Gjest Vatten Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Heisann, Føler meg som en fjortis som sitter og funderer på dette, men er faktisk 27, han på "den andre siden" et par år eldre. Poenget er at jeg ønsker å finne ut om det er noen mulighet for at det kan bli noe mellom oss, selv om signalene fra ham kanskje ikke tyder på det. Så er det bare hvordan det skal gjøres, uten å virke helt desperat eller patetisk. Vi har vært venner en stund, i det siste nok med litt flørting, men uten at det har skjedd noe. Sist vi møttes så endte det likevel med klining, noe i alle fall jeg syntes var trivelig. Men problemet er at etter dette har han nesten ikke tatt noe kontakt, og i alle fall ikke fulgt opp noe på det som skjedde sist. Vi har som sagt nok flørtet før dette også, så det kom ikke som lyn fra klar himmel. Før tok han mye kontakt med meg, var den som tok mest initiativ. Jeg vet ikke selv om vi to kan føre noe sted, men føler at det er noe der som jeg synes vi i alle fall burde finne ut av. Oppførselen hans kan tyde på at han angrer det som skjedde og ikke lengre vil ha kontakt med meg. Dog kan det vel også tolkes som han er usikker på hva som skjedde, usikker på meg, og ønsker å unngå å bli såret. Det er mulig det er bare ønsketenking fra min side, men han er nok typen som kan tenkes å reagere på sistnevnte måte. Da til det jeg egentlig lurer på: Er det bare tåpelig av meg å sende en SMS om dette? (Kunne også tatt det ansikt til ansikt, men er kanskje for feig, og han har uansett ikke vært så ivrig på å møtes.) Der kan jeg skrive noe sånt som at jeg gjerne vil finne ut om det er noe potensiale mellom oss, og lurer på hva han synes om saken? Er dette en OK melding å få, eller er jeg bare pushy ettersom han ikke har vært noe frempå etter at vi møttes forrige gang? Vi har ikke felles vennekrets, da tror jeg ikke jeg hadde turt dette, ettersom jeg hadde måttet se en eventuell avvisning i øynene hver gang vi møttes. Dette ble innmari mye lengre enn jeg hadde tenkt, men setter pris på eventuelle innspill! Er ikke lett med den kjærligheten nei...
Marihata Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Heisann, Føler meg som en fjortis som sitter og funderer på dette, men er faktisk 27, han på "den andre siden" et par år eldre. Poenget er at jeg ønsker å finne ut om det er noen mulighet for at det kan bli noe mellom oss, selv om signalene fra ham kanskje ikke tyder på det. Så er det bare hvordan det skal gjøres, uten å virke helt desperat eller patetisk. Vi har vært venner en stund, i det siste nok med litt flørting, men uten at det har skjedd noe. Sist vi møttes så endte det likevel med klining, noe i alle fall jeg syntes var trivelig. Men problemet er at etter dette har han nesten ikke tatt noe kontakt, og i alle fall ikke fulgt opp noe på det som skjedde sist. Vi har som sagt nok flørtet før dette også, så det kom ikke som lyn fra klar himmel. Før tok han mye kontakt med meg, var den som tok mest initiativ. Jeg vet ikke selv om vi to kan føre noe sted, men føler at det er noe der som jeg synes vi i alle fall burde finne ut av. Oppførselen hans kan tyde på at han angrer det som skjedde og ikke lengre vil ha kontakt med meg. Dog kan det vel også tolkes som han er usikker på hva som skjedde, usikker på meg, og ønsker å unngå å bli såret. Det er mulig det er bare ønsketenking fra min side, men han er nok typen som kan tenkes å reagere på sistnevnte måte. Da til det jeg egentlig lurer på: Er det bare tåpelig av meg å sende en SMS om dette? (Kunne også tatt det ansikt til ansikt, men er kanskje for feig, og han har uansett ikke vært så ivrig på å møtes.) Der kan jeg skrive noe sånt som at jeg gjerne vil finne ut om det er noe potensiale mellom oss, og lurer på hva han synes om saken? Er dette en OK melding å få, eller er jeg bare pushy ettersom han ikke har vært noe frempå etter at vi møttes forrige gang? Vi har ikke felles vennekrets, da tror jeg ikke jeg hadde turt dette, ettersom jeg hadde måttet se en eventuell avvisning i øynene hver gang vi møttes. Dette ble innmari mye lengre enn jeg hadde tenkt, men setter pris på eventuelle innspill! Er ikke lett med den kjærligheten nei... Her er det to klare alternativer som du også nevnte: -Enten er han ikke så interessert, om han liker deg så er det ikke kjempeviktig på nåværende tidspunkt for ham. Det kan være mange grunner til det f.eks bare at det ikke passer i livet hans akkurat nå. -Han er redd for å bli såret/usikker på hva han vil. Det er ikke lurt å sende en slik melding uansett hvilken grunn det er. La oss si at han er litt interessert, så vil gjerne en slik melding skremme han bort. Om han ikke er interessert/særlig interessert så ønsker han ikke en slik melding. Det beste du kan gjøre er å se det an og vente en stund til, noen uker og se om han tar kontakt. Om ikke kan du sende en glad og positiv melding der du foreslår en konkret ting dere kan gjøre. Ikke kom med hint, ikke spør han om hvor landet ligger. Om dere møtes, så får du se det videre...om han ikke kontakter deg er han ikke særlig interessert. Lykke til:) Vet selv hvordan det er når man analyserer opp i mente, men man kan havne litt utpå jordet, fordi man ønsker det skal være slik eller slik...
Gjest Loni Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Det er ikke alle som legger noe i litt klining. Det er bare noe man gjør for moro skyld, på en måte. Men du kan jo spørre, det er bedre enn å gå og lure.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Min erfaring er at menn analyserer mye mindre enn kvinner. Selv om han er sjenert tror jeg han ville benyttet de mulighetene som har vært etter at dere klina til å være sammen med deg hvis han tror du er potensiell kjærestemateriale. Men det spørs selvsagt på hvilke signaler du har sendt ut etterpå. Hvor sjenert du selv har vært osv. Jeg syns sms'en din er vågal og redd den vil tvinge fram noe negativt men på den andre siden er det kanskje godt for deg å få et klart svar slik at du kan gå videre hvis han ikke er interessert. Jeg syns ikke du taper ansikt, dere har jo tross alt hatt en flørtende tone og klint sammen. Kanskje du kan spørre om han vil dere skal glemme det som skjedde og fortsette som venner eller om han tror det kan være potensiale for noe mer? Da helgarderer du deg litt
Gjest Vatten Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Det er ikke alle som legger noe i litt klining. Det er bare noe man gjør for moro skyld, på en måte. Men du kan jo spørre, det er bedre enn å gå og lure. Jeg vet at mange ikke legger så mye i klining, og det gjør jeg i utgangspunktet ikke selv heller. Men forskjellen her er, for min del, at jeg faktisk har fundert på i ettertid om det akkurat i dette tilfellet ikke er potensiale for noe mer. Og så tenker jeg at da bør jeg kanskje finne ut av det, istedenfor å gå og lure på lenge etterpå om jeg gjorde noe dumt da jeg ikke tok initiativ til å gjøre noe mer. Dette er ikke noen jeg er hodestups forelska i uansett, så aller mest såra over et nei er det nok stoltheten som blir, men synes liksom det hadde vært greit å finne ut av det, og koselig om vi begge mente det var et potensiale her! Jenter og analyse av alt altså...
Gjest Lilleulv Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 mitt motto har alltid vært; er han interessert så merker du det vel?? Det skal ikke være nødvendig og spørre og grave fordi man ikke hører noe fra vedkommende. da hadde jeg strøket han fra lista frem til han evt viste interesse.. man merker jo om han er forelska eller ikke. er han det, så tar han gjerne kontakt, ofte!
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 Kanskje du kan spørre om han vil dere skal glemme det som skjedde og fortsette som venner eller om han tror det kan være potensiale for noe mer? Da helgarderer du deg litt Dette synes jeg var en god idé! Og forresten: Dersom dette er en ålreit kar så sender han et hyggelig svar på en slik melding, selv om han ikke er interessert. Uansett er det jo et kompliment til ham, og vi alle vil vel gjerne ha det?
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Syns den sms du har lyst til å sende var litt vel voldsom da. Hva med å høre om han vil finne på noe en dag istedet.
Gjest Gjest Julie Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 Kanskje ikke så konstruktivt, men jeg ville bare ha holdt meg unna en som fikk meg til å føle så mye usikkerhet som du skisserer her. Du liker ham godt, obviously. Han høres ikke så veldig ivrig ut. Jeg ville tenkt at han dermed ikke er interessert.
Gjest Gjest_sarah_* Skrevet 24. januar 2008 #10 Skrevet 24. januar 2008 -Når jeg tenker tilbake på de få gangene jeg har sendt en slik sms, så slår det meg at det aldri har kommet noe godt ut av det. Fyren føler bare at han blir mast på, og han trekker seg lenger unna. Det er iallefall min erfaring. Men jeg vet hvor frustrerende det er å ikke vite hva man har å forholde seg til. I de tilfellene hvor fyren er kjempeforelska og interessert, så vil man ikke være i tvil, og heller ikke tenke tanken om å sende en slik sms. Så jeg vil gi deg råd om å smøre deg med tålmodighet, vet hvor vanskelig det er, men det er nok det beste rådet her.
amles Skrevet 24. januar 2008 #11 Skrevet 24. januar 2008 Svarer bare på overskriften din.. Har lest hva du har skrevet! Jeg synes det er helt fair å sende en slik melding. Hvorfor ikke, du har jo ikke noe å tape på det. Og forhåpentligvis får du et fair svar tilbake. Jeg hadde sendt!
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 #12 Skrevet 25. januar 2008 mitt motto har alltid vært; er han interessert så merker du det vel?? Det skal ikke være nødvendig og spørre og grave fordi man ikke hører noe fra vedkommende. da hadde jeg strøket han fra lista frem til han evt viste interesse.. man merker jo om han er forelska eller ikke. er han det, så tar han gjerne kontakt, ofte! Kanskje ikke så konstruktivt, men jeg ville bare ha holdt meg unna en som fikk meg til å føle så mye usikkerhet som du skisserer her. Du liker ham godt, obviously. Han høres ikke så veldig ivrig ut. Jeg ville tenkt at han dermed ikke er interessert. Enig i disse to! Man vet det når noen liker en altså. Sannsynligvis vet han allerede at du liker han, også. Sånt merker man ofte. I hvert fall bør det være klart etter klining.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå