Gå til innhold

HJELP! Haster! Brann i tørketrommel

Anbefalte innlegg

Gjest barelillemeg
Skrevet

Det er vel ikke snakk om å sette fyr på huset med vilje... Dersom det blir et forsikringskrav at en ikke skal gå fra vaskemaskin og tørketrommel, så får vi revurdere. Såvidt jeg vet så er det bare en anbefaling - på linje med å sku av standbyknappen på tv, trekke ut ladere når de ikke er i bruk etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
oisann, her må vi visst dekke med teskjeer.

Uansett om man setter på maskinen 20 minutter før man legger seg, 1 minutt før, 5 timer før eller 8 timer etter man har stått opp spiller ingen rolle. Saken er at man ikke skal aktivere en maskon som har hatt røylutvikling.

(Prøv nå å lese før du svarer nå da).

eh, nå tror jeg du må lese igjen?

:klø:

Maskinen begynte å ryke da jeg satte på tørketrommelen, vi satte igang skylling etterpå med et lite håp om å slukke en evt brann pga støv og lo. Dette gjorde heller tydeligvis ingen skade og maskinen ble fort kald etterpå. Når maskinen stod på skylling satt vi på badet og fulgte med hele tiden, parat til å handle dersom noe skulle skje. Reperatøren mente dessuten at det ikke var noe galt i det ;)

Skrevet (endret)
Men naboene dine er jo hjemme selv om du er borte, så en evt brann vil jo gå utover dem like mye som det hadde gått utover deg om du var hjemme... Dessuten vil jeg tro det kan gå utover forsikringssummen at man har opptrådd uforsvarlig.

hei

der sa du det hun ville antakelig få trekk i utbetalingen av forsikringen fordi hun sate pa maskinen mens hun var ute og ike kune begrenset skaden det kune hun om hun hade vert hjemme sa det er et argument :regler: , morsomt nar hun ike far utbetalt sa mye fra forsikring kanskje i tileg til erstatning til gårdeier slik at hun ike har råd til tak over hodet til seg og barnet eterpa, det er klart viktigere at barnet ike far panik over at det begyner og brene en at man har et hus :sprettoy:

hilsen

Endret av Tule
Skrevet
Det er vel ikke snakk om å sette fyr på huset med vilje... Dersom det blir et forsikringskrav at en ikke skal gå fra vaskemaskin og tørketrommel, så får vi revurdere. Såvidt jeg vet så er det bare en anbefaling - på linje med å sku av standbyknappen på tv, trekke ut ladere når de ikke er i bruk etc.

hei

sa vidt jeg vet kan unasvarlig bruk føre til trek og jeg vil tro at og ga fra standby knappen kan regnes som det

for og ta et eksempel, en jeg kjenner som driver med grafikk og en del programering har datanlegget sitt koblet til internett hele tiden, før var det over telefonen, sa skule han bort en tur og kom ike hjem for dagen etter, vanligvis trekker han ut koblingen men i det tilfellet ble det glemt, det var og den gangen at lynet slo ned der, det slo ned i telefonen og utstyret ble ødelagt, forsikringselskapet nektet og erstatte det fordi han ikke hadde trekt det ut sa det kan faktisk skje jeg syns vertfal ike det er urimelig, vorfor skal vi andre betale mer for forsikringen var fordi andre ike gider og vise ansvar

hilsen

Skrevet

Vil bare benytte anledningen til å anbefale røykvarsler på vaskerommet....

Skrevet

Sikker på at det ikke er lofilter på maskinen, det høres i alle all rart ut. Nå har jeg aldri vært borti kombimaskiner, men min kondenstørketrommel har 2 filter, et som skal renses hver gang den brukes og et som skal renses hver 2-3 måned alt etter bruk.

Skrevet

Ja det er jeg sikker på, det bekreftet også de på telefonen. Men han kommer på torsdag for å titte.

Når det gjelder brannvarsler på vaskerommet er nok det veldig lurt for de som har hus eller stor leilighet. Vi har en liten toroms med brannvarsler rett utenfor badet der kombimaskina er.

Skrevet

Nå har jeg hatt reperatør på besøk, og han sa at det ofte begynner å ryke og bli varmt fordi det fester seg mye lo rundt vifta. Han rensa den for meg, og byttet en annen vifte som bråkte veldig. Han kunne bekrefte at det ikke var filter på maskina og derfor ble det ofte problemer med slik røykutvikling. Jeg fikk forsåvidt ikke noe inntrykk av at det var så veldig farlig :klø:

Han sa også at vi kunne ha brukt vaskemaskinen hele tiden likevel fordi de tingene ikke har noen påvirkning på hverandre. Ja for det burde jo jeg visst :roll:

Nå ser jeg frem til å vaske en haug med klær i kveld! (men ikke søren om tørketrommelen får stå å gå når jeg har lagt meg :ler: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...