Gå til innhold

forlovelsesring

Gjest Gjest_Lykkelig_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lykkelig_*
Skrevet

Har funnet fine :rødme: og billige forlovelsesringer her

Men har litt vansklig for å forstå... :rodme:

Det er en dansk side og jeg lurer på om Brillant det samme som diamant? Eller er det en annen sten?

Det står at stenen er 0,05 ct w/vs Jeg aner ikke hva dette betyr, men er stenen da liten? Er ikke opptatt av å ha en stor sten (om vi i det hele tatt velger ringer med sten..) men syns det ser snålt ut å ha en bred ring, med en bitteliten sten, samtidig ser det snålt ut å ha en alt for stor sten..

Ser de har ringer som er ganske brede.. 6 mm, vi skal på gullsmed å prøve, har en følelse av at det blir litt "stort"..

:hjerter:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:sjenert:

Ingen som kan svare? Finner ikke ut hva Brillant er for noe...

Skrevet (endret)

diamantoene.com:

"Diamanter slipes med en enorm presisjon. Den vanligste formen av slip er rund brilliant som består av 57 eller 58 fasetter. "

Endret av elna
Skrevet

Tusen takk for svar!!

Da spørs det, synes det er vanskelig å se hvordan stenen er på bilder, er så lett bilder lyger litt.. :) Å siden ringene er brede, kan det kanskje bli seende litt snålt ut med en liten sten i.. Klarer ikke å bestemme om jeg vil ha med eller uten sten. synes begge deler er så pent.. Hmm :love:

Gjest Tankene
Skrevet

Vi var ute å prøvde ringer forige helg og jeg ville gjerne ha en brei en,men hun i butikken sa at vi ikke burde ha noe mer enn 5mm.Men at det kommer an på hvor mye døhud(hun kaldte det det) man har altså lengden på leddet opp til bøye leddet og hvordan type jobb man har. Om man jobber mye med fingrene.

Ang sten så kan du jo feks kjøpe uten og sette inn etterhvert evnt ha mange små istedefor en stor. 0,05 er ikke stort men stort nok i en bred ring hvis man har flere.

Synes jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...