Gå til innhold

Gammel dør uten nøkkel

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte for noen måneder siden en leilighet som er nyoppusset men har ei gammel dør som går inn til badet.

Denne har da ikke nøkkel og fikk ikke med noen til denne. Liker å låse når jeg er der inne så tenkte jeg måtte få gjort noe med dette:)

Tenkte på en krok eller noe men er fliser langs hele karmen så det går ikke med noe annet enn nøkkel å låse med.

Vet ikke hvor gamle dører det er, har ei som er samme inn til soverommet, men er iallefall sånn ting som dekker for nøkkelhullet som man kan ta til siden.

Er det bare å kjøpe hele greia ny, sylinder eller hva det heter? Åssen passer sånt inn i slike gamle dører?

Eller kan jeg finne ut åssen nøkkel det er utfra å se på selve låsen? Prøvde en type jeg bruker i kjelleren som er vanlig størrelse men denne virket alt for liten til låsen, så nøkkelen til disse dørene er nok større.

Trenger jo strengt tatt bare en lås som har sånn fast lås på ene side. Er jo greit slik at nøkkelen ikke forvinner.

Takker for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moren min fikset dette for oss da jeg hadde kjøpt leiliehet. Hun tok ut innmaten av døra og tok med til en låssmed. Han fant en som passet og saken var løst! :)

Bare ta av håndtakene og sku ut!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...