Gjest Gjestikus Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har hørt rykter om at noen i blokka vår kommer til å fremme forslag på årsmøtet om å omorganisere bodene i blokka. I alt er det seks seksjoner/leiligheter og altså seks stemmer på årsmøtet. Bodene jeg tror det gjelder ligger på loftet (de eneste bodene som kan regnes som tørre og sikre for oppbevaring) og hver seksjon har en bod hver her. Det jeg antar at er bakgrunnen er at de som har bodd der lengst (deres boder er minst) skal prøve å få seg større boder. Det jeg lurer på er det juridiske her. Kan et årsmøte vedta noe slikt i et sameie? Vi kjøpte jo vår leilighet med akkurat den boden vi har nå, så de kan da ikke bare kreve at vi evt får en mindre bod?
Rosalie Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Kommer helt an på hva som står i kontrakten - i vår står det leilighet nr XXX, 1 bod i kjeller, 1 bod på loft. Og da har man ikke kjøpt med en spesifikk bod, men tilgang til en av bodene. Sikker på at de ikke skal bygge om loftet litt, da, slik at bodstørrelsen blir jevnere?
Gjest Gjestikus Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Takk for svar. Skal se hva som stod i prospektet når vi kjøpte (antar at det var det du mente). Jeg tror ikke de mente at de skulle bygges ut, for dette vil da komme i konflikt med arealet som brukes for å tørke klær, som pådriverne er ivrige brukere av. Personlig mener jeg det kunne vært en bedre løsning, men det er en annen diskusjon. Etter hva jeg forstod var det først og fremst snakk om å bytte om på bodene, men jeg skal ta en ekstra titt i kontrakter og vedtekter.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har hørt rykter om at noen i blokka vår kommer til å fremme forslag på årsmøtet om å omorganisere bodene i blokka. I alt er det seks seksjoner/leiligheter og altså seks stemmer på årsmøtet. Bodene jeg tror det gjelder ligger på loftet (de eneste bodene som kan regnes som tørre og sikre for oppbevaring) og hver seksjon har en bod hver her. Det jeg antar at er bakgrunnen er at de som har bodd der lengst (deres boder er minst) skal prøve å få seg større boder. Det jeg lurer på er det juridiske her. Kan et årsmøte vedta noe slikt i et sameie? Vi kjøpte jo vår leilighet med akkurat den boden vi har nå, så de kan da ikke bare kreve at vi evt får en mindre bod? Nei, det kan de ikke kreve. Du ble forespeilet den boden med den leiligheten du kjøpte.... Du har ikke flere rettigheter om du har bodd der i 20 år, om du har bodd en uke, så ar du samme rettigheter. det kan jo bli tungvint da.....om en av de eldste flytter...skal noen andre bytte bod igjen pga den nyinnflyttede skal ha minst bod? nei, om det er slik du tror, så bare legg inn protest. er for meg min bod....stinn av rot, neimen om jeg har giddet og flyttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå