Gå til innhold

Hvor lang tid trenger man?

Anbefalte innlegg

Gjest tankene
Skrevet

Hei!

Jeg er helt ny her inne,vi forlovet oss forige fredag og nå lurer jeg på om vi kan rekke å planlegge et bryllup nå til sommeren?

Jeg tenkte på feks i slutten av August.

Vi vil ha et kirkebryllup med 60-80 gjester,brudepiker/svenn osv

Er det noen som vet om noen fine lokaler i områdene i og rundt Ski/Askim/Oslo/

Jeg har vært inne å tittet på Torderød gård og den ser jo helt fantastisk ut og har også sett på Vestby prestegård.

Det er veldig fint hvis man har overnattingsmuligheter i nærheten og vi må kunne ha med drikke selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Eline80
Skrevet
Hei!

Jeg er helt ny her inne,vi forlovet oss forige fredag og nå lurer jeg på om vi kan rekke å planlegge et bryllup nå til sommeren?

Jeg tenkte på feks i slutten av August.

Vi vil ha et kirkebryllup med 60-80 gjester,brudepiker/svenn osv

Er det noen som vet om noen fine lokaler i områdene i og rundt Ski/Askim/Oslo/

Jeg har vært inne å tittet på Torderød gård og den ser jo helt fantastisk ut og har også sett på Vestby prestegård.

Det er veldig fint hvis man har overnattingsmuligheter i nærheten og vi må kunne ha med drikke selv.

Det er ikke noe problem å planlegge på noen mnd. Vi har planlagt på 5 mnd. og har mer enn god nok tid. Eneste problemet kan være at kirke/selskapslokaler er fullbooket midt i værste bryllupssesongen... så først bør du ringe kirken og det lokalet dere ønsker og høre om det er ledig på ønsket dato før dere planlegger så mye mer.

Lykke til :)

Gjest tankene
Skrevet
Det er ikke noe problem å planlegge på noen mnd. Vi har planlagt på 5 mnd. og har mer enn god nok tid. Eneste problemet kan være at kirke/selskapslokaler er fullbooket midt i værste bryllupssesongen... så først bør du ringe kirken og det lokalet dere ønsker og høre om det er ledig på ønsket dato før dere planlegger så mye mer.

Lykke til :)

Gjest Tankene
Skrevet

Ja jeg har så vidt begynt å sjekke litt rundt.Vi er ganske fleksible på sted for kirke og lokaler så mulighetene kan være mange selvom vi er litt sent ute. Samboer vil gjerne ha tid til å være med på planlegging så han mener vi bør vente til neste år.

Gjest nextlife
Skrevet

Det går helt fint å planlegge et bryllup på noen få mnd, så lenge man er fleksible i fht kirke/selskapslokale.

Vi brukte i underkant av 2 mnd fra vi bestemte oss til bryllupet sto, og da lagde jeg i tillegg mat/kaker selv. Det gikk helt flott.

Skrevet

Min mann fridde til meg i midten av april, og vi giftet oss august samme året. Altså ca 4 måneder planlegging. Var ingen problem i det hele tatt! Det som er viktigst å få i orden snart er: Kirke, lokal og brudekjole (noen kjoler er det 4-6 måneders bestillingstid på).

Følte hvertfall at vi hadde all verdens tid.

Gjest *englefjes*
Skrevet

Vi skal ha bryllupsfesten vår på Torderød.

Vår erfaring er i alle fall at det er mange som ønsker å gifte seg her, og at det derfor kan være greit å være ute i god tid.

Det samme gjelder enkelte kirker.

Foruten disse tingene,er det ikke noe problem å planlegge et bryllup på syv måneder.

Lykke til :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...