Gjest hundesjuk Skrevet 24. januar 2008 #1 Del Skrevet 24. januar 2008 Vi har vært litt i dialog med Charlottes omplassering i forbindelse med mulig anskaffelse av hund. Er det noen som har erfaring med henne, eller generelt omplasseringsdyr?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 24. januar 2008 #2 Del Skrevet 24. januar 2008 Hei! Jeg har vært krisehjem for Charlottes ved flere anledninger, og har overtatt en hund permanent. Er det noe spesifikt du lurer på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 24. januar 2008 #3 Del Skrevet 24. januar 2008 Hei! Jeg har vært krisehjem for Charlottes ved flere anledninger, og har overtatt en hund permanent. Er det noe spesifikt du lurer på? Lurer vel egentlig på hvor seriøst det drives, om en kan stole på de forsikringene en får ang hundens adferd, alder, problemer osv. At det ikke blir holdt tilbake opplysninger; f.eks hvis det står at hunden er vant med barn også viser det seg at den er aggresiv ovenfor barn (Har to jenter som er vant med hund). Vi er veldig interesset i ei to år gammel schæfertispe som nå er i krisehjem. Har fra før erfaringer med settere, vorsther og berner sennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frey Skrevet 24. januar 2008 #4 Del Skrevet 24. januar 2008 Charlottes har jo et godt rykte, men uansett bør du gjøre en avtale om å ha hunden på prøve en stund før du bestemmer deg for å overta den for å forsikre deg om at den fungerer i deres hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #5 Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg hadde en litt ekkel opplevelse med Charlottes omplassering. Hadde skrevet mail om en hund jeg var interessert i å overta, og noen dager etter fikk jeg svar om at hunden allerede var omplassert til en annen familie. Slo meg til ro med dette, og var glad for at hunden nå hadde det godt, og tenkte ikke mye over det. Noen uker etter fikk jeg en ny mail, der det sto detaljert skrevet om at hunden var påkjørt og drept. Hvorfor? Var det for at jeg skulle bli trist og kanskje hjelpe senteret økonomisk, i et svakt øyeblikk? Var det to forskjellige personer som sendte de to mailene, med hver sin "unnskyldning" for at jeg ikke kunne overta hunden? Jeg syns iallefall det var lite seriøst å sende ut den siste mailen, jeg ville heller leve i troen om at den nydelige hunden hadde fått et godt hjem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 24. januar 2008 #6 Del Skrevet 24. januar 2008 Hundene blir helsesjekket og adferdstestet, i alle fall hvis hunden har litt baggasje. Hunden får meg seg et skriv fra terapeuten, med hva som er problemet, hvordan hunden reagerte på testen og forslag til vidre trening. Jeg har jo vært i kontakt med en del hunder derfra, og jeg har ikke opplevd at opplysninger har blitt holdt tilbake eller ikke oppgitt. Hunder som er direkte farlige (biter o.l) blir ikke omplassert. Jeg har hatt noen av "problemhundene" som har hatt behov for krisehjem, og har fått vite på forhånd hva jeg har gått til. Beskrivelsene har alltid passet fint og jeg har ikke hatt noen dårlige opplevelser. Min hund fra Charlottes er en ung Rottweiler med diverse adferdsproblemer, og jeg har aldri følt at "noe ikke stemmer". Hunden du er interessert i er jo i krisehjem, og da kan du høre med krisehjemmet hvordan de oppfatter hunden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 24. januar 2008 #7 Del Skrevet 24. januar 2008 Hvorfor? Var det for at jeg skulle bli trist og kanskje hjelpe senteret økonomisk, i et svakt øyeblikk? Var det to forskjellige personer som sendte de to mailene, med hver sin "unnskyldning" for at jeg ikke kunne overta hunden? Jeg syns iallefall det var lite seriøst å sende ut den siste mailen, jeg ville heller leve i troen om at den nydelige hunden hadde fått et godt hjem.. Jeg antar at denne mailen ble sendt fordi du hadde vist din interesse for hunden, og de ville meddele at hunden var blitt påkjørt. De har ofte folk som er interesserte i hunder, og maser i evigheter om hunden passer i hjemmet den har fått, om den ikke skal omplasseres igjen og at de gjerne vil ha hunden. Greit å bli ferdig med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #8 Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg har kjennskap til en hund de har der nå som er til omplassering og som er i krisehjem. Den er i allefall blitt bra tatt vare på av omplasseringsgreiene... Men tror nok ikke akurat den passer til en familie med mye støy og lurveleven... Litt sky og forsiktig hund, men veldig glad når den er tryg.g.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LindaMor Skrevet 25. januar 2008 #9 Del Skrevet 25. januar 2008 Hei!!!!! Jeg vil bare si at jeg har hatt bare poritivt med charlottes, Vi har vært krisehjem til trehunder, den siste vi hadde her er blitt vår. Han var litt utslitt stakkar, han er nå 6år gammel, han så gammel ut når vi henta han, ville ikke leke med ung hunden vår, og var redd hvis han kom borti noe, men nå er han den beste hunden vi kunne ha fått, har vært her snart et år. Nå ligger god gutten her å sover på gulvet, og er kjempe gla for å ha fått et godt hjem. Om to mnd så kommer det en valp hit, så d skal bli morro å se om hvordan det går sammen med han på 6 år, og unghunden på snart 3 år. Jeg anbefaler charlottes på det høyeste. Har ingen ting negativt å si om dem. Hvis du har funnet deg en du liker så bør du holde en god kontakt med dem, så du får en sjans. Ønsker deg lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå