemisk graviditet? Altså at det befruktede egget ikke fester seg). Jeg spotter veldig lenge før mens og er så redd for at dette i sammenheng med det vi har opplevd tyder på at noe er galt. Jeg har jo blitt gravid, så jeg går ut fra at den spontanaborten ikke har noe med en evt progesteronmangel å gjøre, da hadde jo allerede egget festet seg? I tillegg hører jeg så mye om leger som ikke tar spotting på alvor og hva er vitsen med å gå til lege hvis man bare blir avfeid med at det er normalt. Jeg er så redd for at vi kommer til å streve lenge med å bli gravid og at det er noe galt med meg. Vet ikke hvorfor jeg skriver her, men jeg trenger noen råd eller kanskje noen som kan fortelle meg at de har blitt gravide selv med spotting/lutealfasedefekt?
Gjest sånn ja Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har veldig lik syklus som du, og har lurt på de samme spørsmålene. Du må huske at spontanaborter er veldig VELDIG vanlige, og på ingen måte tegn på at noe er galt. For oss som er 30 årene skjer det i 90% av tilfeller ved "kemiske graviditet" og i 10% av graviditet mellom uker 4-16. Du kan si at normalt blir egget befruktet i hvert syklus, men det er mindre sjansje for at den fester seg og utvikler til et levedyktig foster.
theamoren Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 har hørt at helsekostproduktet Wild Yam skal hjelpe mot spotting og kort lutealfase osv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå