Gå til innhold

Er det riktig og kidnappe kiddnappede barn tilbake?

Er det greit og kidnape kidnapede barn tilbake?  

13 stemmer

1. 1. Er det greit og kidnappe kidnappede barn tilbake dersom alle legale muligheter ikke har ført fram?

• Ja
      10
    • Ja men bare dersom barnet er i fare der det er
      3
    • Nei helt klart ikke
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

hadde svart i den andre tråden da jeg kom på dete, her er en artikkel om et netverket som jober med og kiddnappe tilbake kidnapede barn eler befri dem som di kaller det

her er artikelen

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/01/06/357813.html

det er et vilkar for dise at:

- forelderene som vil kidnape tilbake barna har en kjenelse pa at vedkomende er bostedsforelder

- og at forelderen som har kidnapet er eterlyst i interpol

merk, jeg vil ikke med dette legitimere det di gjor, jeg spor ret venlig er det vise tilfeler der dere mener det er greit og bruke disse og hvorfor? eller er det aldri riktig og hvorfor? begrun gjerne jeg syns bare det er lit interesant og hore va dere mener siden noen tok op dete i den andre tråden :)

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg kan forstå at foreldre kan bli desperate dersom det viser seg at det er umulig å få barna tilbake på noen annen måte. Dette er ofte en realitet i blandede ekteskap hvor far er fra et muslimsk land. Der er det mannen som har alle rettighetene og "eier" barna, dermed er det nesten umulig for mødre å få barna tilbake hvis faren har kidnappet dem. Hun risikerer å aldri mer få se sine barn og da skjønner jeg godt at man tyr til litt uortodokse metoder.....

Endret av Caramba
Skrevet
Jeg kan forstå at foreldre kan bli desperate dersom det viser seg at det er umulig å få barna tilbake på noen annen måte. Dette er ofte en realitet i blandede ekteskap hvor far er fra et muslimsk land. Der er det mannen som har alle rettighetene og "eier" barna, dermed er det nesten umulig for mødre å få barna tilbake hvis faren har kidnappet dem. Hun risikerer å aldri mer få se sine barn og da skjønner jeg godt at man tyr til litt uortodokse metoder.....

Det gjelder nå oftere norske fedre med koner av utenlandsk opprinnelse. Konen vil hjem til sine etter brudd, og tar barna med seg.

Jeg ville vært villig til å kidnappe tilbake. Å vente og håpe på at systemet kan virke, koster for mange flere år, slik at barna ikke lenger kjenner sin andre forelder.

Skrevet

hei

interesant at ale som har svart har ment at det kan forsvares dersom grunen er god nok, jeg er nok av dem som mener at ale lovlige muligheter skal prøves men om det ike går så mener jeg man ma vurdere også andre ting, jeg syns gjest over her har et godt poeng det handler og om og fa dem tilbake før di blir mer knytet til det nye stedet og glemer at di har en anen forelder

en anen ting om man har omsorgoen for barnet og det blir kidnapet sa bor man vel prøve alt for og fa det tilbake og om man vet at det kanskje ikke har det greit der det er, skal man da gi seg nar ale lovlige mater er prøvd og erkjene at man ike greide det eler er det greit og da bruke ting som er i grenselan om man har råd til det for og sikre barna og gi dem di beste muligheter, er ikke det og ta sit ansvar som omsorgsforelder, jeg erkjener at det man bruker er pa kanten man va er det verste i en slike saker egentlig

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...