Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver et enkeltpersonsforetak, og fører regnskap selv. Er ute etter en bok som passer til dette bruket, men vet ikke hvilken jeg bør velge. Er det noen som kan anbefale meg noen titler?

Er usikker om dette er rett sted å poste, men dere må bare flytte innlegget om det passer bedre et annet sted..

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Det kommer litt an på nøyaktig hva det er du er ute etter. Hvis du jakter på noe som forteller hvordan du fører en utgift av en eller annen sort i regnskapet ville jeg valgt et oppslagsverk ala Sticos istedet.

Hvis du derimot ønsker å lære deg regnskap fra A til Å ville jeg valgt en lærebok i faget. Åge Sending er vel en av de som regnes som "gud" på dette området.

Skrevet

du kan få lærerboka mi... har næringslivsøkonomi...

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar begge to :)

Litt av problemet er vel egentlig at jeg ikke vet helt hva jeg trenger... Jeg bruker Mamut til føringen, og synes det funker greit. Hittil har jeg hatt forholdsvis enkel føring, mens jeg nå trenger å lære om blant annet avskrivninger (som forøvrig sikkert også er en enkel sak, men det er mange år siden jeg lærte det der). I tillegg ville det vært bra å ha en bok som kunne fungere som et slags oppslagsverk ellers.

Stico så jo veldig bra ut, men budsjettet rekker ikke helt dit akkurat nå... Skal definitivt sjekke ut bøkene du linket til, Blondie. Og nå så jeg at Mamut har sine egne instruksjonshefter, får sjekke ut de også.

Endret av FallOutGirl
Gjest Blondie65
Skrevet
Tusen takk for svar begge to :)

Litt av problemet er vel egentlig at jeg ikke vet helt hva jeg trenger... Jeg bruker Mamut til føringen, og synes det funker greit. Hittil har jeg hatt forholdsvis enkel føring, mens jeg nå trenger å lære om blant annet avskrivninger (som forøvrig sikkert også er en enkel sak, men det er mange år siden jeg lærte det der). I tillegg ville det vært bra å ha en bok som kunne fungere som et slags oppslagsverk ellers.

Stico så jo veldig bra ut, men budsjettet rekker ikke helt dit akkurat nå... Skal definitivt sjekke ut bøkene du linket til, Blondie. Og nå så jeg at Mamut har sine egne instruksjonshefter, får sjekke ut de også.

Mamut er veldig bra - har brukt det en stund selv. De har også kurs. Siden du tydeligvis vet litt allerede ville jeg gått for Sending sin bok hvis ikke Mamut er nok i første omgang. Ellers er det jo slike lignings A-B-C og bøker spesifikt for årsslutt 2007 - uten at jeg har brukt noe av det.

Gjest Million
Skrevet

Jeg fører regnskap for et lite AS, og bruker også Mamut. Den boka jeg bruker er Sticos, der står alt du trenger å vite om hvordan du skal føre ditt og datt. Den er tykk som en tlf-katalog og koster noen tusen, men lett å bruke. Hadde ikke klart meg uten!

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk alle sammen! Skal nok sjekke ut litt forskjellig, og både Sticos sin bok, samt Sending hørtes bra ut :)

Skrevet

Hvis dere velger Sticos så gå da for pc-utgaven. Mye enklere å slå opp i enn en bok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...