Gjest Eline80 Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 http://www.somethingblue.dk/shop/product_i...18a321d02b19020 Med denne kan du feste buketten til bordkanten så den står på utstilling så alle kan nyte synet av det vakre kunstverket... den koster jo tross alt endel, så dumt å bare legge den vekk etter vielsen
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Den var jo bare helt genial! Tusen takk for tipset!
Gjest Linn24 Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 http://www.somethingblue.dk/shop/product_i...18a321d02b19020 Med denne kan du feste buketten til bordkanten så den står på utstilling så alle kan nyte synet av det vakre kunstverket... den koster jo tross alt endel, så dumt å bare legge den vekk etter vielsen Så genial side. Masse fint. Men 88.70 NOK er vel ikke så galt? Men det kommer jo selvfølgelig en del kostnader ved siden av. Forsendelse o.l Men selve varen var billig.
Gjest Eline80 Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Så genial side. Masse fint. Men 88.70 NOK er vel ikke så galt? Men det kommer jo selvfølgelig en del kostnader ved siden av. Forsendelse o.l Men selve varen var billig. Ja, den dingsen er billig. Var brudebuketten jeg mente at koster endel, så det er dumt å bare legge den vekk etter vielsen
Gjest Linn24 Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Ja, den dingsen er billig. Var brudebuketten jeg mente at koster endel, så det er dumt å bare legge den vekk etter vielsen Ja, der kan du se hvor lett det er å misforstå. Da er jeg med se... Det var masse fint på den siden forresten, tror kanskje jeg skal bestille noe derfra gett. Det var litt skremmende billig, men får håpe det er litt kvalitet for det.
Gjest Eline80 Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Ja, der kan du se hvor lett det er å misforstå. Da er jeg med se... Det var masse fint på den siden forresten, tror kanskje jeg skal bestille noe derfra gett. Det var litt skremmende billig, men får håpe det er litt kvalitet for det. Jeg kjøpte endel der i går, det kom ikke på noen ekstra kostnader, bare 100 kr. i frakt til utland. I iveren over hvor billig det var glemte jeg jo at det kommer jo toll i tillegg og, men men... var såpass billig at jeg tror det uansett lønte seg å kjøpe derfra
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har også kjøpt derifra nå (40 såpebobler). Det kom på 270 kr ink. frakt. Kommer det toll på det i tillegg, eller er det bare toll over en viss sum??
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Hva koster det? Varer under 200 kroner er toll- og avgiftsfrie Sendinger fra utlandet med vareverdi inntil 200 kroner er toll- og avgiftsfrie med visse unntak. Frakt for varen kan komme i tillegg. Kjøper du for eksempel en DVD til 199 kroner og det koster 40 kroner i porto trenger du ikke betale toll og avgifter for DVDen. Bøker, uansett verdi, kan importeres toll- og avgiftsfritt av privatpersoner så lenge de er til eget bruk. Varer fra 200 kroner må fortolles Innførsel av varer med vareverdi fra og med 200 kroner må fortolles. Da må du betale merverdiavgift (25 prosent) og eventuell toll og særavgifter for varen. Toll og avgifter regnes ut fra varens verdi inkludert frakt- og eventuelle forsikrings-kostnader. Kjøper du for eksempel en CD til 210 kroner og det koster 40 kroner i porto må du betale 63 kroner i merverdiavgift. Det er ikke toll på CDer. I tillegg kan det komme et fortollingsgebyr. Dette er et gebyr som spedisjonsfirmaet du benytter tar hvis de skal fortolle varen for deg. Gebyret kan variere avhengig av firma. De alle fleste varer, for eksempel elektriske og elektroniske artikler, cd- og dvd-plater er tollfrie. Klær er derimot tollbelagte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå